Pomoc w wyborze dużego Suva

24 Lis 2020, 15:01

Myślę że X5 dieslowe lub v8 4.4 podejdzie Ci. Wiadomo serwis tani nie jest ale przy nie druceniu odwdzięczy się i posłuży. Od BMW jest pelno ogarniętych ludzi którzy usprawnia auto poprawiając fabrykę i zostanie Ci tzw eksploatacja.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12942
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

24 Lis 2020, 15:55

Mam do obejrzenia na przyszły tydzień 2 sztuki X5. Tyle że jedna to 3.0 diesel a druga to 3.0 benzyna z gazem. Nie zależało mi na tym gazie jakoś specjalnie, ale jak jest to ok,a auto wygląda nieźle. Dzięki za wskazówki i dam znać co kupiłem za max 2 tygodnie, bo będę musiał wycieczki w celu oglądania aut pogodzić z pracą. Pisać jak macie jeszcze coś ciekawego. Będę zaglądał, bo fajnie poczytać porady bardziej doświadczonych kolegów.
Xawer197
Nowicjusz
 
Posty: 23

24 Lis 2020, 20:28

Nie no 3.0 w benie to nawet nie rozważaj, w X5 to albo 3.0 D albo 4.4 V8
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12942
Zdjęcia: 91
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

25 Lis 2020, 13:21

Kao napisał(a):Od BMW jest pelno ogarniętych ludzi którzy usprawnia auto poprawiając fabrykę i zostanie Ci tzw eksploatacja

Trochę tego doświadczam teraz bo nie chce mi się bawić w wieczne rozkminki pt.jak poprawić fabrykę.
Temat niby jest prosty tylko że nie ma super dużo warsztatów które zajmują się tym. Do tego są terminy i ceny często zwalające z nóg chociażby dlatego że nie ma żadnej gadki o taniości albo używkach.
Więc jak dla mnie i dla większości moich znajomych których namówiłem do zmiany "preferencji" nie chce mi się rozmyślać czy już w 3,0d koło pasowe odpadło czy odpadnie na autostradzie, czy egr wraz z całą instalacją + zaworki był wymieniany, czy klapy kolektora działają czy ich nie ma a silnik jest po sofcie, czy skrzynka zf już szarpie czy jeszcze nie bo to są tylko poprawki związane z fabryką a gdzie jeszcze część eksploatacyjna?
To samo tyczy się 3,0 beny gdzie z samych biuletynów serwisowych można sobie wytapetować pokój i uczyć się kiedy poprawiono tłoki kiedy pierścienie kiedy korby a to jest tylko dół silnika bo jeszcze zostają obsrane vanosy i tym podobne specjały...

Dlatego zawsze powtarzam kwestia jest nie tylko pieniędzy ale chęci aktywnego brania udziału w życiu auta które toczy się swoim trybem :D

p.s.

Mój kolega ostatnio kupił sobie e39 Mkę z przebiegiem 170k.km. w salonowym stanie to w warsztacie wyspecjalizowanym w BMW sam serwis startowy z poprawkami fabryki to ponad 15k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7781
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Lis 2020, 14:14

To widać jaki to był "salonowy" stan :lol: Bekę mam tylko z takich ludzi prawdę mówiąc. "Igiełka Panie... Dopiero co koc ściągnąłem". Ja prawdę mówiąc zwykle jak kupuje auto to place więcej niż jest warte. Szukam czasami i pół roku i przede wszystkim nie biorę "igieł z salonu"- te jak nazwa wskazuje stoją w salonie, a nie u Tadka na podwórku pod stodołą. Nie napalam się. Zbieram opinie i czekam na takie które trafi jak to mawiają Hiszpanie w "me gusta" :wink:
Co do tego aktywnego udziału to yyy nie wiem jak inni ale ja nie mam ochoty w zabawy z wiecznym dłubaniem przy aucie. Jak będę chciał auto hobbystyczne żeby przy nim kombinować to sobie syrenkę albo borewicza kupię i postawie pod wiatą. Auto którego szukam ma jeździc i mnie nie wk..... No wiadomo co chce napisać. Serwis i eksplatacja jasna sprawa. Nigdy nie opuściłem w żadnym aucie wymiany oleju, filtrów, klocków i takich pierdół i rozumiem że raz do roku coś tam może klęknąć, ale jak tak czytam wasze wypowiedzi koledzy to odnosze wrażenie że inni ludzie to pół życia w warsztacie spędzają a mechanik to nawet u nich na Wigilię wpada... No trochę nie tak sobie wyobrażam eksploatację auta- chyba że francuskiego- jedyny stereotyp ktorego doświadczyłem na własnej skórze.
Xawer197
Nowicjusz
 
Posty: 23

25 Lis 2020, 22:32

Xawer197 napisał(a):To widać jaki to był "salonowy" stan Bekę mam tylko z takich ludzi prawdę mówiąc. "Igiełka Panie... Dopiero co koc ściągnąłem". Ja prawdę mówiąc zwykle jak kupuje auto to place więcej niż jest warte


Co do Mki to mówię o trochę innych klimatach czyli nie o zwykłych użytkownikach aut.
Co do tematu :
Musisz wiedzieć że to co zwalą poprzedni właściciele dotyczy wszystkich marek ale ilość głupot i dziwnych rozwiązań które proszą się o popsucie nie dotyczy już w równym stopniu wszystkich aut. Już nie wspomnę że przy zakupie używki potrafią się nałożyć na siebie zaniedbania oraz aspekty konstrukcyjne.

