Pierwsze ładowanie akumulatora

pierwsze ładowanie akumulatora

13 Sty 2011, 14:39

Witam, rozładował mi się akumulator samochód stał nieużywany kilka dni a na dworze zimno.. jako ze nigdy w zyciu tego nie robiłem pytam was ile czasu go ładować i jaką mocą, akumulator jest centra plus 12v 50ah 450 en, prostownik mam jakis przed potopowy, mam tam do wyboru 1a 35ah 45ah i 60ah co wybrac i ile godzin go ładować ?

odpowie ktoś ? bo widze ze wyświetlenia są a odpowiedzi 0 a dla was na pewno to prosta sprawa, wystarczy napisać ile ah właczyć, zrozumcie nowicjusza :sad:
uz_piotrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Sty 2011, 14:33
Miejscowość: Sochaczew

Re: Pierwsze ładowanie akumulatora

13 Sty 2011, 16:27

z tego co ja słyszałem to im mniejszy prąd tym lepiej ktoś też mówił że 1/10 pojemności akumulatora ale nie wiem jaki symbol czy coś
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Rejestracja: 25 Lis 2010, 16:49
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy od: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: pierwsze ładowanie akumulatora

13 Sty 2011, 16:38

to pojemność jest 50ah czyli 1/10 pojemności będzie 5 a tu jest 1a albo 35 kolejny i wyzsze to wziaść na 1 czy jak ?
uz_piotrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Sty 2011, 14:33
Miejscowość: Sochaczew

Re: Pierwsze ładowanie akumulatora

13 Sty 2011, 17:42

Nie wiem jaki to prostownik i jaki jest tam prąd ładowania ale w przypadku akumulatora 50Ah powinno się ładować prądem 5A (amper). A jak nie ma oznaczenia jakim prądem ładuje prostownik to bierz najbardziej zbliżona pojemność.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1831
Rejestracja: 11 Kwi 2008, 13:19
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Nissan Primera WP11-144
Silnik: QG18DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: pierwsze ładowanie akumulatora

13 Sty 2011, 17:51

z tyłu jest napisane 220v 50Hz 120VA , a najbardziej zblizona to 1A będzie, a ile czasu ładować ? bo za długo tez chyba niewolno
uz_piotrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 13 Sty 2011, 14:33
Miejscowość: Sochaczew

Re: pierwsze ładowanie akumulatora

14 Sty 2011, 14:54

Sprawdź poziom elektrolitu poprzez odkręcenie korków i w razie braku dolej do poziomu wody DESTYLOWANEJ.
Ładuj 5A przez najlepiej 24 h a minimalnie 10.
Pozdrawiam
mkdan
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 Sty 2011, 15:57
Miejscowość: WARSZAWA
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q5 hybrid quattro Audi Q5 hybrid quattro
    Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 ...
    Dacia Duster - historia Dacia Duster - historia
    Duster odniósł prawdziwy sukces, zdobywając serca 400 tysięcy klientów w ciągu niewiele ponad 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 roku uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających ...

  • Re: Pierwsze ładowanie akumulatora

    14 Sty 2011, 16:42

    Ale wy tu pierdoły piszecie....
    Prawidłowo akumulator powinien być ładowany prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. Tak więc akumulator o pojemności 50Ah powinien być ładowany prądem 5A przez 10h.
    Ale obecnie nie ma takich problemów, ponieważ na rynku jest całe mnóstwo prostowników automatycznych, które dobierają prąd ładowania w zalezności od rozładowania akumulatora i ładują go przez taki czas, jaki jest potrzebny do naładowania. Po naładowaniu prostownik przestaje ładować i przechodzi w tryb podtrzymania. Nie trzeba się wieć martwić o pilnowanie czasu ładowania ani o prąd jakim powinien być akumulator ładowany.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: pierwsze ładowanie akumulatora

    12 Lut 2011, 10:36

    Jeśli Twój samochód nie chce zapalić, po chwili przestaje "kręcić" rozrusznik, a kontrolki i lampki przygasają - prawdopodobnie masz wyczerpany akumulator! Wystarczy go tylko naładować. Nie wiesz jak to zrobić?! Oto odpowiedź:

