Pierwsze auto do 21 tyś. - pomoc dla świeżo upieczonego kierowcy.

08 Gru 2017, 19:48

Witam,

Proszę Was o pomoc przy zakupie swojego pierwszego auta.

Budżet: 21 tyś (max 23 ale wolałbym nie)
Oferty z województwa: Śląskiego.
Faworyty: Seat Leon II z 1.6 MPI 102km lub 1.8 Turbo - podobno najbardziej niezawodne jednostki (?)
Kolor: tylko NIE srebrny :)
Paliwo: Benzyna + gaz // ew. sama benzyna i założę instalacje gazową.
Typ nadwozia: hatchback lub sedan. Kombi odpada

Codziennie będę robił 50 km praca-dom, w weekendy na pewno jakieś wycieczki, w wakacje podróż nad morze.

Chciałbym aby autko było niezawodne, wytrzymałe, tanie w naprawie :).
Upatrzyłem sobie Seata Leona II z silnikiem 1.6 MPI 102 km lub 1.8 Turbo - podobno najlepsze silniki z rodziny volkswagena. Nie mam pojęcia co mogłoby być alternatywą dla tego modelu ?
Nie znam się kompletnie na motoryzacji przez co jestem zagubiony czytając coraz więcej o autach z Nimiec. Jedni mówią, że są lepiej wyposażone i nie tak zajechane bo drogi mniej dziurawe, a wtedy pojawia się druga strona... która zaczyna pisać o kręconych licznikach i powypadkowych ulepach. Szczerze mówiąc mam pustkę w głowie czytając to wszystko, niestety praktycznie nie ma tych aut z polskich salonów na sprzedaż.

Czy powinienem eliminować oferty komisów oraz osób, które sprowadzają po 1 aucie zza granicy?

Gdy już zdecyduje się obejrzeć auto i będę miał pewność co do jego zakupu to warto podjechać na stacje ASO, żeby je dobrze sprawdzili ?

Z góry dzięki za pomoc.
Kvba
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 11 2017
Auto: Nie mam

08 Gru 2017, 20:03

Kvba napisał(a): Seat Leon II z 1.6 MPI 102km lub 1.8 Turbo - podobno najbardziej niezawodne jednostki (?)


1. W leonie 2 nie było montowane 1.8T
2. 1.6/102 to średnia opcja. Stara konstrukcja, słaby stosunek osiągi/spalanie.