Padła stacyjka w vw passat b3

22 Mar 2008, 23:43

Witam

Padła mi stacyjka , wkładam i przekręcam kluczyk i dalej już nie mogę , co to może być ? ta kostka ? i jeszcze jedno jak moge go teraz odpalic ? czy np. tymi kabelkami od stacyjki ? jest ich chyba 6 , który kolor z którym trzyba zrobić zwarcie ?

Z góry Dzieki i Pozdro
Chmiel
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 23 Mar 2008, 10:58

    A który to rok tego Passata?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Mar 2008, 11:30

    Rok 1991
    Chmiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    23 Mar 2008, 21:01

    Niestety nie mam przy sobie schematu od tego modelu.Znasz się coś na elektryce samochodowej?Jeżeli tak,to być może damy radę.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Mar 2008, 22:51

    Znam sie tyle o ile . Kiedyś miałem podobny problem i to była kostka , nie wiem czy tym razem jest to samo .

    Pozdro
    Chmiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    24 Mar 2008, 11:10

    Jeżeli nikt ci nie poda kolorów przewodów,to musisz albo poszukać schematu elektrycznego,albo do ręki miernik i trzeba mierzyć stacyjkę,czy ma przejścia.Ale żeby to zrobić,trzeba zlokazlizować,na którym przewodzie jest cały czas napięcie z akumulatora.Następnie należy sprawdzić do jakiego styku stacyjki ten przewód jest podpięty i od tego styku należy mierzyć przejścia na stacyjce.
    Żeby uruchomić silnik na "kabelki",należy zlokalizować przewód,o którym pisałem(12V z akumulatora),przewód,który zasila cewkę zapłonową oraz przewód z cewki elektromagnesu rozrusznika(ten można sprawdzić po kolorze na rozruszniku).
    Przewód 12V najlepiej zlokalizować miernikiem.Przewód z elekttromagnesu rozrusznika,należy zlokalizować albo po kolorze(zazwyczaj jest koloru czerwonego),albo przykładając kolejno przewody do tego 12 voltowego.Po przyłożeniu jednego z nich,rozrusznik zakręci się.Tak samo zlokalizujesz też przewód z cewki - po przyłożeniu jednego z tych przewodów do tego 12 voltowego zaświecą ci się kontrolki na zestawie wskaźników i ruszą wskaźniki.
    Żeby uruchomić silnik na kabelki,trzeba skręcić razem przewód 12 voltowy z pozostałymi przewodami,oprócz przewodu rozrusznika.Po skręceniu tych przewodów(muszą świecić się kontrolki,te co zwykle,oraz muszą działać wszystkie odbiorniki(światła,kierunki itd).Następnie do tych skręconych przewodów przykładasz ten od rozrusznika.Jak silnik się uruchomi,to należy oczywiście ten przewód odsunąć.
    Oczywiście muisz pamiętać,żeby kluczyk w stacyjce był przekręcony - blokada kierownicy.
    No i oczywiście zanim zaczniesz skręcać przewody musisz sprawdzić stacyjkę,czy ma przejścia oraz sprawdzić styki na tej kostce.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Volkswagen T5 4MOTION
      Napędzane na wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivan i California cieszą się coraz większą popularnością. Dla 4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silniki TDI o mocy 103 kW/140 KM ...

    24 Mar 2008, 16:20

    Dzieki za porade MotoAlbercik , jutro pokombinuje .

    Pozdro.
    Chmiel
    Nowicjusz
     
    Posty: 4