Problem z kopceniem z silnika i układem chłodzenia.

23 Lip 2017, 00:07

Witam Panowie i Panie,
Pisze ponieważ mam nie typowy problem z samochodem mojej mamy. Jest Hyundai i20 2010r. 1.2 + LPG.
Dzisiaj jadąc w delikatną trasę (120km w dwie strony), spotkałem dziwny problem, mianowicie auto cały czas trzyma temperaturę ok. 88-89 stopni, lecz kiedy jadę za autem (głownie TIRem chodź osobówką też) wzrasta ona do 95 stopni i po chwili spada. W mieście w korku jest ok. Drugi problem to taki że zaraz po zgaszeniu (po takiej trasie, po mieście tego nie chodź zdażają się problemy z odpaleniem) go i po 3min ponownym odpaleniu (temperatura nawet nie spadła) miał problem zakręcić udało się za 3 razem ale kiedy kręcił zakopcił solidnie na biało (konkretna chmura została za nim) po niecałej minucie kopcenie ustało. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ponieważ termostat jest nowy.
Na zimnym auto pali od strzała. Płynu z tego co wiem nie ubywa (ale nie ja użytkuje to auto na codzień), no korku od wlewu oleju jest delikatny majonez, olej na bagnecie czyściutki. Lecz moja wina bo płynu nie sprawdziłem od razu zanim ruszyłem, lecz po 3 min od odpalenia zbiorniczek był prawie pusty, ale na dni coś było.
Z góry dziękuje za pomoc i mam nadzieje że to co napisałem jest zrozumiałe i mam nadzieje że jednak do nie usterka.
PS jest jakaś szansa jak zdiagnozować uszczelkę w domu ?
mario1234510
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 11 2013
Auto: Hyundai

23 Lip 2017, 10:15

Mozesz kupic tester ktorym spraedzasz czy w ukladzie chlodniczym znajduja sie spaliny. Znajdziesz na allegro. Twoja temperatura wydaje sie normalna. Kilka stopni moze sie wahac.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lip 2017, 11:37

Dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałem żeby kupić tester. Druga sprawa która bardziej mnie martwi to sprawa z odpalaniem po dłuższej jeździe, tak jak pisałem w poście, jeśli mógłbyś coś doradzić to doradź
mario1234510
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 11 2013
Auto: Hyundai

23 Lip 2017, 11:39

Moze byc tez temu winny czujnik temperatury
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lip 2017, 13:07

Dzięki za odpowiedź, na pewno jutro podjadę do mechanika. A jeszcze jedno pytanie, gdzie może uciekać ten płyn, ponieważ zbiorniczek jest pusty, a wiem że był pełny, olej jest czysty, plam ani zacieków na silniku nigdzie nie ma. Proszę o pomoc
mario1234510
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 11 2013
Auto: Hyundai

26 Lip 2017, 15:59

mario1234510 napisał(a):Dzięki za odpowiedź, na pewno jutro podjadę do mechanika. A jeszcze jedno pytanie, gdzie może uciekać ten płyn, ponieważ zbiorniczek jest pusty, a wiem że był pełny, olej jest czysty, plam ani zacieków na silniku nigdzie nie ma.
Jeżeli układ chłodzenia nie był zapowietrzony i nie masz żadnych śladów wycieku na rurkach, chłodnicy to przy kopceniu na biało może on się przedostawać do komory spalania. Zrób test tak jak polecił kolega wyżej na CO2.

mario1234510 napisał(a):Lecz moja wina bo płynu nie sprawdziłem od razu zanim ruszyłem, lecz po 3 min od odpalenia zbiorniczek był prawie pusty, ale na dni coś było.
W miarę jak silnik rozgrzewa się to w zbiorniczku wyrównawczym może płynu przybyć, a ubywa go w czasie stygnięcia silnika. Musiało go tam nie być już wcześniej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999