Peugeot 405 1.9 D pękające przewody

10 Wrz 2009, 16:37

Witam. Ostatnio pisałem tutaj w sprawie 205-tki. Dzisiaj pora na 405-tkę taty (niedawny nabytek). Samochodem zostało zrobione 1k km i w tym czasie 2x był wymieniany przewód (rurka metalowa) pompa- wtryski. Ciągle pęka (łamie się :???: ) ten sam i w tym samym miejscu. Jaka może być tego przyczyna, bo w rezultacie samochód nie chodzi na jeden tłok, a ropa na silnik się leje. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Brynio
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Miejscowość: okolice Kalisza
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra f kombi
Silnik: x14nz 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • 10 Wrz 2009, 16:42

    Moze jest zle zakladany bo sa to przewody wysokocisnieniowe i tez umiejetnie trzeba zalozyc.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    10 Wrz 2009, 19:30

    no ale widać, że poprzedni właściciel wymienił wszystkie (widocznie jest jakaś wada którą ukrył) a pęka jeden i w jednym miejscu :(
    Dodam jeszcze, że dopóki wszystkie są w całości to samochód chodzi ładnie (nie kopci, odpala ładnie itp).
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    10 Wrz 2009, 20:26

    A w ktorym miejscu peka, przy koncu, na poczatku, na srodku?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    10 Wrz 2009, 20:39

    na środku przy zgięciu, tak że z jednej "rureczki" robią się dwie i cały silnik jest w ropie
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    10 Wrz 2009, 21:36

    Sprawdź, czy pompa jest dobrze przykręcona.Na zapalonym silniku wyczuj palcami jak w przewodach pulsuje ciśnienie.Jeżeli montujesz nie oryginalne przewody i sam je wyginasz to normalne że będą pękać.Żeby rurka po gięciu nie pękała trzeba ją wyżarzyć.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    12 Wrz 2009, 17:37

    Przepraszam za wprowadzenie w błąd, ale wczoraj tata zajrzał jeszcze raz pod maskę i okazało się, że to nie jeden i ten sam przewód (rureczka) a kolejny :( Na początku pękł 3 a teraz 4. Tata zakupił używaną pompę bo stwierdził, że to jej wina ale czy aby na pewno ma rację... Jeszcze jej nie założył, więc jeśli ktoś wie co może być przyczyną będę wdzięczny.
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    12 Wrz 2009, 17:52

    andrzej_124 napisał(a):Sprawdź, czy pompa jest dobrze przykręcona.Na zapalonym silniku wyczuj palcami jak w przewodach pulsuje ciśnienie.Jeżeli montujesz nie oryginalne przewody i sam je wyginasz to normalne że będą pękać.Żeby rurka po gięciu nie pękała trzeba ją wyżarzyć.
    Tak jest ,wysokiej jakości przewody nie pękną nigdy :!: Ja myślę,że chyba cza na miedziane, nie wiem czy są takie,w moim starym Mercedesie W114 przewody wyglądają na aluminiowe ,uformowane są ściśle według pewnych krzywizn,nie wiem ile milionów z kolei to auto ma w kołach :mrgreen: ale żaden przewód nie pękł nigdy:!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8471
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Wrz 2009, 22:21

    Sugerujecie, że poprzedni właściciel wymienił przewody na jakieś podróbki i dlatego one pękają ??
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    13 Wrz 2009, 10:39

    To bardzo nienormalna sytuacja ,że pękają przewody które praktycznie nie pracują(to przecież nie są sprężyny)tak ja też sądzę,że kupione przez poprzedniego właściciela przewody są nie tylko marnej jakości ale wręcz żenującej,spróbuj Brynio ułamać rurkę miedzianą albo drut miedziany :wink: ,te przewody które masz są baaardzo kruche :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8471
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    14 Wrz 2009, 08:43

    ehhh jak coś to wrzucę zdjęcie pękniętych przewodów (może mi się uda zrobić zdjęcie jeszcze jak ten jeden jest założony), ale zadam jeszcze raz jedno pytanie. Czy takie przewody mogą pęknąć od zadużego ciśnienia na pompie ?? Jak wcześniej napisałem tata zakupił drugą pompę bo akurat to jej sprawka. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam :)
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    14 Wrz 2009, 08:56

    Pękanie przewodow nie ma nic wspolnego z pompą.Jej wymiana nic nie da.Sprawdź czy ta na aucie jest dobrze przykręcona,czy jest założony wspornik.Przewody pękają od drgań lub naprężeń ktore powstały przy ustawianiu kąta wtrysku.Popuść nakrętki na wszystkich przewodach,przy wtrysku i przy pompie a potem je dokręć,z czuciem.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    04 Gru 2009, 19:42

    witam to znowu ja :mrgreen: tyle, że znowu z tym samym problemem. Po napisaniu ostatniego posta ojciec wymienił przewody na inne (wymienił wszystkie, wszystko sprawdził dokręcił) no i wszystko było dobrze, aż tydzień temu pękł jeden z wymienionych przewodów (podczas wyjazdu ok 50 km w jedną stronę, pękł tak około 45-50 km). Jakby ktoś wiedział/ przypuszczał co może być tego przyczyną, proszę o odpowiedź w temacie, bo problem ten staje się trochę męczący. Z góry dzięki.
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    04 Gru 2009, 20:42

    Sprawdź ciśnienie na wtryskach.Na wyjściu wysokiego ciśnienia z pompy są zawory zwrotne.Nieszczelność tego zaworu może powodować duże pulsacje ciśnienia.
    Na pracującym silniku można wyczuć palcami pulsacje ciśnienia.
    Czy ciągle pęka ten sam przewod?
    Po przeciwnej stronie jak jest koło pasowe na pompie powinien być wspornik, ktory mocuje pompę do bloku sprawdź czy jest zamontowany.
    Przewody wysokiego ciśnienia są spinane klamerkami, sprawdź czy masz założone tak jak w oryginale.
    Ostatnio edytowany przez andrzej_124, 04 Gru 2009, 21:31, edytowano w sumie 1 raz
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    04 Gru 2009, 21:09

    no właśnie ostatnio pękł jeden a potem następny koło niego. Jak jest teraz to nie wiem, będę u rodziców to się dowiem który to dokładnie pękł tym razem, a Twojego posta wydrukuję i niech ojciec sobie zobaczy co i jak.:)

    [ Dodano: Sob Gru 05, 2009 14:01 ]
    Dzisiaj sprawdzałem pękł jeden z tych co ostatni :(
    Brynio
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 112
    Miejscowość: okolice Kalisza
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Opel Astra f kombi
    Silnik: x14nz 60KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998