Podobne do Audi A4 B6

02 Maj 2016, 00:28

959 napisał(a):To nie jest zaden silnik saaba tylko GM. Montowany w roznych markach tego koncernu. W saabie jest oznaczony jako b207l, a w oplu jako z20net. W obu przypadkach silnik gnebia te same problemy - wadliwe rozrzady, turbina z zaworem bocznikowym, w ktorym peka membrana, cewki zaplonowe w chorych cenach( a dosc czesto padaja), slabiutka kultura pracy i duzo wieksze spalanie na tle np. 1.8t vw

długo szukałeś w internecie ale i tak za krótko aby się wypowiadać :D

Co jest z rozrządem? Dopiero wkleiłem w innym temacie i kosztuje prawie 600zł... szok i po zakupie robisz (łańcuchowy).
Cewki? Tam jest kaseta zapłonowa za drugie 600zł (też wklejałem) i nie pada tak często. Padała w poprzedniej generacji 9-3. Idąc Twoim tokiem "serwisowania" używkę wyrwie za 200zł.
Pozwól, że CI wyjaśnię dla ścisłości. Silnik w wersji wolnossącej był GM. Saab dodał do tego osprzęt i turbo i powstały wersje 150KM (oznaczana jako 1,8t) 175KM i 210KM. Został tylko blok ale w przypadku Opla Astry 2,0T była to osobna konstrukcja GM (tj. osprzęt)
Ogólnie czepiasz się takich pierdół (turbina, kultura pracy), a nie widzisz co masz w dieslu... :lol:

959 napisał(a):jest sprawniejszy niz benzyna i wzglednie malo pali to fakt.

bo jest sprawniejszy (tj. wytwarza mniej ciepła) i m.in. z tego wynika długi czas nagrzewania, czego już nie pojmujesz ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2016, 00:46

Tam jest problem z napinaczami, za 600zl to moze sam lancuch. W kazdym serwisie opla/saaba, to kosztuje okolo 2k pln z robocizna.
Mylisz sie. Osprzet za wyjatkiem tej listwy zaplonowej jest gm.

I co z tego, ze sie dlugo nagrzewa? Mam webasto i sobie wchodze do cieplutkiej kabiny 8)
Co niby mam w dieslu? gang 6cylidnrow :naughty: jeszcze sie nie znalazl benzyniarz, ktory by sobie poradzil z tymi 510nm...
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Maj 2016, 02:57

959 napisał(a):gang 6cylidnrow :naughty:

Chyba jednak potrzebny jest laryngolog :shock:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10438
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2016, 07:19

959 napisał(a):W kazdym serwisie opla/saaba
okej :ok:
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2016, 09:47

959 napisał(a):Tam jest problem z napinaczami, za 600zl to moze sam lancuch. W kazdym serwisie opla/saaba, to kosztuje okolo 2k pln z robocizna.

Odpowiem cytatem na cytat:
dzida napisał(a):Przykład rozrządu FEBI z allegro:
[link do oferty na Allegro wygasł]
wg mnie niewiele
Nie da się określić co ile pada ale niewiele ich na alledrogo, czyli "nie schodzą"


Wiedziałem, że bez sensu porównasz 6-cyl. diesla zamiast R4 do R4 benzyna :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2016, 11:10

szybki napisał(a):gang 6cylidnrow

Chyba jednak potrzebny jest laryngolog
śmiechłem :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2016, 14:41

No to ja nie wiem w końcu jak to jest :?
Mi powiedzieli 2k, niektorzy tutaj pisza tez o 2k, niektorzy 1/3 tej ceny, no to trochę się rozjechały koszta.
A może to tak jest z tym SAABem, że mało osób go ma i to co podajecie to średnio potwierdzone informacje ?
Nie mówię, że tak jest, ale po prostu zrozumcie mnie jako autora tematu, ktory czyta co opinie to inną - raz, ze SAAB specjalisci w turbo i 2.0T swietny silnik, ktory do tego latwo mozna podkrecic, a raz, ze wadliwy rozrzad, kaseta pada, to juz na start 2k za rozrzad + 600 kaseta, to pozytywnie to nie wyglada + usterki elektryki.
rysek45
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

02 Maj 2016, 15:20

rysek45 napisał(a):a raz, ze wadliwy rozrzad, kaseta pada, to juz na start 2k za rozrzad + 600 kaseta, to pozytywnie to nie wyglada +

ale wkleiłem Ci rozrząd za 600zł (markowy zamiennik). Jak klekocze to wymieniasz, a jak nie to jeździsz.
W Audi musisz wymienić rozrząd zaraz po zakupie i nie zmieścisz się w 1000zł u większości mechaników (mój bierze 1100zł za wszystko i jest tani). Tam też są cewki zapłonowe, tylko można je wymieniać osobno.
Jak CI padnie kaseta to wymienisz jak nie no to nie wymienisz. To nie jest jakaś awaryjna część choć LPG przyśpiesza jej zużycie. Z drugiej strony w Lexusie mówi się, że padają cewki zapłonowe. Ale jak można je nazywać awaryjnymi skoro OEM padają po 200tys. km, a zamienniki są marnej jakości?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2016, 15:52

Okej, a czemu w SAABie/Vectrze nie musze wymieniac zaraz po zakupie, a w Audi musze ?
rysek45
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

02 Maj 2016, 16:13

W Audi jest pasek, a w Oplu, Saabie łańcuch. Pasek może się urwać, a łańcuch się rozciąga co się objawia klekotaniem na zimno.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2016, 16:19

Jeszcze mam taki pomysł (jeżeli jest zwyczajnie głupi to mówcie od razu):
jeżeli mam mieć turbobenzyne, która swoje spali, ma dwumase, ma turbosprężarkę, a to swoje kosztuje i sie zuzywa tak czy siak, instalacja LPG to koszt ok 3000 zł, a jezdze glownie po trasie - to nie lepiej kupić po prostu np. Astry H z 1.9 CDTI 120KM i dac chipa na 150KM i za te wszystkie pieniadze miec mniejsze spalania i rezerwe na naprawy diesla ?
rysek45
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

02 Maj 2016, 16:29

Jeśli wystarczy Ci mniejsze auto to możesz szukać
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2016, 16:30

Jeszcze pomyślałem o analogicznym silniku po prostu do Vectry C :)
rysek45
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Nie mam

02 Maj 2016, 16:36

Te same silniki są w Saabie bo to konstrukcja FIata. Kolega ma wersję 150KM i póki co zapchał mu się EGR, co było następstwem użytkowania w mieście i sposobu spalania paliwa w silnikach diesla, pękł intercooler i zaczyna odzywać się dwumasa. Od wysokiego momentu dostało też się skrzyni biegów. Typowe usterki diesla, z którymi się trzeba liczyć
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2016, 17:53

dzida czy ty na prawdę musisz się udzielać w każdym temacie, nawet jak nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz i wprowadzasz innych w błąd?
Co z tego, że twój znaleziony na Allegro zestaw rozrządu do 2.0T kosztuję 600zł(pomijając już, ze to najtańszy zestaw Febi na Allegro), jak są tam dwa łańcuchy? Jeśli była by konieczność wymiany łańcucha głównego i dolnego od wyrównoważenia, to z wymianą pompy wody(którą warto wymienić przy okazji) i robocizną, spokojnie można do 2tyś.zł dobić.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI