Pierwsze auto 4x4 terenowe - fachowa porada

04 Gru 2010, 12:47

Witam,
po ostatniej przygodzie całodniowej z off road już wiem, że chciałbym w to pójść dalej - nawet w błoto po szyję :)

Moi drodzy,
proszę o pomoc w zakupie dla mnie. Również proszę o poradę.

To czemu chciałbym aby auto sprostało:
Większe wzniesienia, strome górki piaskowo-błotne, jazda po miękkiej glebie leśnej z przejazdem przez płytkie (do połowy wysokości drzwi) rzeczki, strumyki, trudny terez z dużymi koleinami - błoto.

Auto będzie użytkowane w 80% w trudnym terenie - do czarnych dróg posiadam już wymarzoną zabawkę - więc 4x4 terenowe to tyle co dojazd do lasu, terenu i zabawa :) Ewentualnie w niedługiej przyszłości może dojść trasa zagraniczna - mini ekspedycja moja itd - więc po tych drogach fajno jak nie będzie miał problemu z jazdą.

Naczytałem się na tym forum tylu opinii i polecanych aut, że się skołowałem i już sam nie wiem. Zatem proszę tylko o konkretne odpowiedzi od fachowców.
Budżet do 40 tyś - ale w tej kwocie powinna być dobra wyciągarka, ewentualne upgrady jeżeli ma być to stockowe auto, np. opony, zmiana zawieszenia, poprawa silnika.

Facet, z którym miałem okazję pojeździć cały dzień proponował jak najmniej elektroniki - gdzie w przypadku zalania nic nie zgaśnie :) Jego polecenie to Mercedes G300...

Rozglądałem się za tym, ale mało tego i 99% po zakupie muszę wszystko sam robić. To jest rozwiązanie, ale może lepiej dla mnie abym 50% roboty miał już za sobą.

Zatem, proszę o poradę, ale uniknijmy pytań po co ci takie auto, nie ma auta do wszystkiego, itd itp.

Jeżeli czegoś nie dopowiedziałem to proszę o stosowne pytanie.

Dziękuję!

Tomek
tomalla
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielona Góra

04 Gru 2010, 13:51

gelenda jest fajna ale ma 2 wady ;) cena i masa
jeśli auto ma być tylko do zabawy w tej kwocie można rozglądnąć się za samochodami dobrze przygotowanymi do terenu :wink: nawet za jakąś rajdówką z prawdziwego zdarzenia ;)

aczkolwiek zawsze będę za tym aby kupić seryjne auto i przygotować je pod siebie, wszystko zależy od tego jaką jazde preferujesz, jakim jesteś kierowcą, wolisz diesla czy benzyne, ja bym kupił samochód w granicach (do) 20kpln i za reszte zrobić z niego potworka ;) to o czym piszesz nie wymaga wielkich przeróbek i zakładanym budżecie zmieścisz się spokojnie
to co mówił "facet, z którym jeździłeś" to prawda im mniej elektroniki a nawet elektryki, w terenie tym lepiej, diesla łatwiej przystosować do brodzenia, benzyna zawsze będzie lepiej jeździć :mrgreen:
do tego założył bym sobie kilka podstawowych wymogów jakie auto powinno spełniać:
-2 sztywne mosty (najlepiej żeby przynajmniej tylny miał seryjną blokadę mechaniczną)
- silnik, do topienia i mało stresowego upalania najlepiej duży diesel, nie musi mieć dużej mocy (od tego jest reduktor i przełożenia w mostach)
-reduktor z ewentualną możliwością założenia PTO (lub skrzynia) -apetyt rośnie w miare jedzenia :mrgreen:
-duża ilość zestawów do "tuningu" auta

i teraz masz do wyboru ;)
wspomnianego Merca G, Nissan Patrol (najlepiej GR), wszelkiego rodzaju TLC, Jeep Wrangler, LR Defender
jeśli chcesz benzyne zostaje jeszcze Samurai i Jimni a jeśli jesteś w stanie zaakceptować niezależne przednie zawieszenie to Mitsubishi Pajero

i na koniec chyba najważniejsze nigdy nie oczekuj odpowiedzi typu
-kup gelende będziesz wniebowzięty
tak odpowiedzą tylko fanatycy marki (danej tyczy się to i patrola i całej reszty) wybieranie auta jest pod siebie, nie wiem jak jeździsz więc trudno coś poradzić konkretnie, każde auto z wymienionych ma inne wady i zalety
ale jeśli chcesz jeździć wyróżniającym się autem (które po przygotowaniu robi fajnie) to G lub Wrangler Rubicon
jeśli takim które robi i jest tanie w modyfikacjach a szpeju w polszy jest na tony to Nissan Patrol GR
jeśli ma to być lekki zapierdalacz ro suzuki :wink:
a jeśli to ma być jeżdżąca legenda to TLC HDJ80 :mrgreen: ale o dobrze przygotowanym egzemplarzu w stanie dobrym to jedynie słyszałem w tych pieniążkach :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2010, 15:28

Dziękuję,

Z pewnością diesel - jaką moc szukać?

