Poszukiwana terenówka do 25 tys

29 Mar 2019, 07:39

Czyli wjeżdżając do garażu nie muszę się martwić, że przesunę bramę garażową o parę metrów :twisted: :twisted:
Co do RX był czas, że interesowałem się tym samochodem, ale jednak jest to SUV i nie przypada tak do gustu jak wspomniany jeep. Patrząc na Jeepa mam wrażenie, że patrzę na potwora :lol: . Jak jeszcze jest porobione w teren, agresywne opony to, aż ciary przechodzą heh
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Mar 2019, 17:46

A więc dziś przypadkowo pogadałem ze skrzyniarzem i... trafił że w rx mk1 około 2000r uszkodzenia skrzyni. Naloty już miały spore ale jednak. Więc żeby nie było że nie informuje :ok:
Solnik co do porównania rx i jeepa brałbym jeepa bo ma więcej "jaja". :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10227
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Mar 2019, 19:43

Co do skrzyni RXa ,nie wzięły się z dupy u mnie ogłoszenia RXów z uszkodzoną skrzynią. Jeep ma o wiele lepsza skrzynię. Dodatkowo mozesz u kumatych włączyć sobie 5 bieg elektronicznie jak latasz autostradami ale jak nie to nie masz czym sobie głowy zawracać bo sie nie przyda. Jeep o tyle specyficzny ze spalaniem ze po mieście weźmie 25 a w trasie potrafi wziąć ponad 10 litrów mniej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Kwi 2019, 11:45

Mam jeszcze pytanie odnośnie wersji Jeepa. Wj bardzo mi się podoba, a jak wygląda sprawa z wk? Chodzi mi o awaryjnosc. Które będzie lepsze ?
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

13 Kwi 2019, 12:50

WK również jest warty polecenia, ma pewne rozwiązania elektroniczne co nie zawsze jest plusem no i ma mniejsze zdolności terenowe niż WJ/WG bo jest dużo niższy dodatkowo zastosowane było niezależne zawieszenie przednie – wcześniej stosowano dwa sztywne mosty, dzieki temu bliżej mu do SUVa niż do terenówki
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Kwi 2019, 16:58

W WK na pewno omijaj 3.0 CRD. Mój kumpel miał takowego we flocie, pozbył się w zamian za... figurki do domu/ogrodu :naughty: auto użytkowane jednak nieco bardziej intensywnie niż wożenie czterech liter po bułki do sklepu, raczej ciąganie przyczep ze sprzętem powiedzmy budowlanym. Co ciekawe, Pajero III z tym niefajnym dieslem spisuje się o niebo lepiej
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego
    W miniony weekend w malowniczych okolicach Poznania odbył się II Wielkopolski Rajd Historyczny im. Henryka Rucińskiego. Wraz z klasykami do rywalizacji stanęły hybrydowe Toyoty Auris TS Kombi Freestyle, których załogi ...

24 Kwi 2019, 20:12

Najchętniej brałbym Jeep-a auto jest dosyć wygodne na asfalcie a gdy przyjdzie co do czego jest to dobra terenówka .Polecam silnik 4.0 trwały i niezawodny [mam w rodzinie od kilku lat].W dodatku silnik dobrze chodzi z gazem.Jest też silnik 4.7 mocy ma dużo ale co za tym idzie duże spalanie nie jest to tak dobry silnik jak 4.0 :D.Jeep Grand Cherokee 1999-2004 WJ/WG
GrandCherokee
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Kwi 2019, 20:20

Szczerze polecam model WJ.Jeśli chodzi o WK mamy tam 3.0 diesel,3.7 benzyna,4.7 benzyna,5,7 Hemi benzyna oraz 6.1 benzyna.Najbardziej godny polecenia jest silnik 5.7 HEMI. Zaleta tego silnika polega na tym że w trakcie dłuższej trasy rozłączają się 4 cylindry i spalanie spada. Znajomy ma WK 5.7 HEMI i odgłos tego silnika jest nie do opisania.Pozostają tylko względy ekonomiczne. :) WK ma też system Quadra Drive.
Więcej nie powiem na temat tego modelu bo nie chce zgrywać mądrali. :D :) Pozdrawiam
GrandCherokee
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Kwi 2019, 20:27

Wydaję mi się, że 4.0 może być trochę za słaby na taki samochód. Jednak swoje waży i też mocy potrzebuje, więc 4.7 będzie odpowiednie. Ostatnio staram się doszukać informacji jaka jest różnica między 220KM, a 260KM. Wyczytałem, że najlepiej szukać od rocznika 2002, gdyż został ten model pozbawiony większości wad trapiących w wieku dziecięcym. Zastanawia jeszcze mnie fakt elektroniki jak często lubią psuć się jakieś drobne pierdoły.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

24 Kwi 2019, 20:36

Solnik napisał(a):często lubią psuć się jakieś drobne pierdoły.
podgrzewanie foteli nie działa w dużej większości Grandów, podświetlenie lewarka biegów szwankuje, czasami składanie lusterek.
260 koni to tylko w Overlandzie i on jakoś krótko szedł pod koniec produkcji

a jakie to wady wieku dziecięcego?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2019, 05:43

Dość tych wersji overland jest na olx czy OtoMoto. Na stronie jeepnieci wyczytałem o pewnych wadach w rocznikach 99-01, które później poprawiono np. pulsowanie hamulców, czy problem z blokowaniem się szyb.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

25 Kwi 2019, 06:56

Co do hamulców to bylo zależne od producenta zaciskow. Były 2 rodzaje Akebono i ..... I nie pamiętam. Lepsze sa akebono, przy regeneracji hamulców najlepiej wymienić tłoczki bo oryginał pękał bo jest z jakiegoś gownolitu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2019, 12:28

Witam. Mam WJ-ta w rodzinie od dawna. Myślę ze 4.0 w zupełności wystarczy,lecz nie ukrywam że jestem zakochany w silniku 4.7.
Niestety ma on pewne wady a najważniejszą jest przegrzewanie.
Serio! Głównie dotyczy to ostatniego 8 cylindra. Prawdopodobnie jeśli chłodnica była by tak jak w dieslu to nie byłoby problemów.Po za tym uważam że jest to świetny mocny i dający frajdę z jazdy silnik. :yes:
GrandCherokee
Nowicjusz
 
Posty: 3

29 Sie 2019, 13:54

Witam ponownie. Jestem aktualnie w poszukiwaniu mojego Jeep-a WJ.
Ostatnio dopadłem Toyotę LC j120 z 2005r. z silnikiem 3.0 d4d 173KM. Jak ma się ten samochód do wyżej wymienionego Jeep-a? Dziś wieczorem pojadę zobaczyć wersję 4.7. Jeżdżę ponad tydzień tojtojem i zrobiłem ok. 800km i póki co jestem zachwycony. W terenie nie miałem okazji jeszcze testować, jedynie co brakuje mu trochę mocy. Z danych technicznych WJ jest trochę lżejszy, ale też niższy o 9cm, znów prześwit ma wyższy o 1cm. Jak sie ma to do rzeczywistości? W LC najbardziej podoba mi, się to że siedzi się bardzo wysoko.
Solnik
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 11 04 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Bmw e46 330cd
Silnik: 3.0d 204KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

29 Sie 2019, 15:00

Lc też spełni Twoje wymagania i jest solidny, ma jedna zauważalna wadę jaka jest droga eksploatacja, koszty sa duże i bardzo duże bo części zamiennych czesto brak a jak sa jest drogo, używanych tez za bardzo nie ma a przy jeppie takiego problemu nie ma, nie dość ze dostaniesz każdą srubke to i każda informacje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16103
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4