Olej do malucha

31 Sty 2016, 12:18

Panowie - ja uważam, że mocno przeginacie tym tematem. Maluszki cąły czas jeździły na oleju 15w40 i nim im się nie robiło. Lato było tak upalne jak i teraz, a zimy były mroźniejsze niż teraz. Oprócz tego mało kto w tych czasach miał garaż i autka te stały na mrozie całą noc. I zapalały bez problemu. Tak więc nie wydziwiajcie z tymi lepkościami.
Lej normalnie olej 15W40 i niczym się nie przejmuj - jak maluszki 20 lat temu jeździły na takim oleju i nic im nie było, to teraz też na takim można jeździć. Mało tego - piszesz, że cały czas jeździłeś na 15W40. Czy coś sie działo z silnikiem w twoim autku, czy pracował normalnie? Więc po co kombinować?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2016, 12:31

No ja też jestem za 15w40 bo problemów nie było żadnych ale doradzcie mi jaka marka? Zostać przy Lotosie czy kupować coś innego?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Sty 2016, 12:58

Barol napisał(a):No ja też jestem za 15w40 bo problemów nie było żadnych ale doradzcie mi jaka marka? Zostać przy Lotosie czy kupować coś innego?

Myślę, że tym maluszkiem wiele nie jeździsz, więc co nie wlejesz, to raczej mu nie zaszkodzisz. My tu sobie troszkę tak teoretyzujemy co mogłoby być najlepsze :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3678
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Sty 2016, 12:59

Tak naprawdę, to teraz te oleje to wszystko to samo. Ja wlałbym do tego maluszka najtańszy olej, ale o najlepszej klasie jakościowej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2016, 14:03

Widzę, że do niektórych nie trafiają argumenty pisane, to może w linku poniżej niech obejrzą sobie argumenty "widziane". Powtarzam - nie ma znaczenia czy olej tani a silnik stary, tylko jak olej działa, jakie ma właściwości i co czyni dobrego/złego w silniku. Miłego oglądania i wyciągania właściwych wniosków...

http://www.2112.ru/showthread.php/23726
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

31 Sty 2016, 14:15

Anjin - czy to, co przedstawiłeś to są silniki z maluszka :?: Proszę cię - nie dramazuj - o takich rzeczach, to woszem, można myśleć, jak się ma współczesne auto, gdzie olej odgrywa naprawdę ważną role - popychacze hydrauliczne, silniki wysoko obciążane, wyśrubowane normy olejowe dla poszczególnych silników itd. Ale tu jest temat o Facie 126p. Konstrukcji tak prostej, że nie ma się wogóle nad czym zastanawiać.
Anjin - wyluzuj kalesony :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 00:15

No tak,tylko problem jest taki,że w maluchach,którymi jeździłem w latach osiemdziesiątych silniki były oblepione olejem ,który po prostu parował przy tych temperaturach jakie w tych silnikach panują,według mnie olej mineralny do takiego silnika się nie nadaje,gdyż wskaźniki odparowalności mają kiepskie.Wtedy byłem zdany tylko na selektole 15W40,gdy zacząłem stosować Superole Alanda silniki zaczęły lepiej i ciszej pracować,nie słabły w upały,zawory nie klekotały,te oleje też były 15W40 ale jednak gęściejsze od selektolów,które były olejami badziewnymi.Silnik malucha jest chłodzony powietrzem,teraz gdybym miał takie autko ,to tylko olej 10W60. Wystarczy tylko latem podnieść klapę silnika malucha,jaki bucha gorąc?!z której jednostki chłodzonej cieczą bije taki,,żar,,?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8470
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lut 2016, 00:23

To prawda,racja,ale nie w przypadku olejów typu Castrol RS10W60,czyli pełnego syntetyku grupy IV oraz V,nie będę tłumaczył co to oznacza,czyli PAO oraz estry.Taki olej pomimo tego,że posiada wysoki wskaźnik lepkości tworzy cienki ale bardzo mocny film olejowy,czyli bardzo dobrze chłodzi silnik od środka ponieważ cyrkulacja takiego oleju jest odpowiednia.Ja nie piszę o Castrolu EDGE,który jest olejem hydrokrakowanym i niestety ustępuje Castrolowi RS i to znacznie!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8470
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lut 2016, 16:57

