Panda zgasła i nie odpala.

03 Lis 2023, 20:02

Witam serdecznie, jestem użytkowniczką Pandy, rocznik 2005r, benzyna. Po przejechaniu kilkuset metrów zgasł silnik i już nie dał się odpalić. Rozrusznik kręci, pompę paliwa słychać, i nic... Ktoś poradził mi sprawdzić czujnik uderzenia pod fotelem kierowcy. Wciskam, on odbija ,nie blokuje się. Nigdzie w sklepach tego nie mają.. Jestem laikiem, wybaczcie... Nie mam pomysłu, czy to to, czego szukać... Ktoś poradzi? Pomoże?
idzik47
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 03 Lis 2023, 21:49

    :lol:
    powodów może być tysiące
    może paliwa nie masz :lol: a wskaźnik w zbiorniku się zawiesił i źle pokazuje , znam takie przypadki :lol:
    albo pasek rozrządu się zerwał
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    04 Lis 2023, 07:17

    Pasek rozrządu jest na miejscu. Jest również pół baku paliwa. Nigdy nie jeździłam Pandą na rezerwie..
    Martwi mnie ten czujnik uderzeniowy, odcinający paliwo.. Na filmie na YouTubie mechanik wciska ten przycisk, u mnie on wcisnąć się nie da. Odbija..
    idzik47
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    04 Lis 2023, 08:55

    W jaki sposób odciął paliwo? Przecież mówisz że pompa chodzi. Takiego czujnika nie dostaniesz w sklepie, tylko we Fiacie albo uzywka.
    Trzeba sprawdzić czego brakuje czy paliwa czy iskry, może cewka padła. Jest dużo możliwości.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16196
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    04 Lis 2023, 09:23

    Przejechałam po torach tramwajowych, potrząsało, pokołysało i zdechł..
    Cóż, będę szukać..
    idzik47
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    04 Lis 2023, 11:12

    ja bym też zaczął sprawdzać podstawowe rzeczy
    1. czy jest iskra
    2. czy dochodzi paliwo
    3. kompresja

    Jeżeli te 3 rzeczy są OK to silnik powinien się uruchomić