Problem z alternatorem ? Mazda 6 2005

17 Sty 2019, 17:16

Witam, mam taki problem :

Byłem w pracy i po wyjściu akumulator był rozładowany do 0 - odpaliłem go na kable i wszystko super dojechałem do domu bez problemu ( czyli aku się ładował )

Na następny dzień rano znów to samo rozładowany aku zdecydowałem sie na zakup nowego sytuacja się powtórzyła - stwierdziłem jasno ze gdzieś ucieka prąd bo przecież podczas jazdy wszystko jest dobrze tylko jak jest długi postój to jest rozładowywany..

Kupiłem miernik i jako że jestem zielony w tych tematach mierzyłem zgodnie z poradnikami z yt wyszło mi 0,2 czyli chyba nie kradnie nic prądu ?

Akumulator na postoju ma 12,4 - po odpaleniu spada wartość do 12 i po włączeniu wszystkiego nawet do 12,1 czyi tak jakby nie było ładowania więc myśląc na logicznie auto podczas jazdy powinno rozładować akumulator a nie podczas postoju mam racje ?
poldek1938
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 19 02 1988
Auto: brak
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Sty 2019, 10:06

poldek1938 napisał(a):Byłem w pracy i po wyjściu akumulator był rozładowany do 0 - odpaliłem go na kable i wszystko super dojechałem do domu bez problemu ( czyli aku się ładował )

Na następny dzień rano znów to samo

Nic dziwnego. Normalne.
poldek1938 napisał(a): zdecydowałem sie na zakup nowego sytuacja się powtórzyła - stwierdziłem jasno ze gdzieś ucieka prąd bo przecież podczas jazdy wszystko jest dobrze tylko jak jest długi postój to jest rozładowywany..

Myślę, że niepotrzebnie był kupiony nowy aku. Cała noc postoju, to wcale nie tak długo. Normalny postój samochodu, jak u 80% ludzi - każdy w nocy śpi, a rano wstaje i jedzie samochodem do pracy.
poldek1938 napisał(a):Akumulator na postoju ma 12,4 - po odpaleniu spada wartość do 12 i po włączeniu wszystkiego nawet do 12,1 czyi tak jakby nie było ładowania

Zgadza się.
poldek1938 napisał(a):myśląc na logicznie auto podczas jazdy powinno rozładować akumulator a nie podczas postoju mam racje ?