Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali

25 Cze 2018, 12:54

Mati051 napisał(a):Przyczyną kolcenia może być bardzo mały wyciek oleju z przepustnicy?
Myślę że tak tam nie powinno być oleju. Zlokalizuj skąd przedostaje się tam olej, czy jest to odma czy też EGR?

Mati051 napisał(a):Wyjął sprawdzić wtryski a pomowtrysków nie sprawdził. Jak?
Ty masz silnik 1.6 HDi 109 KM ( DV6TED4 ) więc masz pompowtryskiwacze. Jak powiedział że sprawdził wtryski pewnie miał na myśli pompowtryskiwacze. Tu masz opisane różnice jak-odroznic-w-dieslu-pompowtryski-od-wtryskiwaczy-vt108861.htm
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 25 Lip 2018, 09:56

    Przepraszam że tak długo to trwało. Okazało się że turbina która była regenerowana przyszło do warsztatu uszkodzona. Turbina na gwarancję, ale serwis ma urlop do 13 sierpnia więc i tak muszę czekać. Dzięki wszystkim za pomoc!!
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    17 Wrz 2018, 16:23

    ooookej odgrzewamy starego kotleta... Problem kopcenia nie zniknął mimo tych prac:
    - Regeneracja turbiny,
    - Wymiana odmy olejowej,
    - Wymiana przepływomierza,
    - Sprawdzenie sprawności EGR,
    - Sprawdzenia intercoolera,
    - Sprawdzenia pompo-wtryskówm
    - Sklejanie przepustnicy.
    Auto nadal kopci na czarno ale i zauważyłem pewną zależność. Otóż na "rurce?" od turbiny gromadzi się sadza, a uszczelka (ta pomarańczowa) nie wytrzymuje, i ją wypycha tak jak na foto. Jakieś pomysły?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    19 Wrz 2018, 00:19

    Peugeot 307 II 1.6 HDI - Kopci i dużo pali
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    19 Wrz 2018, 20:57

    Dobra, na turbinę sadzą spaliny bo źle jest coś spasowane, ale to nie powód kopcenia.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    19 Wrz 2018, 20:58

    DPF (FAP) jest wybity. Możliwe że coś jest nie tak z komputerem?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kia Sorento po zmianach
      Odświeżona linia i zmodernizowana konstrukcja skorupy nadwozia, nowy silnik benzynowy 2.4 GDI o niższym zużyciu paliwa i emisji spalin, wyższy komfort podróżowania i lepsze własności jezdne – to tylko niektóre ...

    24 Wrz 2018, 15:03

    Mati051 napisał(a):DPF (FAP) jest wybity
    A katalizator masz?
    Mati051 napisał(a):na turbinę sadzą spaliny bo źle jest coś spasowane, ale to nie powód kopcenia
    Wygląda mi to na problem z wtryskami.

    Sprawdzałeś jak wygląda przepustnica?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    25 Wrz 2018, 11:40

    Wtryski są okej. Przepustnica wymieniona. Auto kopci sporo mniej, ale nadal kopci.
    Jeżeli chodzi o katalizator, to nie wiem. Nie jestem w stanie w tej chwili powiedzieć. Jest możliwość że po wybiciu fap, ktoś mógł źle zrobić mapę wtrysków?
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    26 Wrz 2018, 11:13

    Mati051 napisał(a): ktoś mógł źle zrobić mapę wtrysków?
    Taka możliwość zawsze istnieje choć widziałem np. forda 1.6 TDCi po wycięciu DPFa który też puszczał dym nawet przy jakimś niewielkim dodaniu gazu a wszystko miał ustawione prawidłowo i nie dało się tego wyeliminować. Jak miał DPF było lepiej ale wymagał on regeneracji a właściciel zdecydował się na usunięcie bo było tańsze.

    Podjedź tak gdzie ci robili mapę niech sprawdzą jak wygląda, może trzeba coś poprawić. Samochód dobrze przyspiesza i mało pali? Nie zauważyłeś jakiś problemów oprócz tego dymienia?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    26 Wrz 2018, 20:57

    Przyśpieszenie teraz już jest okej. Pali też okej ale właśnie dymi. Pojadę zrobić tą mapę i dam znać :D
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    27 Wrz 2018, 11:08

    Mati051 napisał(a):Pojadę zrobić tą mapę i dam znać
    Ok, ciekaw jestem jak mocno on dymi być może już nic z tym nie da się zrobić. Jak dodajesz lekko gazu czyli przyspieszasz normalnie to wtedy dymi czy tylko jak mocniej mu wciśniesz?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    27 Wrz 2018, 14:54

    Dymi jak przyśpieszam. Nie ważne jak mocno.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    28 Wrz 2018, 07:15

    Okej znalazłem małą nieszczelność pomiędzy kolektorem a przepustnicą. Dzisiaj to zrobię i jutro dam znać co i jak
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    28 Wrz 2018, 12:38

    Mati051 napisał(a):znalazłem małą nieszczelność pomiędzy kolektorem a przepustnicą
    Ok, ale wątpię żeby to coś dało.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    30 Wrz 2018, 14:34

    Czy przyczyną kopcenia może być źle założony rozrząd? Był on zupełnie przesunięty, a obudowa (osłona) rozrządu lekko pogięta.
    Mati051
    Nowicjusz
     
    Posty: 35
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 27 11 2017
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Peugeot 307
    Silnik: 1.6 HDI 109KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006