Problem z powrotem kierownicy

22 Gru 2010, 20:54

Witam,

Po skercie w lewo i puszczeniu kierownicy powraca ona do pozycji jazdy na wprost ale nie do konca poniewaz zatrzymuje sie jakies 45-90 stopni przed srodkiem, podczas tego wracania odnosze wrazenie jakby nie byl to plynny ruch tylko tak troche szarpany.

Odnotowalem takze ze:
- gdy wjade w jakas nawet mala dziure kierownica samoczynnie odchyla sie o wczesniej wspominane 45-90 stopni i nie prostuje sie juz,
-ruch kierownica w lewo wydaje sie jakby troche latwiejszy do wykonania niz w prawo,

Po skrecie w prawo kier. wraca plynnym ruchem do pozycji jazdy na wprost.

Dodam ze zbieznosc robiona 3 razy w ciagu ostatnich 2 tygodni bo dodatkowo sciagalo samochod na lewo. Samochodu juz nie sciaga ale zostaly wyzej wymienione
wqajcha83
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: krk

23 Gru 2010, 17:05

wqajcha83 napisał(a):zbieznosc robiona 3 razy w ciagu ostatnich 2 tygodni

... nie tylko zbieżność odpowiada za powrót kół do pozycji ,,jazda na wprost'' - zrób pełną geometrię zawieszenia ... jeśli wszystkie pochylenia kół i sworzni są w normie to układ kierowniczy chyba do wymiany ... pozdro ...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

23 Gru 2010, 20:46

Nie jestem zbyt dobry w temacie mechaniki samochodowej ale przeczytalem gdzies na forum ze nie da sie regulowac pochylenia koł w golfie 4 :/ w zawieszeniu wszystko ok, przynajmniej tak twierdzi typ ktory robil zbieznosc.
Zbieznosc robiona byla podczas ostatniego serwisu i stwierdzono rowniez ze pasek klinowy jest do wymiany, mozliwe jest aby niewystarczajaca moc docierala do ukladu wspomagania co nastepnie powoduje wyzej wymieniony problem ??
wqajcha83
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: krk

23 Gru 2010, 21:13

wqajcha83 napisał(a):ale przeczytalem gdzies na forum ze nie da sie regulowac pochylenia koł w golfie 4

Dobrze przeczytałeś...
wqajcha83 napisał(a):w zawieszeniu wszystko ok, przynajmniej tak twierdzi typ ktory robil zbieznosc.

Nie wiem w jaki sposób to ustawiano:na laserach czy komputerze...Ja na Twoim miejscu kazalbym robic na komputerze bo wtedy masz wydruk i wszystkie parametry typu:zbiezność,kąt pochylenia koła i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.W takim przypadku nawet laik potrafi porownac sobie wartości pomiaru z wartosciami fabrycznymi/producenta/ i nikt ciemnoty juz nie wciśnie co wcale nie znaczy ze zrobiono to zle.Byc moze ze problem tkwi w samej przekładni kierowniczej...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

27 Sty 2011, 14:25

A wymieniałeś drążki lub łączniki stabilizatora? Jeżeli nie,to sprawdź te elementy. Często mają na takie sprawy istotny wpływ.
AutoMisala
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: RYBNIK

27 Sty 2011, 18:40

AutoMisala napisał(a):A wymieniałeś drążki lub łączniki stabilizatora?

Kolego a gdzie Ty to wyczytałes lub kto udzielil Ci porad na ten temat... :?: :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Supra - pięć generacji
    Toyota zaprosiła właścicieli oraz największych fanów klasycznych modeli Supry na zamkniętą imprezę z udziałem Tetsuyi Tady, twórcy Supry piątej generacji. Główny inżynier najnowszego sportowego coupe ...

31 Sty 2011, 20:29

Witam .Moze masz zapowietrzona maglownice .Sprubój ja odpowietrzyc .Robi sięto tak . Skreć koła na max w lewo i ostro przegazuj a potem w dróga strone :grin:
Topola
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Suwałki

31 Sty 2011, 21:19

Topola napisał(a):Robi sięto tak . Skreć koła na max w lewo i ostro przegazuj a potem w dróga strone

No stym ze nie koniecznie...

Nie gazuje sie ale na podniesionych kolach skreca w lewo i parawo i to przez dobre 15 minut.
Oczywiscie na wlaczonym silniku.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK