Peugeot 306 - pare problemów

18 Kwi 2013, 21:21

Witam, posiadam autko z lpg (II generacja) i mam takie problemy.
Chodzi o gaz bo na benzynie nie zauważyłem czegos takiego.
Pierwsza rzecz to taka ze jak się jedzie na 4-tym biegu 60 km/h, ok 2 tys. obrotów i autem poszarpuje. Zauważyłem cos takiego tylko na tym biegu, na benzynie nie występuje coś takiego. Widać nawet jak lewarek się trzęsie, telepie. Dość nie zauważyłem tego na innym biegu tylko na czwartym.
Druga rzecz to taka ze jak się jedzie obojętnie na jakim biegu (lpg) jak się lekko ale dynamicznie naciśnie na pedał gazu autem szarpnie kilka razy i jest ok, tak samo jest jeżeli się puści szybko pedał gazu.
Trzecia rzecz i ostatnia to zauważyłem ze auto na lpg jest kompletnie inne. Na benzynie nic nie szarpie, przy zmianie biegów tak samo. Jeżeli się wciśnie sprzęgło, zmieni bieg i puszcza sprzęgło to auto tak jak by przyspieszalo, po poprostu nie zwalnia i można na końcu dopiero gazu dodawać. A na gazie jest odwrotnie jak się puszcza sprzęgło (bez dodania gazu) auto tak jakby zwalnialo i trzeba równomiernie dodawać gazu żeby uniknąć szarpnięcia.
Ostatnio jak trzymałem nogę na gazie 2 tys. obrotów i przeszedłem na gaz to obroty spadły ale potem już nie było 2 tys. obrotów tylko mniej, a nogę trzymałem cały czas tak samo.
Nie wiem co robić, może miał ktoś podobne problemy. Chciałbym na razie sam coś porobić a jeżeli już to w ostateczności jechać do gaziarza. Auto pali na mieście ok. 11-12 l. gazu. Niby kiedyś było regulowane, gdzieś pól roku temu i czy mogło się jakoś rozlegulowac?
Jedynym wyjściem było by jeździć na benzynie :-) Ale po prostu to jest nie ekonomiczne, nie opłaca mi się.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów, jakąś wskazówkę, radę.
bilon020
Początkujący
 
Posty: 55
Prawo jazdy: 04 03 1990
  • 18 Kwi 2013, 21:51

    Jak słucham czy czytam o problemach na gazie to pierwsze co mi się nasuwa na myśl to że ta grupa osób ma najbardziej wywalone na serwisowanie a później lecą opinie że gaz niszczy silnik i takie tam.W pierwsze kolejności kiedy był zmieniany filtr gazu ,przewody , świece i kiedy było regulowane lpg i czyszczona membrana parownika albo choćby odkręcony korek do spuszczania nieczystości z parownika.Spalanie 11/12 lpg w mieście jak na silnik 1.4 to trochę za dużo czy przypadkiem parownik może jest do regeneracji,ale spalanie normalne raczej dla instalacji 2 generacji bez podłączonego tpsu i sondy lambda.
    ak83
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 337
    Miejscowość: Wejherowo
    Prawo jazdy: 01 04 2001
    Auto: honda civic Type-r
    Silnik: k20a2

    19 Kwi 2013, 19:03

    zauważyłem że na benzynie jeśli lekko ale dynamicznie naciśnie na pedał gazu podobnie jak na lpg szarpnie ale już gdy szybko się zdejmie nogę to już nie
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990

    20 Kwi 2013, 14:48

    Piszesz,że samochód szarpie,więc nasuwają mi się dwie rzeczy: albo sam gaźnik do wymiany,albo też świece. Czy podczas jazdy samochód takze przerywa,brakuje mu mocy?
    Turbopama
    Początkujący
     
    Posty: 218
    Prawo jazdy: 10 03 1996
    Auto: BMW M3

    22 Kwi 2013, 07:51

    Raczej nie, dzieje się to co napisałem wyżej. Czasami się też zdarza ze coś tam strzeli pod maska
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990

    06 Maj 2013, 09:48

    W takim razie pozostaje tylko komputerowa diagnostyka błędów,nie widzę innego rozwiązania. Jeżeli byłeś już w serwisie to daj znać,bo samemu tego problemu raczej nie rozwiążesz a nikt na forum nie jest w stanie pomóc bardziej. Samochód trzeba dokładnie obejrzeć,w tym wspomniane wyżej elementy.
    Alkomaty
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 376
    Miejscowość: Warszawa
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Koenigsegg Agera RS - wyjątkowy samochód
      Koenigsegg Agera RS to wyjątkowy samochód produkowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to jednen z najszybszych samochodów na świecie, zaprojektowany z myślą o oferowaniu niezapomnianych wrażeń z jazdy. ...

    15 Maj 2013, 21:00

    Ostatnio jeszcze zauważyłem że jak się go przegazuje na jałowym biegu, to jak spadają obroty to tak jakoś pyrka, tak jakby z rury wydechowej. Podobnie jest gdy się jedzie np. z góry albo nie trzyma się nogi na gazie to też właśnie tak jakby pyrka.
    Wymieniłem świece i przewody i zostanie jeszcze filtr. Na razie zobaczę w jakim jest stanie.
    Spalanie, silnik 1,6 w mieście ok. 8-9 L gazu, myślę że jest w miarę dobre.

