Opony do pajero

09 Mar 2007, 16:17

Witam!!!
mam pytanie Jka rozmiarowo zastosowac opony do pajero 2.5 d
pajero
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Mar 2007, 16:36

a jaki rocznik?

generalnie do pojarek to coś pomiędzy 235/75R15 a 255/75R15 np BF G LongTrial...
Dębicę 4x4 omijaj z daleka, bez względu na cenę - śliskie jak diabli w każdych warunkach drogowych, nawet na suchym asfalcie!

jeśli w lekki teren to już coś koło 31"x10.5"x15" BFG AT lub GY AT/R;

jeśli w teren średni i średnio-ciężki to oponki 32x9.5x15 lub nawet 33x10.5x15, no i bieżnik typu Mud (np.: BFG MudTerrain (popularnie zwane "eMTekami" lub GY MT/R).

Można też zakładać opony regenerowane, jednak posiadają dużo gorsze właściwości trakcyjne na drodze i jeśli tylko na asfalcie się wozisz, to raczej nie polecam. Ale jeśli auto jeździ w terenie, to nalewki są dość dobrym kompromisem, pomiędzy ceną, a komfortem jazdy...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

11 Mar 2007, 19:41

witam
dzieki za odpowiedz
Auto ma rocznik 86 jezdzic bede nim tylko w terenie. Czy te opony 33x10,5/15 zmieszczą sie bez żadnych przerubek???
pajero
Nowicjusz
 
Posty: 3

12 Mar 2007, 09:25

Oj, jeśli tylko do terenu, to opony będą dopiero pierwszy etapem amoku...

33" powinny się zmieścić, jednak, jeśli auto ma wypracowane zawieszenie, to nie obejdzie się bez przewalcowania (lub wymiany) resorów i podkręcenia na drążkach.
Niewykluczone również, że niezbędna może się okazać plastyka błotników.
Jeśli masz fabryczne felgi - w pełnym skręcie może Ci opona ocierać o ramę, więc trzeba będzie szukać felg z większym ET, najlepiej alu (bo lżejsze).
Potem trzebaby też pomyśleć (w miarę szybko) o porządnym "grillu" (orurowanie z przodu). Nie mówię tutaj o "fabrycznym", bo to są rurki dobre, do wieszania prania, a nie do wyciągania auta z błota (nie licz na to, że nigdy nie wtopisz! - a widziałem już dziesiątki razy wyrwane "grille" fabryczne... razem z połową przodu... :( ). Powinien być robiony "na miarę", z płytą pod wyciągarkę (ale wyciągary na razie jeszcze nie szukaj, bo "przedwczesny zakup wyciągarki hamuje procesy myślowe w terenie"), u rzemieślnika, który wie co robi i po co (fotki mojego - a pojarka podobna jest konstrukcyjne - możesz pobrać z: - na tych fotkach właśnie mój Troopek stoi na 33x10.5x15 BFG M/T )...

Oj, poznasz Ty jeszcze smak amoku... :twisted:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

18 Kwi 2017, 11:20

Witam panowie mam pytanie mogę założyć opony 33x11.50 r 16 simex (nalewki) mam pajero 2 wycięte podniesione są teraz 32x10.50 r 16 ale pytanie za 100 punktów wytrzyma napęd mosty wał itp.. czy raczej nie :( zapatki mam manualne proszę kogoś :ok: kto na prawdę zna temat pozdr..
pajero25
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: bmw e63
Silnik: 5.0 v8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Kwi 2017, 12:58

Witam kolego a podpowiedz mi czy wytrzyma mi w terenie podzespoły w pajero 2 2.5 tdi jak założe opony nalewki simex 33-11.50r16 mam 32 cale ale inny bieżnik a chce zmienić widzę ze jesteś w temacie dzięki pozdr
pajero25
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2008
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: bmw e63
Silnik: 5.0 v8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

01 Cze 2017, 11:14

Jeśli szukasz dobrych opon to koniecznie sprawdź tutaj: http://plusgum.pl/
Zawsze od nich kupuję i sobie chwalę. Mają dobre produkty w rozsądnych cenach. Każdy wybierze coś na swoją kieszeń.
Frandes
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 17 06 1988
Auto: Golf