Od niedawna samochód odpala tylko na wciśniętym sprzęgle

06 Paź 2019, 14:03

Cześć,

posiadam Mercedesa klasy C W204 po lifcie z 2011 roku, wersja Avantgarde silnik C180, benzyna, skrzynia 6 biegów. 144 tys przebiegu, Rozrząd wymieniony dosłownie kilka tygodni wcześniej.

Dzisiaj dolałem trochę płynu chłodniczego (wyświetlał się komunikat, aby uzupełnić). Po tym zabiegu przekręcam kluczyk i kiedy jestem już na drugim położeniu (świecą się kontrolki ) i przekręcam na trzecie nic się nie dzieje, rozrusznik ani drgnie.
Kiedy jednak przekręcę kluczyk na 0 wyjmę go, wcisnę sprzęgło i ponownie spróbuje odpalić, auto pali na dotyk, momentalnie, bez kręcenia itp.
Jeśli chodzi o prąd, wszystko świeci, jest bez zmian.

Ogólnie mam nawyk od zawsze, ażeby odpalać samochód na wciśniętym sprzęgle. To chyba nie problem? Niemniej, martwi mnie, że nie chce palić bez tego. To mój pierwszy Mercedes i nie ukrywam, że jestem zielony w tej marce.

Jaka może być tego przyczyna? Czy to jakieś poważne uszkodzenie, wina komputera, czujnika? Czy po prostu jakaś blokada samochodu i nie ma się czym martwić?

Z góry dzięki za pomoc!
Adamo01
Obserwowany

06 Paź 2019, 15:28

Adamo01 napisał(a):Jaka może być tego przyczyna?

Fabryka specjalnie tak zrobiła :lol: To kwestia bezpieczeństwa-wszystkie w miarę nowe auta tak mają.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Paź 2019, 15:50

Ahhhh, myślałem też o takiej opcji... Jak mniemam jest za to odpowiedzialny czujnik sprzęgła? Widać wcześniej tego nie zauważyłem, przez nawyk wciskania pedału.

Dzięki wielkie za odpowiedź!
Adamo01
Obserwowany

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Niebezpieczne wakacje dla dzieci na drogach