Problem z cewką - Brava 1.4 12V

10 Gru 2013, 13:32

Witam, mam problem z samochodem, początkowo myslalem, ze to instalacja gazowa. Bądz co bądz byłem u mechanika, i okazało się, ze cewka jest rozwalona (dwie świece nie działaja), a jezeli chodzi o instalacje gazową, to najprawdopodobniej bezpieczniki, ale to bedzie sie sprawdzac po naprawie ukladu zaplonowego.


Teraz moje pytanie, czy mam kupić te części, które znalazłem na allegro, czy polecacie mi jakieś inne? zalezy mi na jak najnizszych kosztach.

Cewka:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Przewody od świec:
[link do oferty na Allegro wygasł]l


Świece:
[link do oferty na Allegro wygasł]


Ewentualnie czy będą pasowć od Tipo lub Sieny 1.4?
Malina107
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.4 12V
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1997

10 Gru 2013, 20:50

Jeżeli nie ma iskry na dwóch świecach 1,4 lub 2,3 to może być wina cewki lub sterownika.
Przed zakupem cewki trzeba być pewnym że jest uszkodzona cewka.
Cewka ma 3 wyjścia uzwojeń pierwotnych: jeden plus (może być przewód pomarańczowy) i dwa które zwiera sterownik do masy. Żaróweczką możemy sprawdzić czy jest zwieranie do masy lub zamieniając przewody od sterownika .
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

13 Gru 2013, 11:43

nie ma iskry na świecy 1. Ale mechanik sprawdzal tez nie tylko na tej swiecy a w miejscu podlaczenia przewodu od tej swiecy do cewki i juz w tym momencie nie ma zadnego przepywu pradu
Malina107
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.4 12V
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1997

13 Gru 2013, 17:40

Jeśli iskry nie ma tylko na wyjściu na pierwszy cylinder to co tu dużo mówić... Prawdopodobnie cewka niedomaga. Najlepiej byłoby zrobić "podmiankę" ze sprawną przed zakupem nowej. Wszystko było by jasne... Aczkolwiek nie bardzo widzę inną możliwość niż cewka... Jeśli nie ma iskry tylko na pierwszym cylindrze już na wyjściu z cewki to lecimy :yes:...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    3 miliony silników EA211
    19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 ...