Olej do auta z lpg

03 Maj 2013, 15:50

witam
zbliża sie wymiana oleju jednak jet to moje pierwsze auto z lpg i niewiem jaki olej zalać. obecnie jeździ na mobil 15w40 czyli na oleju mineralnym. zostawić czy zmienić na inny? przebieg ok 150 tys.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

03 Maj 2013, 17:47

jakie auto jaki silnik, olej dobiera się do silnika nie do paliwa
to co ma napisane na opakowaniu to w większości zabieg marketingowy abyś zapłacił więcej
ogólnie spokojnie możesz zalać 10W40 który będzie lepszy niż 15W40 :ok:
a firma?? w zasadzie obojętna, ważne tylko czy olej trzyma specyfikacje lepkości czy nie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Maj 2013, 20:48

306 1.6 90km - taki model i silnik. też tak myślałem żeby przejść na 10w-40 ale też czytałem że lepiej zalać mineralnym. silnik też pije mi trochę oleju i tu też czytałem że to może być wina oleju i lepiej zmienić na 10w-40. ludzie pisali że po zmianie albo przestał brać albo znacznie mniej ubywało. ile w tym prawdy tego nie wiem. co by nie było to wole mieć zalany właściwy olej.
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

03 Maj 2013, 21:38

Jak lałeś mineralny to po co kombinować i zmieniać. Taką kombinacją po pewnym czasie zmniejszysz wydajność pompy oleju.
asrock11
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 22 10 2012
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

04 Maj 2013, 00:41

asrock11 napisał(a):Taką kombinacją po pewnym czasie zmniejszysz wydajność pompy oleju.
raczej poprawi, bo pompa nie jest przystosowana do takich obciążeń, zwłąszcza w zimie, gdzie płunność oleju 15W40 a 10W40 różni się zwykle o 7-8 stopni celsjusza,
przykładowo dobry olej 15W40 przestaje spełniać parametry płynności przy -15 a ogólnie przy -27 to auta nie powinno się odpalać, 10W40 tego samego producenta podobnie ma przy -24 i -36 stopniach :wink: teoretycznie ciśnienie oleju na 15W40 będzie lepsze ale niestety smarowanie będzie gorsze

producent silnika przewiduje co prawda 5W40, ale syntetyka bym Ci nie polecał jeśli miałeś zalany minerał, dopuszcza jednak też 10W40 (w naszym klimacie) i tego się trzymaj :ok: dobry 10W40 nie musi być wcale drogi, nie patrz co ma napisane na opakowaniu i na reklamy, kup średni olej w dobrej cenie byle trzymał normy :ok:
czyli: SAE 10W40, API SL lub SN, ACEA A3 lub A5
brzmi to jak szyfr ale wszystko powinno byc napisane na nalepce z tyłu najważniejsze są 10W40 i SN
przestać podpijać pewnie nie przestanie, nawet pewnie się nie zmniejszy, zresztą silnik powinien trochę oleju konsumować :wink: jak masz cały czas ten sam poziom to należy szukać skąd cieczy przybywa :mrgreen:
zmiana na 10W40 nie pociągnie za sobą jakiś potwornych różnic, na pewno będzie lepiej zapalał w zimie, może ciut łatwiej wchodził na obroty jak będzie zimny, ale cudów nie oczekuj, bo olejem silnika nie poprawisz, jak jest w dobrej kondycji to będzie banglał fajnie ja;k padlina to i tak szczeźnie nie zależnie od tego co wlejesz... może na 15W40 ciut szybciej :naughty:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Maj 2013, 09:19

F-ma zaleca 5W40 ostatecznie 10W40,jeśli dobrze pamiętam,to ten silnik ma regulowane ręcznie zawory,gdyby nie to,lanie takiego oleju(15W40) wypływałoby z kompletnej niewiedzy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Eurocargo ML180E25: pojemny i ładowny
    Od ubiegłorocznego faceliftingu Iveco Eurocargo nabrało przyjaznego, uśmiechniętego wyglądu. Czy ten uśmiech odzwierciedla również wewnętrzne zalety tego samochodu, mogliśmy sprawdzić, jeżdżąc 18-tonowym modelem Eurocargo ...

04 Maj 2013, 20:15

to leje pany 10w-40. od początku mi sie nie podobał ten 15w-40. cudów sie nie spodziewam po zmianie oleju ale warto spróbować skoro inni piszą że im pomogło. swoją drogą zimą częściej musiałem dolewać :/. olej to najtańsza opcja. robić jakąś płukankę albo wlać coś do obecnego oleju przed zmianą? jakiś olej polecacie? valvoline będzie ok?
oczywiście nie kończe całkiem tematu - piszcie swoje sugestie i uwagi :D
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

04 Maj 2013, 20:27

Tak, VALVOLINE to świetny olej,może być Castrol Magnatec(Castrol pracował nad nim 20 lat)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Maj 2013, 21:12

z tych 2 zdecydowanie bym Valvolina wziął :ok:
u mnie większość aut lata na Texaco Havoline z serii do ciężko obciążonych silników, jestem bardzo zadowolony :ok: no ale tez cene mam dobrą
a płukań nie rób, nie sa potrzebne raczej :ok: mazutu tam nikt nie wlewał :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Maj 2013, 08:15

PSA zaleca oleje total quartz i takie powinny być zalewane. Jest to dobry i tani olej.
tomcio123
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Xsara 2.0 hdi

05 Maj 2013, 11:14

jak to sie będzie nazywało to nie ma znaczenia, baza oleju jest taka sama w 80% pochodzi z odzysku starych olejów, różni sie dodatkami, środkami myjącymi i utrwalaczami,
to że PSA dedykuje Totala, Renault dedykuje Elfa itp itd to nie ma większego znaczenia
to że jedna firma mówi że olej taki a taki jest dedykowany to tylko powiązania i umowy kontraktowe, nic więcej, każdy olej spełniający parametry jest dobry :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Maj 2013, 13:43

a lać coś do czyszczenia czy płukania czy dać sobie spokój żeby nie rozszczelniło silnika? :P
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

05 Maj 2013, 16:59

do uszczelniania silnika są uszczelki a nie syf z oleju :naughty:
ale potrzeby lania jakiegokolwiek syfu do czyszczenia nie ma
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Maj 2013, 15:22

odkopuje :p
trochę się na czytałem o zmianie oleju i nie którzy piszą że zmiana z 15 na 10 może spowodować rozszczelnienie silnika tzn będzie więcej brał oleju :/. no i teraz jak to rozegrać? zmienić czy nie?
scrolll
Początkujący
 
Posty: 183
Miejscowość: podkarpacie

18 Maj 2013, 13:34

nic nie rozszczelni :wink:
poza tym do uszczelnienia silnika są uszczelki a nie nagar ze zużytego oleju :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)