Pierwsze auto z automatem do 7000zł

24 Maj 2017, 19:24

Audi jest w ocynku, także jeśli nie był bardzo rozbity i został dobrze naprawiony to nie będzie rdzewieć.
Ja bym poszedł w stronę czegoś takiego [link do oferty na Allegro wygasł], bo jakiś większych wad nie ma, blacha również pancerna. Link przykładowy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Maj 2017, 20:13

A co z tymi po lifcie? Oba wyglądają świetnie. Warto w to się pakować z tym budżetem? Bo kolega galakty coś nie rozwinął myśli i nie wiadomo nic w dalszym ciągu poza tym by nie brać dizla a karoseria jest ocynkowana itd..

Domyślam się że w tej cenie zawieszenie nie będzie pierwszej jakości :D
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Maj 2017, 21:13

Na C4 zjadłem zęby, więc mogę coś Ci napisać.
Internetowi znawcy piszą, że pancerne och i ach, może i tak, ale części są drogie !
To nie jest Opel.
Blacha:
Każdej gniją błotniki przednie, bo jest tam gąbka jak w C5, każdej leci prawy bok maski. Czasami doły drzwi jak zaniedba się gumowo-metalowe listwy.
Trzeba się zająć tylnymi podłużnicami, oraz spodem klapy bagażnika, głównie tam gdzie są lampki tablicy rejestracyjnej. Dach pancerny :P
Licz się z wymianą pompki centralnego zamka, albo długim szukaniem nieszczelności.
Licz się z wymianą nagrzewnicy, wejdź na forum Audic4 i zobacz jakie to przejścia, ja zabieram się za to ze 2 lata, bo mi się odechciewa jak sobie pomyśle, a mechanikowi nie oddam bo poupie!@@#a polowe plastików.
Nastaw się też na lutowanie panelu sterowania klimatyzacją i rozbieraniem silniczków sterowania klapami.
Hamulce są w tym aucie słabe, światła też, komfort na początku wydaje się duży, ale przejedź się wielowahaczem to wyśmiejesz to auto.
Głośniki w drzwiach mają 10cm..... Tylne mają swój wzmacniacz, ale zawieszenia są w większości sparciałe.
Miejsca dużo, z przodu i z tyłu.
To chyba tyle, jak coś to pytaj. Kup lepiej zadbane B5 po lifcie ;)
W tym egz. z linku jest silnik ACK, taki jak w B5 i C5, tu jak się coś sypnie to kupisz drugie za cenę naprawy.
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Maj 2017, 21:25

Dzięki za szczegółowy wywód! Czyli kolejna osoba już chyba 6 (poza forum też pytałem) która poleca a6 c5 w benzynie po lifcie i takową będę szukał, dodatkowo z tiptronikiem bo multitronik drogi w naprawie i awaryjny :ok:

a6 c5 ma właśnie wielowahacz, i są firmy dające nawet 5 lat gwarancji na wahacze. To dobrze bo to nie będzie tanie, ale znośnie.

Tak co za te max 7 tysiecy bedzie bez problemu jezdzic i nie wyglądać jak kupa. Potem będę się bawił.

Reasumując w tym budżecie można kupić współcześnie wyglądające komfortowe auto w automacie ale wymagające już na początku +/- 4000zł

Dzięki wszystkim za pomoc, choć temat caaały czas będzie aktywny. Aż kupie auto, lubie mieć ogarnięte wszystko od A do Z a to dopiero teoria :ok:
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Maj 2017, 21:33

Za 7k to nie kupisz dobrej C5, a o polifcie lepiej nie myśl w tej kwocie. Ja bym powiedział, że 17k plus pakiet startowy i plus lpg.
Nawet B5 po lifcie będzie ciężko kupić, chociaż tu łatwiej.
W polifcie gorzej z tiptronikiem, chyba tylko z Quattro.
O gwarancji na wahacze nie będę się wypowiadał.
Powodzenia! Życzę Ci, żebyś nie przeklinał po zakupie marki Audi, bo to świetne fury są, ale nie te, które mają rzeczywisty przebieg 600 000, a większość niestety taki ma.
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Maj 2017, 22:42

