Toyota HiLux 2.4 D Pick-Up 80KM
Lata produkcji: 1992-
Pojemność silnika: 2.4 dm³
Moc silnika: 59 kW (80 KM)
Rodzaj paliwa: [ON] diesel
Rodzaj nadwozia: Pick-Up
Zalecany olej do silnika:
5W40 Pojemność układu smarowania silnika: 6.0 litrów (powinieneś kupić 7 litrów oleju na wymianę żeby mieć w zapasie na ewentualne późniejsze dolewki w czasie do następnej wymiany oleju).
Zalecany olej do manualnej skrzyni biegów: 75W90
Pojemność układu smarowania manualnej skrzyni biegów: 1.9 - 2.6 litra
Zalecany olej do automatycznej skrzyni biegów: 80W90
Olej w silniku należy wymienić na nowy co: 10000 kilometrów lub 6 miesięcy w zależności od tego co nastąpi w pierwszej kolejności. Zalecana kontrola stanu oleju co około 500 km.
Jak często wymieniać olej w skrzyni manualnej? Skrzynia manualna choć wiele producentów nie przewiduje tego w instrukcji serwisowej, wymaga okresowej wymiany jej oleju. Wielu właścicieli aut nie zdaje sobie z tego sprawy, przez co zarówno jakość wybierania poszczególnych przełożeń, jak i sama trwałość przekładni ulegają pogorszeniu. Zaniedbanie jego wymiany może prowadzić do awarii skrzyni. Olej w skrzyni biegów zużywa się znacznie wolniej niż ten pracujący w silniku w związku z tym wymiany też robimy w większych odstępach czasu ale nie rzadziej niż 80-100 tysięcy kilometrów lub co 6 lat. Poziom oleju w manualnej skrzyni biegów powinno się kontrolować co około 15 tyś. km lub co 12-18 miesięcy (najlepiej to robić podczas okresowej wymiany oleju w silniku), a samą wymianę w tym przypadku zaleca się przeprowadzać co 30000 km lub co 3 lata.
Jak często wymieniać olej w skrzyni automatycznej? Skrzynia automatyczna wymaga od nas większej dbałości o jakość i stan oleju. Rozróżniamy dwie metody wymiany "statyczną" (tańsza) przy której wymieniane jest maksymalnie do 60% starego oleju i "dynamiczną" (droższa) w której wymieniany jest cały olej w skrzyni biegów. Tutaj wiekszość producentów zaleca wymianę co około 60 tysięcy kilometrów i tego powinniśmy się trzymać nie przekraczając tej granicy. Eksploatując auto w ciężkich warunkach zalecana jest częstsza wymiana nawet przy 40 tysiącach kilometrów.