Problem z obrotami - polonez caro plus 1.6 gli

16 Maj 2010, 12:27

witam wszystkich. oto mój problem: od jakiegoś czasu w polonezie zaistniała dziwna sytuacja. jeżdżę głównie na lpg, gdy wrzucam na "luz" obroty silnika spadają do 1000, potem wchodzą na 1300, po jakimś czasie znów spadają i tak co jakiś czas. kolejnym objawem są nierówne obroty na benzynie. po odpaleniu na benzynie jest ok, gdy przejadę kawałek i dosłownie zdążę wcisnąć sprzęgło obroty spadają do 500, jeśli silnik nie zgaśnie to po zaraz wskakują na 900. to dość niebezpieczne jeżdżąc na benzynie... ;| może jakieś podpowiedzi co należy sprawdzić i jaki może być powód tego "zachwiania"? z góry dziękuję, w razie potrzeby udzielę jeszcze jakiś informacji o ile będę mógł. :)
grzegorz681
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Psary

16 Maj 2010, 13:05

A jaki tam masz wtrysk - jednopunktowy Boscha czy wielopunktowy Delphi?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Maj 2010, 16:06

1.6 gli wtrysk jednopunktowy.
nie wiem czy to również objaw, ale przy takiej pogodzie jak mamy silnik osiąga bardzo temperaturę 100-110 stopni i po chwili postoju załącza się wentylator. jeżdżę tylko na trasie właściwie.
grzegorz681
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Psary

16 Maj 2010, 20:41

Zacznij od podłączenia pod komputer i odczytu usterek zarejestrowanych w ECM.
Stanisław1
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Raszków

17 Maj 2010, 08:18

odpowiedź do Stanisław1 : niestety nie dysponuję taką możliwością, musiałbym się zorientować czy gdzieś na stacji kontroli pojazdów będą mogli mi takie coś zrobić. a może jeszcze w tym czasie jakieś inne propozycje?
grzegorz681
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Psary

17 Maj 2010, 21:43

Na stacji kontroli pojazdów tego nie zrobisz tylko w warsztacie zajmującym się diagnostyką.
Stanisław1
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Raszków

18 Maj 2010, 17:51

Może to być regulator ustawienia przeustnicy - jest to coś w rodzaju silniaczka krokowego, ktorego nie ma w tym wtrysku. Ale żeby zobaczyć jego pracę, to trzeba podłaczyć się pod komuter. Dobry diagnosta znajdzie przyczynę bez problemu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Maj 2010, 18:06

dzięki. teraz pozostaje mi znaleźć taki warsztat z diagnostyką... ile to może kosztować mniej więcej?
grzegorz681
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Psary

19 Maj 2010, 18:58

Trudno powiedzięc - to ależy od warsztatu. Ale zazwyczaj podłączenie się pod komputer to około 50 zł. Ale jeżeli zostawiasz autko na warsztacie, żeby naprawili, to za podłaczenie nie płacisz - płacisz tylko za naprawę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000