Dobrą opcją może być też Daewoo Leganza ale z automatem jest tego mało.
[link do oferty na Olx wygasł] - widać że ktoś na niej nie oszczędzał.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie modele i wersje oferują japońskie marki?
    Toyota GR Supra i Lexus LC to dobrze znane auta z Japonii. Toyota i Lexus proponują jednak nie tylko bezkompromisowe auta dla fanów adrenaliny, ale też usportowione wersje popularnych modeli. Zaglądamy do oferty obu ...

24 Maj 2017, 23:03

Tylko pytanie czy autora będzie stać na utrzymanie takiego samochodu jak Opel Omega, Leganza, czy Audi A6
Żeby nie było samochodu z serii "Kup za 7, przez pierwszy rok włóż 5, w drugim roku zacznie gnić, sprzedaj za 4" - to tyczy się głównie Omegi.
Cybul99
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 05 01 2018
Auto: Seat Ibiza
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Maj 2017, 08:06

Leganza wygląda naprawdę fajnie...

Czy mnie będzie stać na utrzymanie, no właśnie
dlatego ciągnę każdego za język by coś doradził jak może. Czytam o tych wszystkich autach, o kosztach eksploatacji, chyba zacznę robić jakąś tabelke w Excel nawet... Choć jest to na forum coś takiego mniej więcej i można te koszta eksploatacji pi razy drzwi wyliczyć, no ale własnie. Nie wiadomo co tak naprawdę kupie za te 7000zł. Jakby nie patrzeć to imo sporo pieniędzy, wszyscy w moim otoczeniu kupują manuale do 4000zł i te auta odziwo nawet wyglądają spoko. A tu 7000 tylko z automatem.

Będę miał jakieś tysiąc lub ponad tysiąc oszczędności co miesiąc.

Opel omega mi się nie kojarzy najlepiej, ojciec miał kiedyś jakąś starszą w sedanie i to było takie ,,masz mnie pchaj mnie" więcej pchania jak jeżdżenia.

No i oczywiście to nie jest tak że kupie pierwsze lepsze auto z ogłoszenia, także będę jeździł od ogłoszenia do ogłoszenia i wybierał najlepsze z znajomym mechanikiem.

Byle jakiś większych problemów z nim nie było. Bo jak zdążę to jakiś czas po zakupie robię 100km.

download/file.php?id=2489&mode=view

tu co prawda 2.5 TDI w a6 c5 ale widać mniej więcej, że to nie będzie zbyt tanie w eksploatacji auto (16k).

download/file.php?id=2407&mode=view

Tu już wygląda to o niebo lepiej (c180,e36) ale coś za coś. Bo tu problemem będzie karoseria.

Audi B4 wolałbym uniknąć.

No także tak to wygląda mniej więcej. Wybór pomiędzy stanem karoserii a stanem mechanicznym. Szkoda że gościa od c180 tu już nie ma.

Co to daewoo leganza, w jakim przedziale cenowym warto szukać?

[link do oferty na Olx wygasł] tu kolejna za 5k z hakiem. Wygląda świetnie. Pytanie dlaczego tyle. Zużyta skrzynia? Przegląd do lipca pewnie dlatego. Poczytam o najczęstszych awariach. I dziękuje z góry za pomoc, staram się naprawdę dowiedzieć ile mogę. By wybrać najlepsze możliwe auto w tej cenie. A auto to nie moje widzimisie, by się pokazać czy coś. To moje marzenie, cel jak dla innych dom za 300k i kochająca rodzina :ok:
Ostatnio edytowany przez Martwy, 25 Maj 2017, 09:43, edytowano w sumie 1 raz
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna

