Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

04 Kwi 2018, 21:26

Witam. Posiadam Peugeota 307 II 1.6HDI z 2006r. Auto kupiłem nie dawno.

Mam w nim 2 problemy:
- bardzo kopci na czarno
- pali 1/10

Byłem u mechanika zapłaciłem prawie 2000zł a roziwązał tylko problem z uszkodzoną turbiną. Turbine zregenerował, wymienił olej i filtry, oddał do sklejenia przepustnice i wymienił przepływomierz. A auto jak kopciło tak kopci. Przejechałem 70km (trasa) i spalił aż 7l. Kopci tak bardzo, że kierowcy za mną zwalniali żeby nie jechać w dymie...

Proszę o pomoc. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Mati051
Nowicjusz
 
Posty: 35
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 27 11 2017
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 1.6 HDI 109KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • 14 Kwi 2018, 14:42

    Wtryski sprawdzone?
    Katalizator i dpf masz czy już nie :mrgreen:
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    15 Kwi 2018, 09:50

    Wszystko jest.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    15 Kwi 2018, 09:50

    a i wtryski sprawdzone ;)
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    27 Kwi 2018, 13:24

    Jakiego koloru jest ten dym?
    Tu możesz sobie zerknąć do tematu przyczyny-dymienia-z-rury-wydechowej-w-dieslu-vt107802.htm
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    27 Kwi 2018, 14:28

    Okej. Dym jest koloru czarnego. Komputer nie pokazuje błędów. Mechanik podejrzewa wtryski. Czekam na wyniki pomiarów wtrysków. Dam znać co i jak ;)
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Silnik 1UR-FSE
      Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu ...

    27 Kwi 2018, 15:44

    Mati051 napisał(a):Dym jest koloru czarnego
    To może być jeden wtrysk ale trzeba sprawdzić wszystkie. Daj znać co wyjdzie po sprawdzeniu.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    21 Maj 2018, 13:11

    Wtryski sprawdzone, 2 z nich wymienione. A auto nadal kopci... Pomysły?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    22 Maj 2018, 17:57

    DPFa nie ma.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    05 Cze 2018, 13:24

    Hm... kąty wtrysków ustawione prawidłowo?

    Tu masz tu przyczyny kopcenia na czarno:
    - zużyte wtryskiwacze (nawet jeden może powodować taką przyczynę)
    - źle ustawiony kąt wtrysku
    - uszkodzona turbosprężarka lub jej sterowanie
    - nieszczelny układ dolotowy
    - uszkodzony zawór EGR
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Cze 2018, 13:49

    Wtryski były sprawdzane. Mechanik je wyjmował, także kąt powinien być dobry po ponownym włożeniu. Turbina zregenerowana, układ dolotowy uszczelniony, EGR sprawdzony.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    06 Cze 2018, 09:42

    No dobra a spalanie zmniejszyło się / wróciło do normy po tych zabiegach które wykonałeś?

    Jeżeli tak to może to kopcenie to jeszcze z pozostałości sadzy która wcześniej osadziła się w układzie wydechowym.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    06 Cze 2018, 20:04

    Spalanie wróciło do normy 5l/100km w cylku mieszanym. Sadzy jest pełno na wylocie wydechu.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    07 Cze 2018, 10:33

    To być może jest tak jak opisałem. Możesz z ciekawości podjechać na analizę spalin i zobaczysz co wyjdzie.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    22 Cze 2018, 23:39

    Najpierw pojadę do speca od diesli. Mechanik w @@#$@$ leci. Wyjął sprawdzić wtryski a pomowtrysków nie sprawdził. Jak? Nie wiem... Przyczyną kolcenia może być bardzo mały wyciek oleju z przepustnicy?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006