Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

27 Lis 2015, 01:24

Lata 90. to złoty okres w historii japońskich aut sportowych. Były to czasy, gdy niemal każdy producent miał w swojej ofercie przynajmniej jeden rasowy samochód. Najmocniej w historii tamtych lat zapisały się trzy modele: Toyota Supra, Mazda RX-7 i Honda NSX. Minęło prawie ćwierć wieku, a one triumfalnie wracają. Dowody można było znaleźć na tegorocznym Salonie Samochodowym w Tokio.

ImageSpektakularny sukces w 1990 roku należał do Hondy NSX. Eksperci uznali ją w tamtym czasie za najdoskonalszy produkt do sportowej jazdy, lepszy nawet od Ferrari. Nie było w tym przesady. Honda NSX miała centralnie umieszczony silnik o pojemności 3,2 l i mocy 290 KM. Jednostkę zaopatrzono w kute tłoki i tytanowe korbowody. „Japońskie Ferrari” było pierwszym samochodem z całkowicie aluminiowym nadwoziem i kokpitem, inspirowanym myśliwcem F-16. W pracach nad dostrajaniem aluminiowego zawieszenia uczestniczył legendarny mistrz Formuły 1, Ayrton Senna. Tak narodziła się legenda, o której… zapomniano na długie lata. Teraz powraca.

ImagePodobnie uczyniła Mazda, która mogła pochwalić się modelem RX-7 z silnikiem Wankla, czyli jednostką z wirującym tłokiem. Dwie turbosprężarki pomagały uzyskać moc 239 KM i maksymalny moment 294 Nm. Osiągi były – jak na tamte lata – więcej niż zadowalające: 5,3 s do setki i prędkość maksymalna 250 km/h.

ImageToyota stworzyła w latach 90. potężną Suprę IV generacji z 324-konnym silnikiem twin-turbo o maksymalnym momencie obrotowym 427 Nm. Bazę stanowił 3-litrowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach. Układ twin-turbo pracował sekwencyjnie. Pierwsza turbosprężarka tłoczyła powietrze przy niskich prędkościach obrotowych, a druga włączała się do akcji przy wysokich, co pozwalało zniwelować efekt turbodziury. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Samochód przyspieszał do setki w 5,1 s. W połączeniu z potężnymi hamulcami z 4-tłoczkowymi zaciskami na przedniej osi, Supra nie tylko szybko przyspieszała, ale też bardzo skutecznie wytracała prędkość, co pomogło jej stać się szybszą niż konkurencji. Nie zabrakło najnowocześniejszych wówczas rozwiązań, jak aktywny spoiler czy chłodnica dyferencjału.

POLECAMY Honda NSX 2015
Image
POLECAMY Mazda RX-7
Image
POLECAMY Toyota S-FR
Image
POLECAMY Lexus RC F GT3
Image
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2139
Zdjęcia: 7931
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

10 Sty 2016, 15:10

słynne japońskie szlifierki, królowały na naszych drogach :) Za małolata posiadałem kultowego crx-a ,szatan nie auto! :evil: Wsadziłem porządne lpg 4gen.(zenit) bo mało to nie paliło jak się cisnęło a i sporo jeździłem.Dzięki temu, stać mnie było by się kręcić pół nocy po mieście i szukać chętnych do objechania :D
MrRagaFull
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 30 Gru 2015, 19:09
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Chevy
Silnik: 3,1
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1912

Re: Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

22 Mar 2016, 15:01

Komfort jazdy musi być niesamowity, świetny designe
kamos12
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 22 Mar 2016, 14:28
Prawo jazdy od: 28 08 1988
Auto: Lanos
Silnik: 2.0 benzyna
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

Re: Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

23 Mar 2016, 15:04

Nowa NSX oraz Rx-7 wyglądają bardzo ciekawie
zielonek
Aktywny
 
Posty: 445
Rejestracja: 27 Sty 2015, 18:21
Auto: P 206

Re: Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

23 Mar 2016, 15:27

Mazda RX-7 patrzy na nas z przymrużeniem oka, przynajmniej ja mam takie wrażenie. Dwa pierwsze wyglądają super :ok:
Kacper
Stały forumowicz
 
Posty: 4217
Zdjęcia: 3298
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Powrót legendarnych rasowych samochodów sportowych z Japonii

01 Kwi 2016, 23:53

Samochody te są najwyższej klasy, świetna marka i wysoki standard
mielo
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 20 Mar 2016, 00:45
Prawo jazdy od: 03 03 2000
Auto: Lanos
Silnik: 2.0 benzyna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cztery generacje Renault Clio - historia Cztery generacje Renault Clio - historia
    Cztery generacje Renault Clio sprzedały się w łącznej liczbie 13 milionów sztuk. Renault Clio to samochód bijący wszelkie rekordy: najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, pierwszy ...
    XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja
    Moto-Piknik na lotnisku w Dajtkach już za nami i śmiało możemy stwierdzić że kolejną edycję zaliczamy do udanych. Jest to wyjątkowa impreza w skali regionu i Polski. Nie często możemy zobaczyć tyle obliczy motoryzacji w jednym ...

  •  
    • Nissan Friend-Me, model koncepcyjny, przednie światła
      Le Mans Classic 2012, BMW Motorsport, 11
      Wisła zimą
      Summer Cars Party 2009