Peugeot 306 1.4 94r problem prosze o pomoc

23 Gru 2007, 13:58

Witam!!!Od niedawna mam Peugeota 306 1.4 1994 rok 179 000 km przebiegu!!!Mam bardzo dziwny problem ktorego nie moge zdiagnozowac!!!Od niedawna pod prawym przednim nadkolem syczy mi filtr węgla aktywnego i robi się ciśnienie w baku!!!Mechanik stwierdzil ze moze byc to elektrozawór!!!Z tego co wiem powinien on byc caly czas zamkniety i otwierac sie tylko przy przyspieszeniu!!!Sprawdzilem ten elektrozawór dziala poprawnie ale jak gdyby nie dostawal pradu bo gdy probowalem podlaczyc elektrozawor na krotko bezposrednio przez kable do akumulatora to zamyka sie on i syczenie oraz cisnienie baku znika!!!Radzono mi tez abym sprawdzil komputer ktory steruje tymi rzeczami i tez wymienilem na nowy ale problem nadal wystepuje!Nie mam pojecia dlaczego to syczenie wystepuje - moze to wina kabli ktore lacza elektrozawor z komputerem ale po krotkich ogledzinach wszystkie kable wygladaja na dobre i sa jeszcze w oryginalnych oslonkach!!!Jezeli ktos mial podobny problem lub wie co moze byc przyczyna i jak to naprawic to prosze o odpowiedź na forum!!!Za kazde cenne uwagi i rady serdecznie dziekuje pozdrawiam danpak
danpak
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • 23 Gru 2007, 15:20

    W tym peugeocie były montowane urządzenia wtryskowe firmy Bosch i Magneti Marelli.Napisz jaki masz system to opiszę dokładnie sterowanie tego zaworu.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    23 Gru 2007, 20:08

    Komputer tzn. sterownik jest firmy Bosch!!Zawor nie dostaje pradu nie ma napiecia jest znikome) wykazuje to minimalny opór natomiast masa jest!!!jezeli podlacze zawor (masa i prad) bezposrednio z akumulatora wtedy nie syczy i nie robi cisnienia w baku-ale tak tez nie moze byc bo zawor jest caly czas zamkniety a powinien tez sie otwierac co jakis czas-tak slyszalem ale nie wiem czy to prawda!probowalem rowniez brac mase z kabli od zaworu a prad (tylko 1 kabel podlaczac do akumulatora) ale wtedy tez syczalo!!!Nie wiem tez czy kabel od elektrozaworu powinien brac prad po wlozeniu kluczyka do stacyjki i przekreceniu jej czy tez jest staly tzn bez wzgledu czy auto jest odpalone czy tez nie prad jest!Prosze o pomoc!!!
    danpak
    Nowicjusz
     
    Posty: 2

    23 Gru 2007, 21:27

    Ten elektrozawór jest sterowany przez ECU,poprzez podanie na cewkę tego zaworu "+".Druga strona cewki jest podpieta do masy.Nie jestem pewien,czy w Peugocie tez tak działa,ale zazwyczaj ECU otwiera go przy pewnych obrotach.Coś około 4 tyś.Elektrozawór ten jest tylko współodpowiedzialny za odpowietrzenie baku.W wielu samochodach własciwy zawór odpowietrzania baku jest w korku paliwa.Nie wiem czy w tym tez tak jest.Najproścoiej by było,jakbyś podmienił korek wlewu z innego takiego samochodu.Ewentualnie odkręć korek i posłuchaj,czy przy odkręconym tez syczy.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Gru 2007, 21:33

    W systemie Bosch plus na elektrozawor EVAP jest brany bezpośrednio z akumulatora.Zawor ten jest zwierany do masy przez sterownik,styk 5.Opor zaworu 30-50 omow.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704