Prędkość mmaksymalna z bagażnikiem dachowym

01 Cze 2018, 22:40

Witam szanownych kolegów i koleżanki (wiem, że tu są, nie chować się).

W prawdzie to dział przyczep, ale nie ma nic odnoście dachowych bagażników, więc pomyślałem, że tu będzie najlepiej temat pasował.

Niedawno stałem się posiadaczem uniwersalnego bagażnika dachowego marki THULE. Stopki w prawdzie są dedykowane do i40, mówiąc uniwersalny mam tu na myśli same sztangi(?, nie wiem jak to inaczej nazwać). Ale do rzeczy...

Jeżdżę z samym tym bagażnikiem, czyli stopki + sztangi. Jadąc pierwszy raz autostradą z tym bagażnikiem, trochę się bałem i jechałem max 140km/h. Jednak zacząłem się przyglądać tym autom (jak nigdy), które mnie wyprzedzały i zauważyłem, że niektórzy nawet z BOX'em pędzą grubo ponad 160km/h.
I teraz moje pytanie... Macie jakieś przykre doświadczenia z bagażnikiem? Może widzieliście coś?
Jak szybko jeździcie z takim ustrojstwem (niezaładowanym rzecz jasna). Wyczytałem ostatnio stary test ADAC, że THULE przetestowało (rzekomo) bagażnik i do 240km/h wytrzymuje. Nie bardzo chce mi się wierzyć. Co myślicie?
Nie jestem jakimś piratem, od razu zaznaczę. Po prostu czasami jak na wczasy pojadę, to nie chce mi się 130km/h całą drogę jechać.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1194
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

07 Cze 2018, 13:30

kkamykk napisał(a): Po prostu czasami jak na wczasy pojadę, to nie chce mi się 130km/h całą drogę jechać.
A taką dopuszczalną prędkość zalecają zazwyczaj producenci boksów dachowych :) a z tego co wiem to chyba w Niemczech jest taki przepis że nie możesz jechać szybciej jak masz taki bagażnik.

Generalnie trzeba tu wziąć pod uwagę kwestie bezpieczeństwa ponieważ jak jedziesz z załadowanym takim bagażnikiem zmienia się znacznie środek ciężkości samochodu przez co łatwiej o wywrotkę przy ostrzejszych manewrach, druga sprawa samochód jest bardziej podatny na boczne podmuch wiatru to jest już sprawa mocniej odczuwalna podczas jazdy.

To ile można tam zapakować możemy sprawdzić w instrukcji samochodu gdzie powinniśmy mieć informację o nośności naszego dachy pod bagażnik dachowy. Oczywiście trzeba odjąć wagę samego bagażnika bo on tez trochę waży. Najlepiej cięższe rzeczy chować do bagażnika a na dachu zostawić te najlżejsze które zajmują sporo miejsca i tam się zmieszczą.

Ja często widzę samochody na trasie których kierowcy nie zwracają uwagi na to czy mają box na dachu i jeżdżą tak jak by go nie mieli. To samo dotyczy kierowców przewożących rowery. Musimy pamiętać że im wyższa prędkość tym większy opór stawia to co mamy na dachu i na mocowania.

Na koniec odpowiedz sobie sam czy warto jadąc na wczasy odpocząć przekraczać prędkość o której wspomniałeś? Jedziesz wtedy z rodziną, boksem na dachu itd.

Wiele kierowców nie potrafi sobie wyobrazić bezpiecznej jazdy do czasu... Oczywiście nie mam tu nic do nikogo ale każdy czasem powinien zachować trochę zdrowego rozsądku :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Cze 2018, 15:28

Kacper napisał(a):Na koniec odpowiedz sobie sam czy warto jadąc na wczasy odpocząć przekraczać prędkość o której wspomniałeś? Jedziesz wtedy z rodziną, boksem na dachu itd.


Chodziło mi o sam przejazd ze sztangami tylko. Bez Boxa.
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1194
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

04 Paź 2018, 23:11

kkamykk napisał(a):Chodziło mi o sam przejazd ze sztangami tylko. Bez Boxa.
Z nimi raczej nie musisz się ograniczać :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Paź 2018, 23:39

No tak też właśnie obczaiłem... Choć nie ukrywam, że jakoś więcej niż 140km/h miałem stracha jechać. Teraz już po sezonie, więc ograniczniki ściągnięte 8)
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1194
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zaglądamy do warsztatu - renowacja klasycznej Toyoty 2000GT w RPA
    Na początku marca 20201 roku Toyota South Africa ogłosiła, że rozpoczęła renowację jednego z niewielu zachowanych egzemplarzy największego skarbu wśród historycznych modeli marki – sportowego coupe 2000GT. Po ...
    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...

  •