Obstawiam Nissan Patrol GR - już wcześniej go przeglądałem na allegro :)

na PW masz więcej info.

Teraz proszę o info: Kupię prawdopodobnie seryjny.

Od czego zacząć i u kogo robić upgrade :) - preferuję lubuskie, ale jak nie ma nic ciekawego tu to wielkopolska.

Co dokupić (nazwa, firma, może link)?
Czego mogę się spodziewać w serii?
Co do diesla - jaką moc i pojemność (widzę w necie 2.8 i 3.0)?
Który nissan patrol ? Powyżej 1997 roku GR II Y61?

No jak to będę miał, to prawdopodobnie zamykamy temat :)

PS.
On nie musi robić szału z wyglądu zewnętrznego. Ma toczyć się w terenie.

Jeszcze proszę o info o Toyota 4Runner - Fajny egzemplarz znalazlem na aledrogo po ciekawych przeróbkach
tomalla
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielona Góra

04 Gru 2010, 15:53

jeśli do zabawy w terenie to Y60 zdecydowanie tylko i wyłącznie, Y61 to już elektronika, wygłuszenia i większa masa... o wiele większa bo prawie 400 kilo

tu masz co należy sprawdzić przed kupnem, o co zadbać,
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/
(stary tekst i jest w nim trochę błędół merytorycznych ale nadaje się do sprawdzxania auta przed zakupem)
plusem GRa pancerność mostów i mnogość szpeju do niego, wadą masa :mrgreen: przygotowany GR będzie ważył w granicach 1800-2200 w zależności co z niego wytniesz i wywalisz ;) zawias do zabawy w granicach 3500 (dobry), w zasadzie każdy warsztat 4x4 ogarnie ten samochód :wink:
jeśli kupujesz GRa to do sprawdzenia na 1 miejscu silnik (łatwo przegrzać jak się nie uważa a podskoczenie czapki po przegrzaniu prawie pewne) rama z tyłu auta (zwłaszcza po 96r)
i na koniec jedna zasada ;) auta nie kupuj oczami tylko stanem technicznym ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2010, 16:16

a silnik diesla jaki??
tomalla
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Zielona Góra

04 Gru 2010, 17:44

RD28T (2,8t 116km) najłatwiej znaleźć ;)
TD42 (4,2 116-125km) trudno znaleźć i jest ciężki (zespól napędowy to ponad 500 kilo)
TB42 (benzyna 4,2)mocny najlepszy z nich wszystkich, ale dużo pali
nadwozie najlepiej 3 drzwiowe :wink:

najwytrzymalsze są silniki 4.2 ale też trudno je znaleźć, są ciężki i nadają najlepiej się do wypraw,
2,8t łatwiej przegrzać trzeba dbać o układ chłodzenia, łatwo podnieść moc, stosunkowo lekkie (lżejsze od TD42 o 250 kilo) :wink:
jeśli rozważasz jeszcze starsze Patrole (k160 z silnikiem 3,3T) to musisz pamiętać że są na resorze nie na sprężynie jak GR
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2010, 18:23

Tylko dużo 160siatek ma albo korozje ramy albo już było coś w niej grzebane typu wspawki itp :wink: za to dobry i trwały silnik :wink: a SD33T też można łatwo sobie dłubnąć, wrzucić intercooler itp. K260 bym Tobie odradzałze względu że jest to zebranie wad Patrola Y60 i 160 czyli silnik RD28(T) i zawieszenie na resorach, mój akurat ma zdrowy silnik, resory Dobi i tak jest zajebisty i da się spokojnie jeździć i na asfalcie i po szutrach, zawiecha na resorze nie jest w cale taka masakryczna (choć sprężyny są bardziej komfortowe), w terenie bardziej przeprawowa wyprawówka i resor też ma fajne osiągi i robi :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

04 Gru 2010, 19:53

w sprawach warsztatowych masz w swoim regionie jednych z lepszych w PL speców: www.4xdrive.com :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

04 Gru 2010, 22:57

nie zdziwił bym się jeśłi u Dominika by znalazł jakieś sensowne auto nawet, przynajmniej nie będzie to padlina :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Gru 2010, 23:26

może mu się uda namówić Dominika na sprzedaż ich serwisowego Y61 - miałby pożytek :wink: mimo, że to długa wersja.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

04 Gru 2010, 23:29

patrząc z perspektywy ;)
wole Y60 :mrgreen: Lżejsze, mniej problemów, mniej żal pognieść :mrgreen:
nie ma pompowtrysków, wtrysków steryjących elektronicznej pompy, problemów z natryskiem na denko tłoka, korbowodami, ogólnie Y61 jest ładny, ciężki i [...] w porównaniu do Y60 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Gru 2010, 09:46

i nie jest tak ładny stylistycznie :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna