Poszukiwana terenówka do 25 tys

29 Sie 2019, 16:17

Też przede wszystkim zastanawia mnie koszt utrzymania jednego i drugiego. Chodzi o dostępność i ceny części. Potwierdzasz moje obawy co do utrzymania LC i mimo, że świetnie mi się nim jeździ... To jednak będę szukał Jeepa. Co do Jeepa zastanawiam się czy 4.7 czy 4.0. Co do osiągów 4.0 w sumie by mi wystarczyło, tylko że zdania co do awaryjnosci jednego i drugiego silnika są podzielone.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sie 2019, 19:56

Są podzielone bo ilu użytkowników i awarii tyle opini, według mnie przy 4.0 do silnika, skrzyni i napędów nie będziesz zaglądał, przy V8 jest to trochę bardziej rozbudowane i jednak awarie występują ale tak jak mówię wszystko kwestia danego egzemplarza
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16059
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Sie 2019, 20:36

Jeszcze pytanie odnośnie napędu. Który napęd będzie lepszy? Quadra-trac II czy quadra-drive? Czym one się różnią tak na chłopski rozum?
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sie 2019, 20:53

Na chłopski rozum i najszybciej..... Jeepa z Quadra Drive stawiasz na klockach czy czyms aby 3 koła były w powietrzu i nie miały przyczepności, jedno zostaje na podłożu i auto spokojnie z tego zjedzie... żaden inny napęd nie jest w stanie tego wykonać. W czasie jazdy bez oporów cały napęd jest przenoszony na tył w razie uślizgów czy oporów siła napędu jest przenoszona na poszczególne koła, krótko mówiąc wszystko dzieje się samo, nie musisz nic przełączać no i wszystko za pomocą mechnizmów a nie elektroniki :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16059
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Sie 2019, 11:16

Czym się różni od quadra trac?
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2019, 12:41

W quadra drive wszystko dzieje sie automatycznie w quadra Trac czy select musisz kombinować manualnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16059
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyczepne opony i sprawne hamulce - samochód do driftu
    Żadnego auta driftingowego nie można nazwać profesjonalnym, jeśli nie jest wyposażone w dobre opony. A najlepsi drifterzy na ogumieniu nie oszczędzają. Na zawodach korzystają tylko z nowych opon i to nie byle jakich - najczęściej ...
    Jaką markę chłodnicy wybrać?
    Przedziurawiła mi się chłodnica wody i teraz myślę nad wymiana tylko nie wiem na jaką. Jakiej marki zamienić wybrać? Jeśli ktoś by się interesował to chodzi o chłodnice do audi a3 8p 2.0 tdi 16v 103kw 140km.

16 Wrz 2019, 20:19

Witam. Znalazłem takie o to ogłoszenie. Co o tym sądzisz?
[link do oferty na Olx wygasł]

Jutro mam mieć szczegółowe zdjęcia blacharki. Widzę coś źle maska spasowana z prawej strony. Auto sprowadzone w 2016 roku, w 2018r założone lpg i od 2016 jest już trzecim właścicielem co mnie trochę martwi
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

16 Wrz 2019, 20:28

Nikt nie kupuje auta żeby włożyć w niego kilka tyś i sprzedać po pół roku, trochę dziwne. Na pasowanie elementów nie ma co patrzeć bo to nie ma sensu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16059
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2019, 08:44

A ten samochód jest wart uwagi??

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

19 Wrz 2019, 18:24

już Ci mówiłem na fotkach to i laski fajne, trzeba jechać i oglądać na zywo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16059
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2019, 19:07

Solnik napisał(a):A ten samochód jest wart uwagi??


Około 20km od tego auta mogę Ci udostępnić mechanika i podnośnik :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Wrz 2019, 10:40

Jeśli jest taka możliwość to chętnie bym skorzystał. Pierwszy samochód z linka, który podałem dziś rano się sprzedał.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

22 Wrz 2019, 12:40

Ja powiem tak - jeżeli chodzi o WJ-ta ( bo jak Jeep to tylko taki ) to zależy gdzie się tym chce jeździć. Jeżeli tylko po drodze, to 4,0 QT wystarczy w zupełności. Jeżeli po drodze i w teren, nie ważne jaki, to 4,7 w QD. I tutaj dyskusji nie ma. No i oczywiście czy jeden czy drugi to musi być w LPG, bo paliwo cię zbankrutuje. Taki 4,7 pali 20 litrów LPG w trasie. Wszystko z powodu automatu no i silnika. 8 cylindrów musi żreć. Na LPG można to już jakoś przełknąć. Oba silniki są praktycznie mało awaryjne. Nigdy nie słyszałem, żeby komuś coś się przegrzewało. Wielkim plusem są skóry na fotelach - podczas jazdy w terenie, auto w środku wygląda....No właśnie. Skórę zawsze jest łatwiej umyć z błotka niż materiał. Wielkim plusem jest też automat - w terenie włączasz 1, reduktor na Lo i jedziesz. Dopóki się nie powiesisz na podwoziu. Można go podnieść o 2,5 cala w naprawdę psich pieniądzach.
Utrzymanie QD nie jest jakoś drakońsko wielkie. Najdroższe są oleje do mostów i reduktora, bo muszą mieć dodatek LSD. Trzeba też dbać o olej w automacie - skrzynia jest hydrauliczna, a elektroniczny może być 5 bieg. I to też jest plus. Jadąc w teren warto założyć sobie osłony na mosty i reduktor. Co do wspomnianych hamulców - tłoczki warto wymienić na normalne, metalowe, bo oryginalne są z jakiegoś dziwnego stopu i się kruszą.
Z dostępem części nie ma źle i nie są drogie.
O jeepach można się wiele dowidzeć na stronie jeepnieci.pl Są tam opisane silniki, reduktory, skrzynie itd. Szkoda, że stronka nie aktualizowana na bieżąco, ale o WJ-ach jest chyba wszystko.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Wrz 2019, 13:44

Stronę to chyba już całą przejrzałem i to kilka razy. Chcę wiedzieć na 1000%, że dokonam dobrego wyboru, gdyż nie chciałbym zmieniać auta przez parę lat. Wymiana olejów z tego co wyczytałem i widziałem filmiki na YT to myślę, że powinienem dać sobie z tym sam radę. Nie jest to jakaś skomplikowana procedura. Jedynie ktoś musiał by mi ogarnąć rozrząd
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

22 Wrz 2019, 13:53

Jaki rozrząd ja 4.0 jak i v8 masz na łańcuchu i tego nie tykasz. Z wymianą oleju poradzisz sobie sam ale kiedy będziesz robił wymianę oleju w skrzyni warto wspawac sobie w miskę spust bo takowego oryginalnie nie ma a dużo to ułatwi pracę przy następnej wymianie. Oleje też nie są jakoś drogie gdy już będziesz miał Jeepa to polecę Ci pewien sklep gdzie sam się zaopatruje a gość o olejach zacznie Ci gadać takie pojęcia o których Ty nawet nie słyszałeś.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16059
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4