Problem przegrzewania się silnika - Avensis 2.0 benzyna t25 2003r

24 Sty 2023, 12:40

W lato raczej staram się ograniczać klimatyzację do minimum, ponieważ mam 2 małych dzieci i zbyt dużo klimy = katar.

Co do szlamu w układzie - miałem podobny problem na samym początku jak kupiłem auto. Uciekał mi płyn (auto się nie przegrzewało) i jeden mechanik od razu mówił, że UPG na sto procent do wymiany. Pojechałem do serwisu toyoty i stwierdzili, że płyn jest tak brudny, że stracił swoje właściwości. Wyczyścili układ i do tej pory było wszystko ok. Miało to miejsce 7 lat temu.

Ogólnie mam to auto ponad 7 lat i nigdy nie ruszałem nic w układzie chłodzenia. Jednocześnie czytałem, że w przypadku pompy slyszalbym jej głośne działanie po otwarciu maski, a tak się nie dzieje.

Osobiście coraz bardziej skłaniam się w stronę dziurawej nagrzewnicy. Poniżej zdjęcie jak wygląda auto w środku podczas dużej wilgotności na zewnątrz plus zasyfiona deska rozdzielcza

https://ibb.co/KhR77Np

Edit. Oczywiście ta woda jest od środka. Plus w duże mrozy potrafi mi zamrozić szybę od środka bardziej niż na zewnątrz
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG

24 Sty 2023, 13:45

adinho napisał(a): czytałem, że w przypadku pompy slyszalbym jej głośne działanie po otwarciu maski, a tak się nie dzieje.
A kto powiedział że jak słabo pompuje to musi być ją słychać ? Patrz przykład poniżej , taki ekstremalny

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Z mojego podwórka . Matiz , się grzał , ogrzewania nie było . Tam gdzie strzałka ma być wirnik . Tutaj go już nie ma wcale . Plastikowy był i się rozleciał ze starości.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4217
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2023, 15:45

wskazywałoby to na problem z pompą płynu - ma małą wydajność i ciepły płyn nie przelatuje do nagrzewnicy, tylko krąży sobie po silniku. Niewykluczone, że nawet sie zagotuje. Jak płyn jest gorący, to ucieka do zbiorniczka jak pisał bonifacy i być może ucieka na drogę. Dlatego go potem brakuje. Tylko żeby aż 1,5 litra?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19424
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2023, 16:01

W sezonie wiosna - jesień płyn w zbiorniczku był na samym dnie, ale auto się nie grzało. Wtedy też praktycznie nic nie dolewałem, bo ile nie dolałem to i tak znikało, a temperatura silnika była ok. No i tak jak wcześniej wspominałem, ja zawsze plyn dolewałem do zbiornika wyrównawczego, ostatni raz bezpośrednio do chłodnicy był wlewany pod koniec poprzedniej zimy przy naprawie. 1.5 litra ubytku przez prawie rok czasu to chyba nie będzie dużo? Co prawda nie robiłem tym autem dużych dystansów, raczej koło 5k km łącznie i to głównie po mieście.

O ile problem z nagrzewnicą może być zależny od pory roku, to czy na problem z pompą może mieć ona wpływ?
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG

24 Sty 2023, 16:48

adinho napisał(a): ja zawsze plyn dolewałem do zbiornika wyrównawczego
Ile ? W sumie .
adinho napisał(a): 1.5 litra ubytku przez prawie rok czasu to chyba nie będzie dużo?
To dolicz to o co pytałem wyżej .
adinho napisał(a):O ile problem z nagrzewnicą może być zależny od pory roku
Gdy jest zimno to włączasz ciepło . Gdy jest ciepło to nie i nawet nie wiesz że jest problem . To tak trudno wywnioskować ? Tak samo trudno wywnioskować że jak nagrzewnica nie grzeje w środku to masz wilgoć okrutną co widzisz na szybie wewnątrz ? . Jeszcze trochę zbędnego główkowania i czytania co by było gdyby było , a pleśń zagości na dobre. Dzieci wozisz a klimy nie włączasz bo katarek. Trzeba działać Panie .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4217
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2023, 17:28

Od wiosny dolałem 1 litrową butelkę oraz pół butelki 5 litrowej, czyli łącznie 3.5 litra wlane do zbiornika wyrównawczego. Poza tym 1.5l wlane wczoraj do chłodnicy.

Od jesieni nikt nie jeździ tym autem regularnie, służy jako zastępcze kiedy ja i żona musimy jechać w różne strony w tym samym czasie

Chcę działać, ale próbuje wywnioskować co może być powodem, bo wymienić pół auta i wydać na to tyle ile ono jest warte raczej nie jest zbyt dobrym pomysłem. Zwłaszcza gdyby skończyło się na UPG. Dlatego też dopytuje, czy pompa wody może mieć wpływ zakładając sezonowość problemu.
adinho
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: audi 80 b3 89r
Silnik: 2.0 +LPG
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak rozkodować radio w samochodzie Renault?
    Bardzo często podczas chwilowej utraty zasilania radio w samochodach marki Renault jak i Dacii będzie wymagało wpisania kodu do jego uruchomienia. Problem ten może się pojawić np. po chwilowym odłączeniu akumulatora bez podtrzymania ...
    Lexus IS z mocną V-ósemką lub V-szóstką?
    Wygląda na to, że Lexus po raz kolejny szykuje coś specjalnie dla fanów szybkich sedanów. Wniosek, który japońska marka złożyła w amerykańskim urzędzie patentowym, sugeruje, że w przyszłości na drogi ...

24 Sty 2023, 17:46

adinho napisał(a): czy pompa wody może mieć wpływ zakładając sezonowość problemu
To jest zdalna pomoc przez internet . Pomoc na podstawie opisu problemu a nie poprzez fizyczny kontakt z autem przez odpowiadające tu osoby. W zasadzie wszystkie opcje zostały omówione. Na Twoje powyższe pytanie odpowiedż już padła.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4217
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2023, 17:53

Na UPG jest prosty i tani sposób - kupujesz tester i sprawdzasz.
Olej w silniku jest brązowy czy kawa z mlekiem ( aczkolwiek po dolaniu takiej ilości płynu silnik już dawno by wyzionął swojego motoryzacyjnego ducha :) Z rury wydechowej masz biały dym?
Na początek dla spokojności swojego ducha zrób test UPG.
No chyba, że masz układ nieszczelny i to co dolewasz, to podczas jazdy co gdzieś wycieka. Pooglądaj dokładnie wszystkie węże, w szczególności przy cybantach, czy nie ma gdzieś białowo-zielonkowatego nalotu. Pamiętaj, że płyn z układu na zimnym silniku może nie uciekać, a nieszczelność będzie widać dopiero po uruchomieniu i nagrzewaniu silnika.
Ale z ta pompą to chyba dobry kierunek przy tych objawach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 19424
Zdjęcia: 1207
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000