25 Maj 2017, 08:34

Ja Ci tak powiem od serca... Jak się zastanawiasz, czy będzie Cię stać na utrzymanie, to Cię nie stać. Życie to coś więcej niż pakowanie hajsu w auto, na prawdę nie warto się zastawiać super drogim autem, luksusowym i wgl bajecznym, żeby ładować całą wypłatę w niego. Nikt nie sprzeda Ci w pełni sprawnego auta, a nawet jak będzie sprawne, to coś wyjdzie. Ja kupiłem Megane od dziadka, po wymianie rozrządów itp itd. I co? Za miesiąc wybił się amortyzator z tyłu, dwa do wymiany, potem pękła sprężyna, dwie do wymiany, padł immobilizer, teraz się dowiedziałem że sprężarka do roboty od klimy bo nie trzyma (w poprzednim serwisie ładowali mu czynnik i to wszystko, mówili że sprawne a że dziadek to on tam klimy mocno nie używa i nie wiedział). Do tego oleje, filtry, świece itp i się robi pokaźna sumka. Ale ja kupiłem Megane i wiem ile co kosztuje, jak padnie belka z tyłu to na drugi dzień dzwonię i się umawiam. Nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie czekam do wypłaty żeby wahacz jeden zrobić... ;)

Także pomyśl porządnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Maj 2017, 08:40

Mam jeszcze 5 miesięcy na myślenie także spokojnie. Wiem w co się pakuje. Jak pisałem pod koniec postu auto to dla mnie coś więcej, ale też nie chce w niego co miesiąc ładować. Bo mam jeszcze mnóstwo innych rzeczy na co chciałbym wydać hajs.

To o czym piszesz dotyczy audi a6 c5 tak?
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna

25 Maj 2017, 08:57

Ogólnie, to się tyczy każdego auta.
Na pewno odpuściłbym Omegę, to już wolę ładować kasę w A6 a nie w zgnilucha co kielichy do bagażnika wpadają.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Maj 2017, 09:42

W miare sensowne Leganzy zaczynają się od około 4500-5000zł.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38404
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Maj 2017, 12:27

Nie ukrywam że się tymi leganzami podjarałem, równie tyle co mercem c180. Czytałem chyba godzine o tym. I jestem zadowolony, wreszcie jakieś światełko w tunelu że można kupić porządne auto z automatem do 7k.

Także dzięki wielkie za rekomendacje tego auta, bo nawet nie wiedziałem o jego istnieniu, teraz tylko na forum poświęconym tej marki się popytać, ultra szczegółowo co i jak.
Martwy
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 01 01 2017
Auto: Nie mam
Skrzynia biegów: Automatyczna

25 Maj 2017, 12:30

szpilka86

Wszystko fajne, tekst przyda się dla potomnych, ale należy zwrócić uwagę, że te rzeczy (drobiazgi), które wymieniłeś, bardziej spowodowane są wiekiem pojazdu, nie jakimiś wadami konstrukcyjnymi.
a6 c5/a4 b5 też święte nie są, a naprawa będzie droższa (konstrukcja jest jednak trochę bardziej skomplikowana).

Najtrwalsze automaty będą chyba w autach JP, mam tutaj na myśli 4 biegowe klasyki nie do zarżnięcia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14033
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Maj 2017, 13:33

Te rzeczy, które wymieniłem to akurat wady konstrukcyjne i będzie to w każdej C4. Przednie błotniki na przykład, czy nagrzewnica, która jest źle skonstruowana i się zamula.
Miałem nie jedną i to co napisałem to największe bolączki, w silnikach V6 dojdą jeszcze wycieki oleju, bo uszczelka gdzieś w okolicy 5-6 cylindra jest zbyt cienka...
Jak już jest na nią pora, to olej kapie na kolektor wydechowy i śmierdzi palonym olejem.
Żeby kupić dobre polecam patrzeć na górny pułap cenowy i mieć ogólną wiedzę o motoryzacji.
Auta są świetne w porównaniu do konkurencji z tych lat, nadal ludzie się za nimi oglądają. Jak kupisz dobry egzemplarz to go już nie sprzedasz, jak mój ojciec.
szpilka86
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 11 10 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: a4 b5
Silnik: 1.9 ajm
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000