Problem z tarcza hamulcowa

11 Lis 2023, 13:28

Posiadam toyotę Avensis i jest taki problem ze masakrycznie nagrzewa się prawa tarcza hamulcowa. Niedawno było wszystko wymieniane po prawej stronie, są nowe klocki, świeżo wytoczona tarcza hamulcowa, tłok również jest nowy. Wie może ktoś dla czego tak bardzo nagrzewa się ta tarcza? Czasami słychać jakiś stukot albo jak by tarcza sama hamowała. Mechanik rozkłada ręce i nie wie co jest nie tak. Hamulce się wyregulowane odpowiednio. Wie moze ktoś wie co się moze dziać?
Karlik321
Obserwowany
 
Posty: 1

11 Lis 2023, 14:26

Skoro tarcza się nagrzewa, to są chyba tylko dwa wyjścia - mniej mało prawdopodobne ( ale jest szansa ) że się grzeje łożysko. Druga sprawa - klocki trą o tarczę. Skoro wszystko jest nowe, to trzeba jeszcze sprawdzić zacisk - czy klocki chodzą luźno. A o tym można się przekonać kręcąc kołem - jak nim zakręcisz, to musi się swobodnie jeszcze chwilę obrać i zatrzymać powoli. A jak puścisz i się zatrzyma od razu, to znaczy że klocki trą o tarczę. I trzeba szukać przyczyny tego tarcia, a to może być właśnie zacisk.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lis 2023, 17:17

Miałem identyczny przypadek ( co prawda w innym aucie)
U mnie pomogła wymiana przewodu hamulcowego elastycznego który jest przykręcany do zacisku
Widocznie był jakiś sparciały od środka i po puszczeniu hamulca ciśnienie z tłoczka nie schodziło tak szybko jak powinno.
Też wymieniłem wszystko i nic nie dało poprawny a przewód za 70 zł. Rozwiązał problem
Pogadaj z mechanikiem co on o tym sądzi
MARCING
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 0
Auto: Skoda Octavia

11 Lis 2023, 17:35

Zdarzały się przypadki nawet uszkodzonego serwa hamulcowego, trzeba sprawdzać po kolei.
Na podnośniku zahamować sprawdzić czy koło się lekko obraca jeżeli nie to odkręcić odpowietrznik i wtedy sprawdzić czy się obraca wyraźnie lżej, jeżeli tak to już jest trop na to że coś trzyma ciśnienie w zacisku/przewodzie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16196
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo - Opel
    Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana ...