Oszczędny diesel do 10 000 zł

Oszczędny diesel do 10 000 zł

28 Mar 2016, 12:04

Witam wszystkich.
Szukam samochodu, którym będę jeździć głównie w dłuższych trasach (ok 300km) i dojeżdżać do miasta (ok 20km), chciałbym kupić coś z silnikiem diesla, co spalałoby niewiele, i z czym nie musiałbym zbyt często odwiedzać mechanika. Jeśli chodzi o wyposażenie to nie wymagam zbyt wiele, ale klimę i elektryczne szyby chciałbym mieć.
Mam na oku kilka modeli:
*Toyota corolla e12 1,4 4d4 90KM
*Toyota Avensis I 2.0 110KM
*Honda Civik 1.7 100KM
*Audi A4 B5 1.9 110KM
Co sądzicie o tych modelach, jakie inne polecacie? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Alleluja!
Maratonek
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 28 Mar 2016, 11:50
Prawo jazdy od: 01 07 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda Civik VII
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Oszczędny diesel do 10 000 zł

28 Mar 2016, 12:11

Maratonek napisał(a):*Toyota corolla e12 1,4 4d4 90KM
*Toyota Avensis I 2.0 110KM
*Honda Civik 1.7 100KM
*Audi A4 B5 1.9 110KM


Corolla nie ten budżet, 2.0 D4-D to kiepski diesel, tak samo 1.7 w Hondzie też nie jest super udany. 1.9 TDI 110KM jest dobry, ale znalezienie zadbanego nie będzie takie łatwe.
Ossy
Stały forumowicz
 
Posty: 3566
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 16 Wrz 2014, 15:34
Prawo jazdy od: 07 01 2010
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

Re: Oszczędny diesel do 10 000 zł

28 Mar 2016, 12:25

Maratonek napisał(a):*Toyota corolla e12 1,4 4d4 90KM
*Toyota Avensis I 2.0 110KM


W związku z tym że używałem avena i corollki to mogę Ci powiedzieć że:

Odpuść sobie diesla ponieważ nigdy Ci się nie zwróci może jeszcze opcjonalnie corolla 1,4 d4d ale tylko dla tego że wersje przed liftem miały takie sobie silniki.

Jeżeli chodzi o konkrety to:

Aven1 2,0 16V będzie palił średnio 7,5l-8l pb i 9l lpg a diesel d4d to 6-7l ON gdzie wystarczy jedna wymiana dwumasy i :lol:
Dodam jeszcze że aven1 2,o jest szybszy od d4d a silnik w ujęciu całościowym zrobi większy przebieg bez awarii niż d4d.
Masz jeszcze opcje avena1 1,6 i 1,8 po 1,6 nie ma co się spodziewać wielkiej oszczędności ale 1,8 potrafi się zmieścić w 7l pb w mieście bez korków.
Co do avenów mówię o przed liftowych.
No i ciekawostka aven1 2,0 w trasie (spokojnej) spali 8,3l lpg to daje 14zł. więc wszystkie tdi/d4d takie wyniki osiągnął ale na lawecie. :D

Corollka 1,4 d4d jest o tyle pozytywna że nie ma dwu masy ale i tak wolałbym 1,6 po lifcie a 1,4 benzyna odpuscił bym.

p.s

Co do spalania diesli to uważaj na opowieści fanbojów :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4230
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Smart Fortwo w nowej edycji limitowanej Smart Fortwo w nowej edycji limitowanej "cityflame"
    Pełen kontrastu, pełen życia - smart fortwo w nowej edycji limitowanej cityflame skutecznie przyciąga spojrzenia i rozświetla serca miast. Połączenie słonecznego koloru z czarnymi dodatkami ma swój ciąg dalszy w kabinie, ...
    Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii
    Firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) współpracuje z Uniwersytetem Południowej Kalifornii (USC) oraz należącą do tej szacownej uczelni Viterbi School of Engineering, tworząc w kampusie projekt "żywego laboratorium" ...

  •  
    • Nissan 350Z Police
      Opel Vectra B, tuning, dziewczyna, 2
      Kiepskie warunki drogowe, padający deszcz
      Mitsubishi Fuso, montaż silnika z ramą w fabryce