    Druga rzecz to taka ze jak się jedzie obojętnie na jakim biegu (lpg) jak się lekko ale dynamicznie naciśnie na pedał gazu autem szarpnie kilka razy i jest ok, tak samo jest jeżeli się puści szybko pedał gazu.


    zauważyłem że na benzynie jeśli lekko ale dynamicznie naciśnie na pedał gazu podobnie jak na lpg szarpnie ale już gdy szybko się zdejmie nogę to już nie


    Wydaje mi się że to chyba nie jest od gazu. Czy to mogą być poduszki silnika???
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990

    15 Maj 2013, 21:56

    Miesiąc temu napisałeś :
    bilon020 napisał(a):Auto pali na mieście ok. 11-12 l. gazu.

    Dzisiaj :
    bilon020 napisał(a):Spalanie, silnik 1,6 w mieście ok. 8-9 L gazu, myślę że jest w miarę dobre.

    Skąd się wzięła taka rozbieżność ?
    bilon020 napisał(a):posiadam autko z lpg (II generacja)
    Czy aby na pewno ? Jeśli tak to trzeba by było podłączyć centralkę pod kompa i sprawdzić czy sonda jest odczytywana , aktuator pracuje ( silnik krokowy ) programowo i fizycznie.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4971
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    15 Maj 2013, 22:58

    to było tak że wlewam 10L gazu i tyle ile zrobie km to potem dziele 10L przez te km.
    A wtedy źle policzyłem :D
    ogólnie to lepiej się jeździ na gazie w takie słoneczne dni, a w zimne i deszczowe częściej szarpie
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990

    15 Maj 2013, 23:38

    bilon020 napisał(a):to było tak że wlewam 10L gazu i tyle ile zrobie km to potem dziele 10L przez te km.
    A wtedy źle policzyłem :D
    ogólnie to lepiej się jeździ na gazie w takie słoneczne dni, a w zimne i deszczowe częściej szarpie


    Poduszka by nie szarpała bardziej w zimne i deszczowe... Wygląda to na problem zapłonem/elektryką raczej (jakiś czujnik albo coś). Złap za wyłączony silnik i pomachaj, będzie wiadomo czy to poduszka silnika, przynajmniej to wykluczysz ale ja ją chyba już wykluczam po powyższym. Podpinałeś go pod kompa w ogóle??? Bo nie wiem po co mamy się trudzić jeśli możesz po prostu odczytać błędy. Jeśli błędy nic nie wykażą to zapraszam...

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    22 Maj 2013, 18:45

    Kod: Zaznacz wszystko
    [Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    w czasie jazdy coś takiego czasem się zapala, częściej w deszczowe dni, gdy się ochłodzi.
    Zauważyłem że na gazie tylko i czasem też na postoju.
    Wiecie może co to oznacza???
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990

    23 Maj 2013, 00:47

    bilon020 napisał(a):w czasie jazdy coś takiego czasem się zapala, częściej w deszczowe dni, gdy się ochłodzi.
    Zauważyłem że na gazie tylko i czasem też na postoju.
    Wiecie może co to oznacza???


    To jest coś tam z diagnostyką. Nie pamiętam dokładnie. Deszczowe????? Ukł. zapłonowy. Posprawdzaj czujniki. Jakbyś pojechał na błędy to było by jasne, wiesz? Może warto spróbować???

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    23 Maj 2013, 18:16

    a jeszcze jedno pytanko, czy możliwe żeby to była sonda lambda???
    i jak sprawdzić te czujniki??? :)

    Ostatnio jeszcze zauważyłem że jak się go przegazuje na jałowym biegu, to jak spadają obroty to tak jakoś pyrka, tak jakby z rury wydechowej. Podobnie jest gdy się jedzie np. z góry albo nie trzyma się nogi na gazie to też właśnie tak jakby pyrka.

    ten problem udało się rozwiązać :wink:
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990

    24 Maj 2013, 02:59

    bilon020 napisał(a):ten problem udało się rozwiązać :wink:


    Powiesz jak??? Na Twoim miejscu podpiąłbym go pod kompa. Chwila i sprawa jasna. Nie sądzisz???

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    03 Sie 2013, 21:08

    Witam, po małej przerwie:D
    mam taki problem, jeżeli się redukuje biegi i jak się trochę dłużej przytrzyma sprzęgło, tzn. trochę wolniej zrobi reedukacje to po prostu samochód gaśnie, spadają obroty i gaśnie a jeżeli zrobi się to szybko to jest dobrze, wydaje mi się że jeżeli trzymam sprzęgło i trochę wolniej sobie przemienie bieg to nie powinien gasnąć, bo przecież trzymam sprzęgło, dodam że to na gazie się tak dzieje.
    I jeszcze zauważyłem że jak się zjeżdża z góry na na jałowym biegu to też te obroty są strasznie małe tak jak miałby już zgasnąć, na razie zauważyłem to na LPG na benzynie nie. A jeżeli jest na postoju to ładnie chodzi. Nie zauważyłem nic niepokojącego
    bilon020
    Początkujący
     
    Posty: 55
    Prawo jazdy: 04 03 1990