Olej przy intercoolerze

Olej przy intercoolerze

26 Sie 2016, 18:01

Witajcie, mam problem ze swoją E61 530d. Od strony kierowcy mam dość dużo oleju przy intercoolerze. Auto nie straciło nic na mocy, nie kopci, przy pełnym bucie puści bąka, ale ma wywalonego DPF'a, przelot itd. Generalnie widać, że poci się na łączeniu intercoolera i rury no i wylatuję na zewnątrz a dalej pęd wiatru podczas jazdy rozmywa to po osłonie silnika. Teraz pytanie co robić? Kupiłem uszczelki do tej rury, ale dalej ten olej tam będzie z tym, ze nie będzie wydostawał się na zewnątrz. Zapocenie jest dość duże, ale jak wiadomo 2 krople oleju potrafią rozmyć się na dużej przestrzeni. Ale niedawno wypatrzyłem tam kropelkę oleju, która niewątpliwe za chwilę skapnęła na ziemie. Na samym intercoolerze też były pary oleju, zmieszane z piachem, brudem z drogi, generalnia czarna masa. Wyszyściłem IC myjką z zewnątrz i po miesiącu jazdy jest dalej w miarę czysty. Pytanie co robić, czytałem, ze to może być odma, oczywiście turbo, ale auto byłoby słabsze wtedy.
lacoste12
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Rejestracja: 28 Mar 2015, 18:54
Prawo jazdy od: 01 07 2013
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E61 530D LCI
Silnik: 530d - 235KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

Re: Olej przy intercoolerze

28 Sie 2016, 11:38

Moim zdaniem, nie ma się co przejmować zbytnio - delikatne zapocenie w tym miejscu to raczej normalne, uwzględniając fakt wieku i przebiegu auta. Są to minimalne neiszczelności najprawdopodobniej na uszczelniaczach olejowych. Jeżeli turbina działa bezproblemowo, to nie ma się czym przejmować. Należy tylko kontrolować stan oleju - póki go nie ubywa w większych ilościach, to nie ma powodu do paniki. chyba, że chcesz za wczasu być przezorny.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14145
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator typu Akumulator typu "CYCLING", technologia typu "GEL" i "ORBITALNA"
    Obecnie prawie każdy z produkowanych pojazdów wyposażony jest w wiele rozwiązań i urządzeń zużywających energię elektryczną. Klimatyzacja, ogrzewanie i nawiew, elektrycznie sterowane szyby, GPS, system car audio oraz ...
    [E] Audi A6 C6 3,0TFSI / Mercedes CLS 350CGI c219 / Volvo S80 II 3,0T6 [E] Audi A6 C6 3,0TFSI / Mercedes CLS 350CGI c219 / Volvo S80 II 3,0T6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment E - silnik benzynowy o mocy około 300KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C6 3,0 TFSI - 290KM - Mercedes ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Piękne dziewczyny - Gecko Cup 2010
      Puchar Scirocco R 2012 na Lausitzring w Niemczech, 3
      Nissan Patrol GU4, bok
      Jeep Wrangler, przejazd po rampie, 8