Ott Tänak i Toyota po zwycięstwo w Argentynie

24 Kwi 2019, 15:34

Zespół Toyota Gazoo Racing WRT jest gotowy na południowoamerykańskie przystanki w rajdowych mistrzostwach świata. Ott Tänak, Jari-Matti Latvala i Kris Meeke doskonale wiedzą, czego potrzeba, by wygrać Rajd Argentyny.

"Jestem dobrze nastawiony do tego rajdu, bo w końcu tutaj przed rokiem odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą Yarisa WRC. Wierzę, że jesteśmy w stanie powtórzyć ten rezultat w tym sezonie. Szybkie drogi i ten rodzaj nawierzchni odpowiadają naszemu autu. To trudna impreza, w której trzeba dbać o samochód" mówi Tänak.
Ott Tänak i Toyota po zwycięstwo w Argentynie Wszyscy kierowcy Toyoty odnosili tu sukcesy, ale tylko Tänak jako kierowca Yarisa WRC. Jari-Matti Latvala był tu najszybszy w 2014 roku, Kris Meeke sezon później, co było jego pierwszym zwycięstwem w WRC w karierze. "Ten rajd zawsze sprawiał mi radość i mam z tej imprezy wspaniałe wspomnienia. W Meksyku i na Korsyce mogłem wypaść lepiej, dlatego liczę tu na jedną z czołowych lokat. Mam za sobą intensywne testy i uważam, że jestem dobrze przygotowany do startu" mówi Meeke.

Tänak w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje trzecie miejsce, ale stratę do poprzedzających go kierowców ma niewielką. Od lidera Thierry’ego Neuvilla ma pięć punktów mniej, a od drugiego Sebastiena Ogiera tylko trzy. Meeke jest piąty wśród kierowców, a Latvala dziewiąty.

Rajd Argentyny jest częścią rajdowych mistrzostw świata niemal nieprzerwanie od 1980 roku. Załogi ścigają się po ciekawych trasach, które są mieszanką piachu, szutru i kamieni. Spektakularnie wyglądają przejazdy rozpędzonych rajdówek przez koryta rzek a gdy kierowcy wjadą w góry muszą się liczyć z mgłą.

Dodatkowym wyzwaniem dla załóg będzie dbanie o kondycję maszyn. A wszystko pod kątem kolejnej rundy - Rajdu Chile, który rozpocznie się już 9 maja. Południowoamerykańskie imprezy są oznaczone jako "rajdy połączone". W konsekwencji podwozie, silnik i skrzynie biegów z Rajdu Argentyny muszą zostać wykorzystane w Chile. "Będzie to dla nas wyzwaniem, bo do tej pory nie byliśmy zmuszeni do odbudowy samochodów na miejscu. Mam nadzieję, że nasi mechanicy nie będą mieli zbyt dużo pracy" mówi Tommi Mäkinen, szef zespołu.
Ott Tänak i Toyota po zwycięstwo w Argentynie Kierowcy będą mieli do pokonania 347,5 km prób sportowych podzielonych na 18 odcinków specjalnych. Rywalizację zaczną od widowiskowych, wieczornych przejazdów po ulicach Villa Carlos Paz, a zakończą legendarnym oesem "El Condor", który przyciąga dziesiątki tysięcy kibiców.

źródło: Toyota Gazoo Racing
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3353
Zdjęcia: 12343
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cyfrowe lusterka Lexusa – to musisz o nich wiedzieć
    To musiało nastąpić. Kamery najpierw trafiły do naszych samochodów, by ułatwiać parkowanie i wspomagać działanie systemów bezpieczeństwa, a teraz zaczynają zastępować klasyczne lusterka. Kluczową rolę w tej ...
    Akumulator zimą
    Śnieg, ostry mróz… jednym słowem zima – to czas, kiedy nawet najlepsze akumulatory potrafią zawieść i spowodować, iż nasz samochód w pewnym momencie po prostu nie odpali. Co robi wtedy kierowca? ...

  •  
    • Warto przeczytać