Pierwszy samochód za 2000-2600

11 Sty 2013, 15:37

jeśli chcesz auto z LPG to w tej cenie wyrwiesz szrota, auto które będzie wieczną skarbonką...

w tej cenie najlepiej znaleźć niepordzewiałe cc/sc/uno. i każdy z tych 3 z silnikiem 899.
dlaczego ?

- bo jest łańcuch rozrządu, a nie pasek (wymiana 300-400zł zależy u kogo będziesz robił) , ludzie często od razu po zakupie auta wymieniają rozrząd, bo jak je...e to już po silniku i auto na złom (lub nowy silnik). Sprzedawca Ci może powiedzieć że był wymieniony niedawno a ty tego nie sprawdzisz...
łańcuch z kolei wystarczy ci do końca życia auta, no chyba że będzie głośno huczał przy 200tys to sobie wymienisz...

- pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu, a paskiem alternatora - dasz radę wymienić sam na lewarku, nie potrzebny nawet kanał. a jak nie umiesz to gdyby się zepsuła mechanik weźmie mniej niż za wymianę pompy napędzanej paskiem rozrządu

- nie musisz ustawiać luzu zaworowego (a będziesz musiał to robić, lub zlecać mechanikowi jak kupisz silnik z mechanicznymi popychaczami)
w tym silniku popychacze są hydrauliczne, więc odpada regulacja luzu zaworowego.

- jeśli kiedyś zamontujesz silniku lpg, a popychacze będą mechaniczne, to o wiele częściej trzeba wtedy regulować luz zaworów

- jak weźmiesz uno zamiast cc/sc to jest też ten plus że możesz go naprawiać sam. jest super dostęp (duża maska pod którą wejść musiał też 1.7 diesel) w przypadku silnika 899 masz pełno miejsca nawet jeśli masz wielkie łapy.

Szukaj nie zardzewiałego. W benzynie, nie w lpg. I szukaj w wyższej cenie, starguj ile się da.
jest parę myków z tym silnikiem żeby dobrze stargować cenę :

1) zwróć uwagę na rdzę na progach, nadkolach - że auto jest do poprawek blacharsko lakierniczych, żeby gość odjął na to stówkę z ceny

2) zwróć uwagę na to że silnik jest obrzygany olejem (w prawie każdym egzemplarzu leci spod uszczelki pokrywy zaworów, wskaż mu to miejsce, powiedz że mechanik trochę za to weźmie i niech zjedzie jeszcze z ceny...)

3) jeśli będziesz kupował od kogoś kto nie zna się ani trochę na mechanice, to jest jeszcze jeden świetny myk. Otóż w uno regulacja skoku sprzęgła odbywa się... za pomocą plastikowej białej nakrętki na lince sprzęgła :o bez pomocy klucza i jakichkolwiek narzędzi... jeśli sprzedający nie będzie akurat stał przy tobie gdy oglądasz maskę możesz zmienić skok pedału, żeby podczas jazdy sprzęgło zaczęło się ślizgać, powiesz że sprzęgło się kończy i że kupisz go wyłącznie jeśli dodatkowo zjedzie 3stówki z ceny...

Jak sam się nie znasz i nie umiesz kupować i targować się jedź na oględziny z kumplem który uczy się w samochodówce albo po prostu z kimś ogarniętym.

Nie bierz w gazie, weź w benzynie, w wakacje idź do pracy i zapracuj na instalację gazową.
Jeśli masz jakieś pytania to pytaj, ten silnik mam w małym palcu.

z aut do 4 kafli do gazu najlepiej kupić nie przeżarte rdzą uno 899 , lepszym ( i droższym) wyborem jest nieprzeżarta astra 8v , a najlepszym (i najdroższym) nieprzeżarty lanos .
mareg12
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 05 1998
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Uno
Silnik: 899
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2013, 15:42

Seicento za 2000zł? Powodzenia w szukaniu..
Co do naprawy to Seicento 1.1 też by sam naprawił bo miejsca troche jest,wiem bo sam mam takie.
Co do Uno to minimum 1.0 45KM z rodziny Fire.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Sty 2013, 15:58

Barol napisał(a):Seicento za 2000zł? Powodzenia w szukaniu..
Co do naprawy to Seicento 1.1 też by sam naprawił bo miejsca troche jest,wiem bo sam mam takie.


akurat ustawiając w allegro cenę jaką podał zahlovsky jest 60 seików, z czego może 10 byłoby wartych obejrzenia. zawsze można też pojechać na oględziny droższego, jeśli będzie w pobliżu miejsca zamieszkania, i się targować, a czasem uda się kupić naprawdę tanio autko warte więcej.


akurat 6 koni różnicy dużej nie robi. a skoro on chce lpg to tylko dziewięćseta, 1.0 kompletnie bez sensu.
mareg12
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 05 1998
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Uno
Silnik: 899
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

11 Sty 2013, 17:24

Nie upieram się na LPG jeżeli nic sensownego za tę kwotę nie znajdę.

Dzięki za wypowiedzi, teraz widzę że wybór Uno ma konkretne zalety. Szkoda,że tylko 900cetki, ale sądząc po powyższych słowach,warto...

Corsa również fajnie brzmi. Patent ze sprzęgłem dobry - oglądać na pewno sam jako laik nie pojadę. ;))
zahlovsky
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 23 05 2012
Auto: -

12 Sty 2013, 12:51

+ co powiecie na Colta CA0 (lub starszą generację C50)?
zahlovsky
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 23 05 2012
Auto: -

12 Sty 2013, 13:14

Dlaczego 1.0 nie? Ten silnik ma dużo pozytywnych opini,kolega miał takiego i nieraz sie przy nim dłubało bo on akurat miał egzemplarz do ogarnięcia,ogólnie bardzo fajne autko gdyby nie blacha.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

12 Sty 2013, 21:17

m.in dlatego że nie musi robić rozrządu od razu po zakupie bo jest łańcuch (ale to nie główny powód)

m.in dlatego że silnik ten wkładali też w sejka i cc(od 1993r) przez co łatwiej znaleźć części na szrotach (też nie główny powód)

główny powód jest taki ze 900-setka ma samoczynną regulację luzu zaworów, w benzynie się to rzadko reguluje, ale w lpg to będzie musiał to robić co roku.

Chyba że zahlovsky chce robić 10 000 rocznie ale wtedy instalacja zwróci mu się po 4 latach (tzn. jakby prowadził statystyki to po czterech latach kiedyś zajedzie na stacje, zatankuje, i ucieszy się z pierwszej zaoszczędzonej złotówki). A pytanie w jakim stanie po 4 latach będzie auto kupione ze te śmieszne pieniądze. Czy nie będzie chciał się go już pozbyć.

Dlatego z góry zakładam (mogę się mylić) że gość chce robić duże roczne przebiegi. A do tego lepsza 900setka.

@zahlovsky - jak będziesz oglądał auta to sprawdź stan opon, bo nowe to połowa ceny auta. W razie czego to też powód do zjechania z ceny.
Druga sprawa - jeśli jeszcze nie korzystałeś z kalkulatora lpg, to zrób to, pełno ich na necie.
mareg12
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 05 1998
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Uno
Silnik: 899
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

12 Sty 2013, 21:45

co do Colta starszy model C50 odpada bo... go nie znajdziesz.
o colcie niestety nic Ci nie powiem, ogarnij czy części do niego są tanie czy drogie.
mareg12
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 05 1998
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Uno
Silnik: 899
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2002

12 Sty 2013, 22:25

Nie będą to duże przebiegi na pewno,raczej miasto ewentualnie trasy do 60km .

LPG montować do autka nie będę - jeżeli LPG,to tylko już z autem gdzie wcześniej było.

popatrzę za częściami, jednak stereotyp mówi - japońce - częśći drogie choć auta bezawaryjne? ;)
zahlovsky
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 23 05 2012
Auto: -

13 Sty 2013, 16:40

audi 80 1.8 , renault twingo 1.2 60KM , opel astra I 1.4/82KM vw golf II 1.3 1.6 1.8 i polecam poczytac ostatni numer autoswiata jest tam przeglad tych samochod
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

13 Sty 2013, 17:13

900 lepsza do większych przebiegów? Raczej nie bo ten silnik trzeba będzie nieżle piłować żeby to jakoś jechało.
zahlovsky skąd jesteś?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Sty 2013, 20:47

30km od Krakowa ;)

(a to zdanie dopisuję bo minialna liczba znaków które muszę wprowadzić to 20) ^^
zahlovsky
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 23 05 2012
Auto: -

14 Sty 2013, 21:05

Dozbieraj kasy do 4-5 tys by cos bardziej sensownego kupic.
Ja bym mogl wydac 5 tys ale teraz juz sie zastanawiam czy nie doskladac do 8-10 tys :)
inż. mechaniki i b. maszyn
KapitanSTS
Początkujący
 
Posty: 79
Prawo jazdy: 21 03 2003
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Punto I
Silnik: 1.1 55 SX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

14 Sty 2013, 21:16

Jak nie lubie tego auta to w Twoim przypadku będzie wsam raz - [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

z innych:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] fakt mało mocy ale coś za coś.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2013, 16:25

aaa może ... Hyundai Accent 1.4? ;>
zahlovsky
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 23 05 2012
Auto: -