Jeżeli wyszukasz sobie ogarnięty warsztat, poprawisz fuck upy to będziesz zadowolony z x5 :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7781
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt samochodowy, pożyczka czy leasing? Jak sfinansować zakup auta
    Jeśli chcesz kupić auto, ale z jakichś względów nie zamierzasz w tym celu wydawać gotówki, możesz skorzystać z kilku dostępnych na rynku produktów finansowych. W poniższym artykule opisujemy i analizujemy ...
    Co kryje się pod nazwą akumulator i jak on naprawdę działa?
    Akumulator jest, w najprostszy sposób ujmując chemicznym źródłem i jednym z dwóch źródeł prądu w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym. Drugim jest alternator lub prądnica (w wypadku starszych ...

  • 01 Gru 2020, 15:35

    Mam do Was jeszcze jedno pytanie Panowie. Przypomniał mi się jeszcze jeden samochód, ktory mi si podoba i spełnia jakieś tam moje kryteria ale nigdy nie miałem styczności z tym autem osobiście. Mówię tu o Mercedesie Klasa R. Taki ni to van, ni kombi, ni SUV. Silniki to 3 litrowe diesle lub 3 litrowe benzyniaki. Orientuje się ktoś może jak to wygląda z "legendą" niezawodności merca? Cos tam wstępnie czytałem i niby się jakieś pierdoły psują ale nic co by unieruchomiło auto na dobre? Macie jakieś doświadczenia/informacje na ten temat?
    Xawer197
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    01 Gru 2020, 18:25

    W tym przypadku legenda nie działa, koszta sa masakryczne chyba że względu na nietuzinkowość ale auto samo w sobie nawet fajne
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12942
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    01 Gru 2020, 18:38

    Kurcze, szkoda. Masakra, znaleźć coś z tego segmentu co by nie było później problemem w codziennym użytkowaniu to nie lada wyzwanie. Jedna X5 już obejrzałem tak a propos, ale jak zobaczyłem że w książce ktoś z "4" w 2014 próbował zrobić 8 (2018) to podziękowałem. Skubany nawet się specjalnie nie tłumaczył...
    Xawer197
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    01 Gru 2020, 18:43

    No rynek dla bmw w Polsce jest popsuty niestety. A może pomysł o MLu w164 z 3.2
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12942
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    01 Gru 2020, 19:16

    Właściwie to ml-a celowo pominąłem już na samym początku,bo po prostu mi się nie podoba...wnętrze jeszcze spoko, ale ta buda wygląda jeszcze starzej niż jest. I ciężko znaleźć nie zmęczony egzemplarz (jak już nawet bym się przemógł).
    Ps. Ja tą X5 oglądałem w Niemczech bo tu generalnie żyje od 9 lat. Pierwszy raz mi się zdarzyło natrafić na "kręcenie" przy książęce/przebiegu w Rajchu. Tu się boją przeważnie, bo można nawet iść siedzieć podobno jak ktoś sprawę założy. A nawet jak nie to grzywne lecą w dziesiątki tysięcy euro. Kręcą Ruscy, Polacy i Turcy. Niemcy raczej obawiają się konsekwencji. Tym razem miałem do czynienia z jakimś handlarzem ujmijmy to z bliskiego wschodu...
    Xawer197
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    01 Gru 2020, 23:37

    Jak chcesz dużego suva, a jednocześnie nie wydawać taczki pieniędzy na każdą naprawę, to jesteś skazany na auta typu Kia Sorento/Hyundai Santa Fe, ale wiadomo - to zupełnie inne auta.
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13792
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    02 Gru 2020, 06:53

    No gdzieś tam z tyłu głowy mam w odwodzie sorenciaka i Santa fe, ale po latach jeżdżenia szarówą zachciało mi się czegoś więcej...człowiek próżny jest.
    Xawer197
    Nowicjusz
     
    Posty: 23

    15 Gru 2020, 10:21

    Xawer197 napisał(a):ale po latach jeżdżenia szarówą zachciało mi się czegoś więcej...
    no i brawo Ty :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12942
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    15 Gru 2020, 18:23

    No i bardzo dobrze, najważniejsza jest przyjemność z jazdy :)
    malmon3
    Aktywny
     
    Posty: 302