Cały czas próbuje wyjaśnić, że kiedyś nie było tylu rodzajów olejów silnikowych i maluszki jeździły jak piszesz na Selektolu. I jeździły...Obecne oleje 15W40 ( nawet Selektol ) są o niebo lepsze od ówczesnego Selektola i taki silniczek z maluszka i tak będzie bardziej zadowolony jak mu się wleje dzisiejszy Selektol niż ten, co był kiedyś. Raz jeszcze powtarzam - kiedyś, jak nie było takich olejów jak teraz auta jeździły, a nawet jeżdżą do dziś. Nawet maluszki. I nic się z tymi silnikami nie działo. Producent przewidziął temperaturę pracy dla takiego silnika i pod tym kątem był zapewne dobierany olej silnikowy. Tak jak dzisiaj zresztą jest to robione. A jeżeli producent przewidział, że taki olej wystarczy ( i wystarczał w zupełności ), to po jakie licho kombinować :?:
Oczywiście to moje zdanie, a autor sam może wyciągnąc wnioski i nalać olej taki, jaki uzna za stosowny :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 17:22

Czyli co ..? Kiedyś były w sklepach tylko bułki i je jadłem, a teraz mogę jeść bułki z szybką i żółtym serem, ale po co ...? Dziwne podejście. A pisząc prawdę, to kiedyś producent przewidział olej Selektol, bo innego nie było co nie oznacza, że na nowszym lepszym oleju samochód nie będzie jeździł lepiej. Wytyczna z książki obsługi oznacza, że dany olej spełnia dopuszczalne minimalne normy dla danego pojazdu, co nie znaczy że nie można zastosować oleju lepszego, nowszego o o niebo lepszych właściwościach. Właściwości olejów dość ładnie ilustruje schemat podany w linku poniżej oraz bardzo słuszny komentarz użytkownika COSMO pod artykułem. Ale masz rację Alberciku - niech każdy leje co mu się podoba (tylko niech potem nie płacze).

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... olej/8gqk6
Ostatnio edytowany przez Anjin, 01 Lut 2016, 17:31, edytowano w sumie 1 raz
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Lut 2016, 17:29

Oczywiście jak najbardziej masz rację - można nalać najlepszy i najdroższy olej zamiast tego ówczesnego Selektola. Dlaczego nie? Tak samo, jak teraz można jeść bułeczki z serem i szyneczką, których kiedyś nie było...Nawet do obecnych silników można nalać olej lepszy i droższy, niż zaleca producent. Dlaczego nie? Pytanie tylko po co :?: Skoro silnik pracował bezproblemowo przez tyle tysięcy kilometrów? Tu chodzi tylko o to. Nie mówię, że nie powinno się tego robić, czy nie warto...Owszem, jak najbardziej. Tylko po co :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 17:33

ch...a, my tu rozkręciliśmy dysputę, tylko sam zainteresowany znikł ... Hhihihih :P
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

01 Lut 2016, 18:06

Ale temat dość ciekawy i myślę, że zainteresowany do tematu zagląda :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 20:50

Oczywiście że zaglądam :wink: mam już kilka typów więc tylko poczytam jeszcze inne opinie na necie i coś napewno kupię a tak przy okazji mam jeszcze pytanie odnośnie oleju w skrzyni biegów,jaki tam olej stosować i jak go wymienić? Bo odkąd go mamy nie był wymieniany tam olej :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

01 Lut 2016, 21:20

Barol napisał(a): mam już kilka typów więc tylko poczytam jeszcze inne opinie na necie
Ciekaw jestem tych typów :?:
Barol napisał(a):mam jeszcze pytanie odnośnie oleju w skrzyni biegów,jaki tam olej stosować
Pewnie znowu zacznie się dyskusja :D Mam ja swoje zdanie ale poczekam .
Barol napisał(a):jak go wymienić?
Stary spuszczasz przez korek spustowy( imbus 12 ) , nowy zalewasz przez korek kontrolny. Będzie po prawej stronie ( od strony rozrusznika , przy osłonie półosi napędowej). Trzeba go będzie wtłoczyć czymś tam bo kijowe miejsce.Klucz kwadrat 1/2 cala. Wchodzi na suchą skrzynię dokładnie 1,15 L. Wejdzie Ci w praktyce 1 L.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4711
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna