Pirelli finiszuje w WRC

Pirelli finiszuje w WRC

21 Lis 2010, 22:58

Pirelli zakończło właśnie trzyletnią współpracę z Międzynarodową Federacją Samochodową (FIA) jako wyłączny dostawca opon do Rajdowych Mistrzostw Świata, w ostatnim w tym sezonie wyścigu – Rajdzie Walii, rozgrywanym w dniach 11-14 listopada w Wielkiej Brytanii.

Podczas tych trzech lat Pirelli wygrał 40 rajdów na oponach PZero, Scorpion and Sottozero, trzy razy świętował tytuł mistrza w klasyfikacji kierowców oraz producentów samochodów, przejeżdżając łącznie 14.000 kilometrów odcinków specjalnych i zużywając ponad 26 tysięcy opon.

Zgodnie z warunkami umowy, zawartej pomiędzy FIA i Pirelli, wyzwaniem było zagwarantowanie odpowiedniej wytrzymałości opon, bardziej niż wysokich osiągów, szczególnie, że przy produkcji opon sportowych nie stosuje się technologii rozwijanej w gamie opon run-flat. Z tego powodu wielkie słowa uznania należą się dla zespołu konstruktorów i działu produkcji tych 26.960 opon dostarczonych zawodnikom, gdyż tylko 42 opony uległy zniszczeniu i przegrały walkę z nawierzchnią na rajdowych trasach, w ciągu trwania umowy z FIA.

“Ogółem ilość uszkodzeń była naprawdę niewielka i w żaden sposób nie zmniejszyła osiągów naszych opon” – podsumował starszy inżynier opon Pirelli WRC – Matteo Braga. “Razem z najwyższym poziomem usług serwisowych, które oferowaliśmy jednocześnie wszystkim zespołom rajdowym, odnieśliśmy nieprawdopodobny sukces i z tego jesteśmy dumni.”

Pirelli będzie kontynuować swoje zaangażowanie w rajdy WRC w przyszłym
sezonie, wspierając Akademię WRC, która zastąpi Rajdowe Mistrzostwa Świata Juniorów – swoisty przedsionek do kariery mistrzowskiej, w klasyfikacjach WRC. Pirelli będzie także nadal wspierać sześciu kierowców w ramach programu Pirelli Star Driver i będą to: Fredrik Ahlin (Szwecja), Craig Breen (Irlandia), Jan Cerny (Czechy), Andrea Crugnola (Włochy), Brendan Reeves (Australia) oraz Molly Taylor (Australia).

Rajd Wielkiej Brytanii najczęściej rozgrywany jest przy wietrznej, mglistej i deszczowej pogodzie, na mocno błotnistych, a często już lekko zmrożonych trasach, które zawsze stanowią wyzwanie dla wszystkich załóg. Pirelli dostarcza zawodnikom opony Scorpion, z miękką mieszanką bieżnika, na nawierzchnie szutrowe, tak by pojazdom wyposażonym w napęd na cztery koła, zagwarantować najwyższą przyczepność i stabilność prowadzenia na mokrych nawierzchniach, przy stosunkowo niskich temperaturach.

„Musimy być przygotowani na każde warunki pogodowe podczas tego rajdu, szczególnie, że rozgrywany o tak późnej porze roku jest klasycznym sprawdzianem dla miękkiej mieszanki opon Scorpion” – potwierdził Matteo Braga – starszy inżynier opon Pirelli WRC. „Rajd Wielkiej Brytanii to zawsze bardzo specyficzne eliminacje, z mocno zmienną nawierzchnią, która utrudnia utrzymanie dobrej przyczepności i nieprzewidywalną pogodą. Jeśli będzie mgła, to nawierzchnia na trasie rajdu będzie śliska, może nawet partiami oblodzona – tak jak to zdarzyło się kilka sezonów temu.”

Rajd Wielkiej Brytanii, który rozpoczyna się i kończy w Cardiff – stolicy Walii, rozgrywany jest na drogach wokół zatoki. Start zaplanowany jest na czwartek 11 listopada, a zwycięzca rajdu oczekiwany jest na rampie mety w niedzielę 14 listopada ok. 15.25, po przejechaniu 20 odcinków specjalnych, o łącznej długości 359,44 km.

źródło: pirelli.pl
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4463
Zdjęcia: 10603
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept Study CS1 2002 BMW Concept Study CS1 2002
    Koncepcyjne BMW Concept Study CS1 przedstawia wizję przyszłego "niewielkiego" modelu BMW. Elementem determinującym styl tego czteromiejscowego studyjnego kabrioletu jest swoista więź tworzona przez eleganckie i lekkie nadwozie ...
    [B] Corsa C 1,2 / Clio II 1,4 / Yaris I 1,0 / Polo III 1,4 [B] Corsa C 1,2 / Clio II 1,4 / Yaris I 1,0 / Polo III 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 70KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Opel Corsa C 1,2 - 75KM - Renault ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009