Opel Astra I "słaby" po opadach deszczu

06 Lis 2006, 12:21

Witam

model silnika x14nz, produkcja 1997, przebieg 106 000, benzyna-bez instalacji gaz. nie garazowany-stoi na "dworze":) olej dopiero co zmieniony (2000km przejechane).

problem - wystepuje po dluzszym czasie nie jezdzenia np. cała noc na parkingu i jak popada deszcz.


Otoż pierwsza jazda po w/w czasie auto "słabnie" , dusi sie, nie można wrecz jechac na drugim i trzecim biegu. Przycisniecie gazu powoduje szarpniecia. Podczas ruszania takze zgaszenie silnika, jak się doda za duzo gazu. Mozna wyczuc ruszajac, ze brakuje mocy. obroty silnika sa mniejsze...

uruchomienie i jazda samochodem kolejny raz w ciagu dnia - zadnych problemow.
ogolnie autko chodzi ładnie. Odpala sie bez problemów podczas mrozow, ale nie po deszczach niestety?!

prosze o pomoc
dzieki za wszlekie wskazowki

pozdrawiam
aleq
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: Polska
Auto: Opel Astra 87 60km 1,4 benz,
  • 06 Lis 2006, 12:48

    Wymień przewody wysokiego napięcia.
    SCARAB TEAM
    Karson
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2335
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Kielce

    06 Lis 2006, 17:25

    Napewno przewody WN albo świece.
    arek_89
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 903
    Miejscowość: Małopolska

    06 Lis 2006, 18:40

    Jak wymienisz przewody i świece to zajrzyj też pod kopułkę rozdzielacza - może się okazać, że też jest do wymiany. :wink:
    SCARAB TEAM
    Karson
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2335
    Zdjęcia: 20
    Miejscowość: Kielce

    06 Lis 2006, 20:44

    sprawdziłbym jeszcze filtr powietrza...
    tanie filtry są robione z modyfikowanego papieru... a ten ma tendencję do przyswajania wilgoci z powietrza i przez to zmniejsza się przepływ powietrza... ;)

    Ale w pierwszej kolejności obstawiałbym kable WN
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    06 Lis 2006, 22:25

    na początek tak jak koledzy pisali należy sprawdzić wszystko związane z WN tylko zapomnieli jeszcze o jednym-kopółka w tym aucie jest aparat zapłonowy i często kopułka ulega uszkodzeniom.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 755
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Planujesz dłuższą trasę - co sprawdzić, aby uniknąć kosztownych awarii
    Migające kontrolki na desce rozdzielczej, stukanie i skrzypienie w zawieszeniu, zmiana pracy silnika – nie należy lekceważyć tych niepokojących sygnałów, ponieważ mogą być one zwiastunem poważnej awarii. Systematyczne ...
    Dlaczego kierowcy ignorują znaki drogowe?
    Według informacji płynących z Komendy Głównej Policji najczęściej wystawiane mandaty dotyczą przekraczania dozwolonej prędkości oraz za wykroczenie względem pieszych. Najnowsze badania pokazały, że prowadzący pojazdy ...

  • 07 Lis 2006, 09:49

    dzieki wszystkim za odpowiedzi. bede dzialal...

    tylko czy gdyby byly problemy z przewodem zapłonowym to chyba były by trudności z odpalaniem, a mi pali na "dotyk" ??
    aleq
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Polska
    Auto: Opel Astra 87 60km 1,4 benz,