Opel Astra H kombi 2007 r- nie mogę włączyć na stałe świateł drogowych

05 Kwi 2023, 22:47

Przy włączaniu impulsowo (dźwignia przełącznika do góry) światła drogowe są, kontrolka się świeci. Przy próbie włączenia świateł na stałe (dźwignia przełącznika do dołu), dźwignia nie zatrzymuje się w dolnym położeniu, lecz wraca do położenia środkowego. Kontrolka świateł nie zapala się.
I druga sprawa, dotycząca kontrolki zaciągnięcia hamulca ręcznego. Przy włączonym silniku, hamulec i kontrolka działają prawidłowo. Zaciągam hamulec-kontrolka się świeci, zwalniam hamulec - gaśnie. Przy wyłączonym silniku, jest odwrotnie. Hamulec zaciągnięty- kontrolka się nie pali, hamulec zwolniony- kontrolka mruga około 8-12 sekund i gaśnie. Jeśli ktoś wie o co tu chodzi to proszę o poradę.
TadeS53
Nowicjusz
 
Posty: 3

06 Kwi 2023, 08:38

TadeS53 napisał(a):Przy próbie włączenia świateł na stałe (dźwignia przełącznika do dołu), dźwignia nie zatrzymuje się w dolnym położeniu, lecz wraca do położenia środkowego. Kontrolka świateł nie zapala się.
Prawdopodobnie będzie to wina uszkodzonej manetki, mechanizmu blokującego i załączającego światła drogowe.
TadeS53 napisał(a):Przy wyłączonym silniku, jest odwrotnie. Hamulec zaciągnięty- kontrolka się nie pali, hamulec zwolniony- kontrolka mruga około 8-12 sekund i gaśnie. Jeśli ktoś wie o co tu chodzi to proszę o poradę.
Przyznam, że dziwna sprawa, zacząłbym od sprawdzenia stycznika przy hamulcu ręcznym i przeczyszczenia jego styków.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

06 Kwi 2023, 09:50

TadeS53 napisał(a): kontrolka mruga około 8-12 sekund i gaśnie.
Przeczytać instrukcję obsługi auta . Fragment --Lampka miga
W samochodach z przekładnią
manualno-automatyczną lampka
miga przez kilka sekund po
wyłączeniu zapłonu w sytuacji, gdy
hamulec postojowy nie został
zaciągnięty.
Ponadto w samochodach
z przekładnią manualnoautomatyczną lampka miga także,
gdy zostaną otwarte drzwi kierowcy,
a nie został wybrany żaden bieg i nie
zaciągnięto hamulca postojowego--------

Co do włącznika świateł długich to tam manetka nie pozostanie w tej pozycji . Każde naciśnięcie w jedną czy drugą stronę spowoduje przełączenie świateł .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Kwi 2023, 13:14

Dzięki bonifacy za podpowiedzi. Nie jeździłem tym samochodem kilka ładnych lat, bo miała go córka, a ja teraz nie doczytałem instrukcji i stąd te kłopoty. Co do hamulca wszystko się zgadza. Co do przełącznika w zasadzie też, bo to co napisałeś, że manetka nie pozostanie w dolnej pozycji by się zgadzało, tylko dlaczego po naciśnięciu jej do dołu (włączenie świateł długich na stałe) nie zapala się niebieska kontrolka. Zapala się tylko przy przesterowaniu manetki do góry (światło drogowe impulsowe).
TadeS53
Nowicjusz
 
Posty: 3

07 Kwi 2023, 16:09

TadeS53 napisał(a): dlaczego po naciśnięciu jej do dołu (włączenie świateł długich na stałe) nie zapala się niebieska kontrolka. Zapala się tylko przy przesterowaniu manetki do góry (światło drogowe impulsowe).
By wyjaśnić trzeba odpowiedzieć na parę pytań .
Stałe drogowe po ich włączeniu fizycznie świecą , czy tylko kontrolka się nie zapala ?
Przełącznik świateł ( to pokrętło ) ma pozycję AUTO ? Czy masz cały czas na nią ustawione ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Kwi 2023, 17:22

Jeszcze raz dziękuję bonifacemu za wyjaśnienia. Jest już wszystko ok. Stałe drogowe się świecą, kontrolka też świeci, tylko nie przekręciłem pokrętła na światła mijania ( u mnie nie ma pozycji AUTO). Miałem ustawione na "0" i dlatego kontrolka się nie paliła. Wyłączenie świateł drogowych - przez powtórne naciśnięcie dźwigni do dołu. Przepraszam za całe zamieszanie, ale dobrze, że jest ktoś, kto człowiekowi pomoże.
TadeS53
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 Hybrid zdobywa 5 gwiazdek w ADAC Ecotest
    Toyota RAV4 Hybrid udowodniła, że SUV może być ekonomicznym autem, zdobywając w tegorocznym teście ADAC Ecotest 5 gwiazdek i 78 na 100 punktów za niskie zużycie paliwa i niewielką emisję CO2 oraz szkodliwych substancji. ...