04 Lut 2008, 19:17
Andrzej_124 - nic ci się nie pomyliło z tym czujnikiem zapowietrzonego układu hamulcowego?Pierwszy raz słysze o tym czujniku,nie wspominając już o kontrolce.Z tego co wiem,to nie było czegoś takiego w Polonezie.Chyba,że montowano ten czujnik jako opcja dodatkowa,ale nic o tym nie słyszałem i nie spotkałem się z tym.
Żółta kontrolka hamulca( ma symbol pedału hamulca) zaświeca się,jeżeli nie działa któreś światło stopu.W Polonezach tą kontrolką i układem kontroli świateł steruje mikroprocesor umieszczony w skrzynce z bezpiecznikami.Jeżeli od czasu do czasu ta kontrolka ci się zaświeca,a lampy stopu świecą(pod uwagę nalezy tez wziąść trzecie światło stopu,jeżeli było fabrycznie zamontowane),to przeczyść drobniutkim papierem ściernym żarówki - zarówno część plusową jak i miniusową) i to samo zró ze stykami w lampie.Często zdarza się,że jest poprostu słaby styk i mikroprocesor odczytuje to jako spaloną zarówę,ponieważ zmniejsza się pobór prądu.Posprawdzaj tez styki mikroprocesora.Lampka ta,nie ma nic wspólnego z układem hamulcowym,prócz sygnalizacji hamowania czerwonymi światłami.Od małego poziomu płynu w zbiorniczku jest czerwona lampka z symbolem wykrzyknika w kółeczku,a lampka zaciągniętego hamulca ręcznego ma symbol litery P również w kółeczku.Przy zaświeceniu się tych lampek,zaświeca się tez czerwona lampka STOP.Z tą żółtą kontrolką o symbolu pedału hamulca kontrolka STOP się nie zaświeca.Jeżeli w samochodzie nie hamulców Lucasa,to nie ma również bursztynowej lub w późniejszych modelach czerwonej lampki kontrolnej oznaczającej zużycie klocków hamulcowych w przednich kołach.Układ Lucasa,a z nim ta kontrolka,pojawiła się w samochodach Atu.
Oczywiście rozumiem,że nie jest to Polonez Plus,w którym lampka kontrolna świateł stopu też jest i działa na tej samej zasadzie,ale nie ma już pozostałych czerwonych kontrolek,opisanych powyżej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...