zauważyłem pewne objawy w swoim Polo 6N. Jeżeli samochód stoi w miejscu na odpalonym silniku biegi można wrzucać bez problemu, wszystko zazwyczaj wchodzi bez oporu, nie ma żadnych zgrzytów. Jeżeli ruszam i jadę... bywa różnie :
- czasami wszystko działa bez problemu, jak wyżej - biegi wchodzą bez problemu, tak jak powinny
- czasami jeśli przytrzymam chwilkę dłużej wciśnięte sprzęgło też jest dobrze
- czasami ciężej wchodzi bieg, ale nie wyskakuje ... i faktycznie wchodzi, można jechać
- czasami słychać dziwny odgłos - nie jest to do końca zgrzyt - podczas wrzucania biegu, ale bieg wskakuje i można jechać...
Chodzi tylko i wyłącznie o drugi bieg - z nim jest "problem"... Co to może być ? Synchronizator ? Czy może skrzynia ogólnie ? Ile ewentualnie może kosztować wymiana synchronizatora ?
Dodam tylko, że kilka dni temu wymieniłem olej w skrzyni biegów - przejechałem od tego momentu ponad 100km i zero zmian.
P.S. Na nieodpalonym wszystko działa bez problemu - ale to normalne.
zauważyłem jeszcze jedną, myślę dość istotną rzecz...
Jeżeli chcę zmienić w linii prostej, jak na rysunku powyżej są opory, czasami słychać ten opisywany przeze mnie lekko metaliczny dźwięk.
Jeżeli zmieniam bieg, tak jak pokazane na drugim obrazku tj. wrzucam jedynkę, następnie na luz lub do miejsca gdzie postawiona kropka na rysunku ... czyli nie całkowity luz bieg wchodzi zupełnie bez oporu, tak jak powinien chodzić.
Może sprzęgło niedociśnięte do końca ? Zauważyłem, że wciskając je zawsze jest pewna przestrzeń - żeby ją docisnąć muszę użyć więcej siły - wtedy biegi wchodzą normalnie... Czy da się te linki od sprzęgła wyregulować ? Jeśli tak, to w jaki sposób, lub czy droga to zabawa ?
A jest możliwość aby to była linka sprzęgła ? Dziś również taką wersję usłyszałem. Ciężko chodzący pedał sprzęgła, najprawdopodobniej linka do wymiany - i to powoduje problemy z biegiem :> Czy jest to prawdopodobne ?
Import aut z Japonii: niezawodność, oszczędność i technologia w jednym Europejscy i również polscy kierowcy coraz częściej decydują się na zakup auta z Japonii. Mowa tu nie tylko o luksusowych samochodach europejskich marek, ale także autach JDM, a więc stworzonych z myślą o tamtejszym ...
Mitsubishi ASX, LANCER i COLT z instalacjami LPG W polskich salonach Mitsubishi Motors są już dostępne modele ASX, Lancer i Colt z instalacjami LPG z pełną gwarancją. W takie instalacje można wyposażyć zarówno nowe samochody, jak i używane modele marki Mitsubishi. ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.