Opel Vectra V6, kłopoty z instalacją LPG

26 Lip 2008, 22:09

Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Jestem posiadaczem w.wymienionego auta. rocznik 1999, a instalacją sekwencyjną(wersja nieznana). Od dłuższego czasu męczy mnie fakt że moje V6 jeżdzi jak by tam był silnik od komarka. Gdy jadę i chcę ostrzej przyśpieszyć to on jakby kotwice zarzucał i dopiero gdy obroty wejdą na 3,5 tyś. to zaczyna jakoś iść choć to żadna rewela. (nominalnie jest tam 170KM). Drugi problem. Jak już się zdecyduje jechać to b.często zdarzasię że sam przerzuca na bęzynę i jednoczęśnie zaczyna mi wyć alarm od gazu. I trzeci problem. trzeci to zurzycie gazu na 100. jęrzdrzę spokojnie bez szaleństw a chla jakbym tam miał V12. Zurzycie rzędu 14-15 niejest niczym dziwnym choć bęzyny lubi sporo mniej9-10.A i niezgadza mi się średnie zużycie na 100 z komputerem. Niestety nie jestem w stanie jechać do gazownika bo poprostu najbliższy z dobre dwa tygodnie w parę wołów jechać . Czy moze ktoś wie co się dzieje z moim ŁOPLEM? :) :) :) :roll:
slodziaksos
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: WYSZOGRÓD-->DAL

27 Lip 2008, 10:37

Jeżeli na Pb jest wszystko w porządku,to chyba nie ominie cię wizyta w gazownika.Musi zrobić przegląd i przedewszystkim podłączyć się pod komputer.Jeżeli znasz się na instalacjach LPG,to jedyną rzeczą,jaką możesz zrobić sam,to wymienić filterek gazu.Jeżeli jednak nie wiesz jak,to lepiej tego nie rób,tylko poświęć czas i jedz do gazownika,bo z twojego autka jak i z ciebie może zostać kupka popiołu :( .
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lip 2008, 11:41

Oj tu będzie problem bo do gazownika mam około 1500 km w jedną stronę i nie bardzo wchodzi to w rachubę. :(
slodziaksos
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: WYSZOGRÓD-->DAL

27 Lip 2008, 19:28

No to pozostaje ci jazda na Pb lub jazda w nerwach na LPG.Jeżeli nie znasz się na instalacjach LPG,to nie radzę ci w nich grzebać.To naprawdę niebezpieczne.Nawet zwykła wymiana filterka.Ale możesz spróboewać - najpierw musisz zakręcić wielozawór,który znajduje się przy butli.Następnie uruchom silnik i przełącz zasilanie na LPG i niech silnik pracuje do momentu aż zgaśnie z powodu braku gazu - pozwoli to na opróżnienie układu zasilania LPG z ciśnienia panującego w tym układzie.Następnie delikatnie odkręcić filtr gazu,ale rób to lepiej w rękawiczkach,bo w samym filtrze może być jeszcze gaz.No i wkręć nowy filterek i powoli odkręć wielozawór.Następnie sprawdz,czy gaz nie ulatnia się.Bez czujnika będziesz musiał posłużyć się węchem.Oczywiście musisz zachować naprawdę szczególną ostrożność,bo mały bład i BUMMM....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać opony zimowe?
    Często się śmiejemy, że zima potrafi i w styczniu zaskoczyć drogowców, ale po pierwszych opadach śniegu często okazuje się, że najbardziej to są zaskoczeni kierowcy, którzy jeszcze nie zmienili opon na zimowe. ...