Problem z odpaleniem - wszystko gaśnie

17 Lis 2016, 11:17

Witam dzis nie moglem odpalic samochodu. Mam tak pierwszy raz. Dolaczam filmik. Padniety akumulator czy cos z rozrusznikiem? Drzwi otwieralem normalnie z karty, tylko silnik nie moze wystartowac. Brak komunikatow

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

17 Lis 2016, 13:05

tomjk napisał(a):Padniety akumulator czy cos z rozrusznikiem?
Mi to wygląda na padnięty akumulator. prosta sprawa weź miernik i sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze, będzie tedy wszystko jasne.
Daj znać jak zmierzysz ile wyszło?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lis 2016, 23:33

Albo padnięty akumulator, albo luźne klemy bądz jakiś problem z okablowaniem między aku a rozrusznikiem bądz alternatorem. Ewentualnie jeszcze do sprawdzenia miejsce, gdzie kabel masowy z aku jest przykręcony do karoseri.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17633
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2016, 00:49

Niestety nie miałem miernika więc najzwyczajniej wykręciłem aku ponieważ była godzina 23 a nie miałem czasu kiedy indziej i przez noc podładowałem. Po naładowaniu sprawdziłem i wyszło mi 13,7 na akumulatorze, pojezdzę pare dni i znowu sprawdzę. Po podłączeniu akumulatora odpalił. Nigdy nie miałem problemów z aku i zdziwiło mnie że padł mimo ciepłej nocy.
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

21 Lis 2016, 13:02

tomjk napisał(a):Po naładowaniu sprawdziłem i wyszło mi 13,7 na akumulatorze, pojezdzę pare dni i znowu sprawdzę.
Sprawdź najlepiej po nocy przed odpaleniem samochodu jakie będzie napięcie na akumulatorze.

Ile czasu minęło od odłączenia prostownika jak mierzyłeś to napięcie i wyszło 13,7 V? Generalnie po pełnym naładowaniu akumulatora napięcie szybko spada do 13,2 V, a później powoli do 12,6 V.

tomjk napisał(a):Po podłączeniu akumulatora odpalił
Wygląda na to że problem może być jednak z akumulatorem który już nie trzyma napięcia albo zostawiłeś włączony jakiś odbiornik prądu i przez to aku się rozładował.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 13:54

13,7 od razu po 8godzinnym ladowaniu, odlaczylem i od razu sprawdzilem.
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt samochodowy, pożyczka czy leasing? Jak sfinansować zakup auta
    Jeśli chcesz kupić auto, ale z jakichś względów nie zamierzasz w tym celu wydawać gotówki, możesz skorzystać z kilku dostępnych na rynku produktów finansowych. W poniższym artykule opisujemy i analizujemy ...
    Kable wysokiego napięcia NGK vs. MOPAR do Chrysler Grand Voyager 3.3
    Porównanie kabli wysokiego napięcia i problem z jednym z nich do silnika 3.3 montowanego głównie w samochodach Chrysler Grand Voyager. Jeden kabel WN od świec podczas zdejmowania ze świecy zszedł i na świecy ...

  • 21 Lis 2016, 13:59

    tomjk napisał(a):13,7 od razu po 8godzinnym ladowaniu, odlaczylem i od razu sprawdzilem
    Ok, to mogło tak być, sprawdź jeszcze po nocy i daj znać jaką wartość odczytasz.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6841
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    21 Lis 2016, 18:52

    Te pomiary to do niczego są i nic nie powiedzą. Jak się aku naładuje, to mierzy się jego napięcie zaraz po zakończeniu ładowania, następnie odkłada się go na kilka godzin ( zazwyczaj jest to cala noc ) i mierzy się napięcie ponownie. Następnbie zakłada się go do auta, mierzy się kolejny raz napięcie ( po założeniu klem i odczekaniu około minuty - w niektórych autach tyle trwa "powłaczanie się " wszystkich sterowników, modułów itp ). Następnie uruchamia się silnik i mierzy się napięcie ładowania. Nastęnie włącza się odbiornik o dużym obciążeniu np. ogrzewanie szyby albo światła mijania i mierzy się napięcie ponownie.
    Oprócz tego, żeby diagnostyka była kompletna,nakleżałoby zmierzyć jaki prąd jest pobierany z aku przy wyłączonym silniku i wszystkich odbiornikach, pamiętając o lampce oświetlenia wnętrza i kontrolce.
    A sam pomiar napięcia aku zaraz po naładowaniu jest zupełnie bez sensu i nic nam nie powie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17633
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Lis 2016, 19:40

    MotoAlbercik napisał(a):A sam pomiar napięcia aku zaraz po naładowaniu jest zupełnie bez sensu i nic nam nie powie.
    "tomjk" słuchaj MotoAlbercika bo faktycznie tak jest może się okazać że po odłączeniu prostownika masz napięcie takie jak zmierzyłeś, ale po 10min. może ono już być niższe niż te które utrzymywane jest w sprawnym akumulatorze.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6841
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999