Primera P12 - problem z ciśnieniem oleju

26 Mar 2020, 10:20

Witam serdecznie
Samochód Nissan Primera P12, 1,9dci - Od jakichś 2 miesięcy pojawia się kontrolka oleju po zrobieniu kilkunastu kilometrów. Gdy puszczam gaz, jadę np. na luzie pali się ciągle, gdy dodaje gazu to znika. Olej wymieniam co 10tys kilometrów, w ciągu tych 2 miesięcy wymieniłem dwa razy( więc chyba zatkany filtr i zły olej odpadają). Kilka razy zrobilem z tą swiecaca kontrolka po kilkaset kilometrów i z silnikiem nic się nie dzieje( nie stuka nie puka) A z tego co wyczytałem to duże prawdopodobieństwo że mógł się zatrzeć.
Kolejny problem jest taki, że silnik jest mokry od oleju( szczególnie niektóre węże) i nie mogę zlokalizować wycieku.
Bardzo często sprawdzam poziom oleju, jest ok mimo że czasami trzeba to trochę dolać. Poza tym sprawdzaniu oleju jest jest takie proste bo wygląda to jakby był za rzadki i "nie klei" się dobrze to bagnetu.
Proszę o jakaś poradę, czy można zdziałac coś tutaj samemu czy wizyta u mechanika jest nieunikniona.
Mikolaj07
Nowicjusz
 
Posty: 5

26 Mar 2020, 12:09

Mikolaj07 napisał(a):Gdy puszczam gaz, jadę np. na luzie pali się ciągle, gdy dodaje gazu to znika.
Czyli na niskich obrotach wygląda to tak jak byś miał za niskie ciśnienie na wolnych obrotach. Tu problemem może być częściowo niedrożny smok oleju w misce olejowej. Przy większych obrotach jeszcze przepływ daje radę.
Ja bym tu podpiął się manometrem i sprawdził jak faktycznie wygląda takie ciśnienie oleju to da ci odpowiedź czy czujnik jest sprawny.
Mikolaj07 napisał(a):Olej wymieniam co 10tys kilometrów, w ciągu tych 2 miesięcy wymieniłem dwa razy( więc chyba zatkany filtr i zły olej odpadają).
Olej wymieniałeś razem z filtrem?
Czy olej spełnia normy producenta? Ubywa Ci oleju, jak dużo na 1000km?
Mikolaj07 napisał(a):Kilka razy zrobilem z tą swiecaca kontrolka po kilkaset kilometrów i z silnikiem nic się nie dzieje( nie stuka nie puka) A z tego co wyczytałem to duże prawdopodobieństwo że mógł się zatrzeć.
Zatrzeć się nie mógł bo już byś go nie odpalił ale na pewno jest nie wskazana jazda z taka usterką jak nie wiesz jakie jest faktycznie ciśnienie oleju w silniku.
Mikolaj07 napisał(a):Bardzo często sprawdzam poziom oleju, jest ok mimo że czasami trzeba to trochę dolać. Poza tym sprawdzaniu oleju jest jest takie proste bo wygląda to jakby był za rzadki i "nie klei" się dobrze to bagnetu.
Może masz zły olej dobrany do silnika? Jaki masz przebieg? Czy zawsze jeździłeś na tym samym oleju i wcześniej problem nie występował? No i w końcu napisz może dokładnie jaki masz tam zalany olej.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5130
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Mar 2020, 14:40

Jak kupiłem to auto to sprzedawca nie wiedział jaki tam jest olej była tylko karteczka 10w40, więc lałem polsyntetyk. Tak zawsze wymieniam olej z filtrem. W ciągu tych dwóch miesięcy zalałem dwa różne polsyntetyki i nie pomogło. Syntetycznego nie ma co lac, może spróbować mineralny? Autko ma około 250tys przebiegu.
Teraz kupiłem czujke ciśnienia i próbuje wymienić.
Co do poziomu oleju to nie wiem ile ubywa na 1000km, mogę tylko oszacować że niecałe 200-300ml.

Edit:
Czujke wymieniłem przed chwilą.
Czy to na załączonym zdjęciu pod żółtą wlewka to pompka oleju? Bo u góry i na dole zbiera się olej i prawdopodobnie to jest przyczyną mokrego silnika.
Mikolaj07
Nowicjusz
 
Posty: 5

26 Mar 2020, 16:36

Nie jest to wina czujki, wymieniłem na nową i po 10km znowu to samo.
Mikolaj07
Nowicjusz
 
Posty: 5

26 Mar 2020, 19:08

Mikolaj07 napisał(a):to na załączonym zdjęciu pod żółtą wlewka to pompka oleju?
To jest tzw. odma. Możesz zdemontować , wyczyścić , wymienić uszczelki. Jednakże wycieki oleju z tego miejsca żle wróżą jeśli chodzi o kondycję motoru. Zużyte pierścienie , gładż cylindrów powoduje nadmierny wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej a jego ujście jest właśnie przez odmę. Nie bez znaczenia jest tutaj stan turbosprężarki. Dodając do tego niskie ciśnienie oleju .........
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3110
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Mar 2020, 13:48

Może pomiar kompresji warto zrobić? I sprawdzić manometrem to ciśnienie jakie jest?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16230
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana opon na letnie w czasie koronawirusa (COVID-19) Wymiana opon na letnie w czasie koronawirusa (COVID-19)
    Jeżeli pracujemy zdalnie i nie musimy poruszać się samochodem nie jest on nam niezbędny do naszej pracy warto odłożyć zabieg zmiany opon z zimowych na letnie w czasie epidemii. W całej Polsce występują kontrole i jeżeli okaże ...
    Wystawa Techno Classica - Audi świętuje dwa jubileusze Wystawa Techno Classica - Audi świętuje dwa jubileusze
    Podczas tegorocznych targów samochodów zabytkowych Techno Classica w Essen, które odbędą się od 10 do 14 kwietnia, Audi Tradition będzie świętować dwie znaczące rocznice. W hali numer siedem, marka z ...

  • 06 Kwi 2020, 17:47

    Więc tak, autkiem zrobilem jeszcze trochę kilometrów i za każdym razem to samo- zauważyłem taka zależność, że im chłodniej na dworze tym później ta kontrolka się pokazuje. Np. wczoraj rano był u mnie przymrozek i pokazalo się dopiero jak dojechałem do pracy po ok20km. Dzisiaj gdzie jest bardzo ciepło już po 5km. Poziom oleju ok monitoruje teraz to codziennie.
    Chciałbym to naprawić A widze że bez mechanika się nie obędzie. Czy jest jakaś szansa że ten silnik mi jeszcze trochę pochodzi? Trochę w to auto zainwestowalem, ostatnio chociażby rozrząd został wymieniony więc wolałbym uniknąć wymiany całego silnika.
    Z tego co zrozumiałem to pierwsza rzeczą to zajechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju jak rozumiem?
    Mikolaj07
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    06 Kwi 2020, 17:55

    Jeszcze jedno pytanie zanim pojadę do mechanika - planuje wymienić filtr i wlać olej mineralny 15w40 jakieś dobrej jakości. Czy nie zaszkodzi to silnikowi? Do tej pory tak jak juz napisałem jechałem na polsynetyku. Czy taka zmiana nie spowoduje uszkodzenia panewek? Czytałem że są bardzo delikatne w 1,9dci.
    Mikolaj07
    Nowicjusz
     
    Posty: 5