    Trochę teorii:
    Akumulator jest tzw. statycznym źródłem energii. Jego głównym zadaniem jest zasilanie odbiorników elektrycznych (głównie rozrusznika i oświetlenia) w przypadku, gdy silnik spalinowy jest unieruchomiony. Po odpaleniu silnika energia w akumulatorze jest uzupełniana przez prądnicę lub alternator.
    Na skutek usterki układu ładowania (słabo naciągnięty pasek klinowy, uszkodzony regulator napięcia, itp.), zbyt dużego poboru energii przy wyłączonym silniku (pozostawienie pojazdu z włączonymi światłami lub radiem, itp.), samowyładowania się (naładowany akumulator traci z upływem czasu energię nawet bez obciążenia go odbiornikiem), itd., może zaistnieć konieczność doładowania akumulatora.
    Akumulator można ładować tylko prądem stałym. Dlatego do ładowania stosuje się prostowniki przetwarzające prąd zmienny (z sieci elektrycznej) na stały.
    Najczęstsze metody ładowania to:
     ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 2,5A);
     doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 5A);
     ładowanie przyspieszone - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 0,8 jego pojemności do czasu rozpoczęcia gazowania, a następnie zmniejsza się prąd do wartości 1/10 jego pojemności i ładuje się do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 40A do rozpoczęcia gazowania, a następnie prądem 5A); ładowanie to nie jest korzystne dla akumulatora i stosować je należy jedynie w wyjątkowych sytuacjach;
    Oznaki pełnego naładowania - 3 pomiary wykonane w odstępach godzinnych wskazujące:
     stałą wartość napięcia na zaciskach (dla akumulatorów samochodów osobowych to 12-12,5V);
     stałą gęstość elektrolitu (1,27 – 1,28 g/cm3);
     intensywne gazowanie.


    W praktyce:
    1. Odłącz akumulator - pierwszy zacisk oznaczony(-), drugi (+) . UWAGA! w nowszych samochodach warto lub nawet należy podłączyć najpierw (może to być inny akumulator), w przeciwnym wypadku mogą powstać zakłócenia w elektronice sterującej pojazdem. Szczegóły dotyczące odłączenia akumulatora powinny znajdować się w instrukcji pojazdu.

    2. Wyjmij akumulator z pojazdu (nie jest to konieczne, jednak wygodniej robić wszystkie pozostałe czynności kiedy akumulator jest na zewnątrz).

    3. Jeśli akumulator jest zabrudzony - oczyść go (zaśniedziałe bolce najlepiej oczyścić papierem ściernym).

    4. Odkręć korki na wszystkich celach i sprawdź poziom elektrolitu. Jeśli któraś z płyt jest odsłonięta – dolej wody destylowanej, ale tylko tyle by zakryć płytę.

    5. Zacisk oznaczony (+) prostownika połącz z zaciskiem (+) akumulatora, natomiast zacisk (-) prostownika z zaciskiem (-) akumulatora.

    6. Na prostowniku ustaw odpowiednią wartość prądu jakim będziesz ładować akumulator (najczęściej wykorzystywana metoda to doładowywanie – czyli ładowanie akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności przez nie dłużej niż 10 godzin).

    7. Włącz prostownik.

    8. Co jakiś czas sprawdzaj poziom gazowania. Jeśli gwałtownie wzrośnie – wyłącz prostownik.

    9. Sprawdź stopień naładowania akumulatora (zmierz wartość napięcia na zaciskach i/lub gęstość elektrolitu). Powtórz pomiar po godzinie i dwóch.

    10. Jeśli wartość pomiarów jest stała. Akumulator jest naładowany. Jeśli nie podłącz ponownie prostownik i ładuj dalej.

    11. Jeśli nie masz czym zmierzyć napięcia lub gęstości, spróbuj godzinę po wyłączeniu prostownika, włączyć go ponownie. Jeśli zaobserwujesz intensywne gazowanie, wyłącz prostownik i powtórz próbę po godzinie. Jeśli proces gazowania dalej przebiega intensywnie, możesz uznać akumulator za naładowany.

    12. Odłącz prostownik i sprawdź poziom elektrolit we wszystkich celach. Powinien on się zawierać się pomiędzy przedziałem min i max na podziałce z boku akumulatora. Jeśli nie ma podziałki sprawdź czy elektrolit przykrywa górne powierzchnie płyt, najlepiej 5 – 10 mm nad nimi. Jeśli nie dolej wodę destylowaną do odpowiedniego poziomu.

    13. Przykręć korki i włóż akumulator do samochodu. Podłącz pierwszy zacisk oznaczony(+), drugi (-).

    Ważne, żeby podczas ładowania przestrzegać kilku zasad bezpieczeństwa, należy uważać żeby: nie zbliżać się do akumulatora z ogniem (podczas ładowania wydziela się wodór!), nie rozlać elektrolitu (jest to żrący roztwór kwasu siarkowego!), przypadkiem nie zetknąć ze sobą przy pomocy jakiegoś przewodnika dwóch biegunów akumulatora (może to doprowadzić do pęknięcia izolatorów, wykrzywienia się płyt i w ostateczności do trwałego uszkodzenia).

    Mam nadzieję że trochę pomogłem
    Lesnicki76
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 12 Lut 2011, 10:31
    Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      Subaru Impreza STI