Jaki olej do VW Polo 1.2?

30 Sie 2017, 14:11

witam,
proszę o informacje jaki olej silnikowy będzie najlepszy do WV Polo 1.2 54KM 40kW , 2005r. dodam nie mam kartki z tymi informacjami
dziękuję
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

30 Sie 2017, 21:47

Jaki masz przebieg?
Czy musisz robić dolewki oleju? Jak tak to ile ml na ile km :)

pawlik123 napisał(a):jaki olej silnikowy będzie najlepszy do WV Polo 1.2 54KM 40kW , 2005r
Patrząc na moc masz silnik o oznaczeniu AWY, a do niego zalecany jest olej 5W30 lub 5W40 według specyfikacji VW 501.01, 502.00. W ostateczności można też zastosować 10W40 ale jak jest wszystko ok to lepiej pełen syntetyk.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Sie 2017, 21:08

130 000 niedawno kupiony, nie robiłem więc dolewek
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

01 Wrz 2017, 11:26

Jeżeli to faktycznie jest taki przebieg to zalałbym pełnym syntetykiem i zrobił płukankę silnika np. Liqui Moly Engine Flush dodając ją do starego oleju przed wymianą (według instrukcji).

Jeżeli silnik pracuje równo nie słychać niepokojących odgłosów, nie kopci z rury wydechowej i świece będą wyglądały normalnie to myślę że można zrobić tak jak napisałem. Po wymianie oleju na pełen syntetyk ważne jest obserwowanie pracy silnika i stanu oleju przez jakiś czas po wymianie czy wszystko jest ok.

PS. Robiłem tak nie raz przy samochodach z większymi przebiegami nie mając informacji na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel i po ocenie wstępnej silnika szła płukanka następnie zalecany przez producenta olej odpowiedniej klasy. Nigdy nie było problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Wrz 2017, 08:38

Ja nie zalewałbym pełnym syntetykiem, tylko albo zgodnie z zaleceniami producenta 5w30 albo też półsyntetykiem 10w40 Liquy Moly lub innym dowolnym do którego masz zaufanie, lub który odpowiada Ci cenowo.
TwojeOleje
Nowicjusz
 
Posty: 26
Auto: Mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Wrz 2017, 10:16

TwojeOleje napisał(a):Ja nie zalewałbym pełnym syntetykiem, tylko albo zgodnie z zaleceniami producenta 5w30
Przecież 5W30 to pełny syntetyk, a dlaczego odradzasz taki olej?
Jak silnik jest w dobrej kondycji to trzeba lać możliwie najlepszy olej według zaleceń producenta żeby nam długo służył bezawaryjnie. Bardzo ważne jest przestrzeganie okresowych wymian.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Wrz 2017, 16:23

Kacper napisał(a):Jak silnik jest w dobrej kondycji to trzeba lać możliwie najlepszy olej


Również zgadzam się z tym co mówisz, jesli silnik jest w dobry stanie nie bierze oleju, nie poci się to lać syntetyk.
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

24 Wrz 2017, 15:34

witam, czy poniższy olej nadaje się do silników benzynowych?

[link do oferty na Allegro wygasł]

pozdrawiam
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Wrz 2017, 11:54

pawlik123 napisał(a):czy poniższy olej nadaje się do silników benzynowych?
Tak, ten olej Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 spełnia wymagania ACEA A3 i nadaje się do twojego silnika ale z olei tej marki możesz jeszcze rozważyć zakup Shell Helix Ultra 5W-40 jego zaleta to usuwanie z wnętrza silnika nagarów i zebranego na przestrzeni lat szlamu przynajmniej tym chwalił się producent, że jest ten olej nie ma sobie równych w takim działaniu :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2017, 14:06

pytam bo na pojemniku napisane "for diesel engines", więc miałem obawy
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Wrz 2017, 14:24

pawlik123 napisał(a):pytam bo na pojemniku napisane "for diesel engines", więc miałem obawy
Czasem tak piszą ale olej można też stosować w silnikach benzynowych. Na opakowaniu powinna być te podana klasyfikacja i w takim przypadku jak olej jest do benzyny i diesla może być np. A3/B4. Jeżeli by np. było tylko A3, A4 itd. to tylko do benzyny i tak samo jak by było B3, B4 itd. to tylko do diesla.

Zobacz sobie tu masz opisane dokładnie na forum o co chodzi: Klasyfikacja europejska ACEA
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2017, 14:52

napisane "klasyfikacja ACEA : C3, VW 502.00/505.01"
czyli wynika z tego, że :
C3 - Stabilne oleje o stałym wskaźniku lepkości i wysokich parametrach, przeznaczone do silników wyposażonych w filtry DPF, kataliatory oraz katalizatory trójdrożne. Wydłużają żywotnośc filtra DPF i katalizatora TWC. Nie mają wymogu HTHS. Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Wrz 2017, 19:26

Poszukałem jeszcze dokładnie specyfike tego oleju bo w sklepach różnie piszą i oznaczają tak jak i na allegro w tym linku który podałeś :/ . Ten olej Shell Helix HX7 Professional AV 5W-30 jest przeznaczony dla diesla więc i spełnia ACEA C3 na temat stosowania do benzyny producent nic nie pisze i nie znalazłem innych aprobat dla niego które by to potwierdziły. Więc przepraszam ze wyżej napisałem że można, zmyliły mnie opisy na stronach gdzie to sprawdzałem.

Do twojego silnika Shell zaleca Helix Ultra Professional AV 0W-30 ale myślę że ten Shell Helix HX7 5W-40 też będzie dobrym wyborem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2017, 19:51

najgorsze jest to, że po wymianie oleju mechanik właśnie tym mi zalał. co teraz zrobić? pojechać i wymienić na inny np.
Shell Helix Ultra 5W-40 lub
Shell Helix Ultra 5W-30 ( słyszałem, że te pasują), ten obecny do diesela może zaszkodzić?
pawlik123
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: VW Polo
Silnik: 1.9 D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

25 Wrz 2017, 20:38

To jest olej low-SAPS czyli niskopopiołowy który lepiej chroni układ wydechowy katalizator i DPF kosztem silnika. Czyli coś kosztem czegoś.

Tu cytat z innego mojego postu na forum "Bo wyższe normy jak C3 mają mniejszą ilość dodatków zawierających fosfor, siarkę i wydłużają wprawdzie życie katalizatora i dlatego stosuje się je przy DPF, ale znacznie skraca się wtedy trwałość ważnych części silnika, np. elementów rozrządu itp."
Czytaj więcej: jaki-olej-do-tucsona-2-0crdi-vt103560.htm#p675400

Generalnie nie powinno nic się stać jak będziesz na nim jeździł przez kolejne kilka tyś. km ale ja bym go zmienił na taki typowo do benzyny z ACEA A3 typowy do twojego silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999