Problem z uruchomieniem samochodu

29 Wrz 2023, 19:13

Mam taki problem. Mój starszy kilkakrotnie wymienił przełącznik zespolony(takie coś [link do oferty na Allegro wygasł]) i zaczęły się problemy. Pierwszy z nich był taki:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


W związku z powyższym po włożeniu kluczyka do stacyjki nie można to Wogóle przekręcić. Znajduje się w pozycji lock i w ogóle nie idzie to przekręcić na off potem na on, a w końcu na st żeby to odpalić. No to zmienił ten przełącznik zespolony ma nowy i pojawił się kolejny komunikat
https://www.saabcentral.com/threads/ste ... on.697401/
A kluczyka w stacyjce jak nie można było przekręcić tak nie można. Jaka może być tego przyczyna. Gablota to saab 93 druga generacja diesel 2.2 tid. Co moze byc tego przyczyną. Błąd sterownika, czy co?
hutsalo1998
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 30 Wrz 2023, 08:12

    a to coś z odpalaniem ma wspólnego przełącznik zespolony?

    na chłopski rozum masz zablokowaną kolumnę kierowniczą, tzn blokada się zacięła....
    w tym przełaczniku co najwyzej może być tasiemka od poduszek lub czujnik kąta skrętu, ale on nie ma nic do odpalania.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    30 Wrz 2023, 10:12

    A tam nie ma czasami elektronicznego sterowania blokady kluczyka? Czegoś takiego jak CIM? I nie ma czasem tak, że po wymianie przełącznika zespolonego z CIM, trzeba go zaprogramowac, bo immo nie rozpoznaje kluczyka i nie da sie go przekręcic?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Wrz 2023, 14:08

    jeżeli założył coś tak na pałę to sterownik mógł zaczytać ze starej części , nadpisać to i trzebaby było od nowa programować sterownik co może być lekkim problemem.
    NIe zakłada się takich części używanych bez wcześniejszego klonowania
    i próbuje odpalać, to się zawsze źle kończy.

    Teraz dzwoń do jakiegoś magika żeby Ci to wszystko zakodował bo najprawdopodobniej masz problem z immo :mrgreen:
    i generalnie nie chcę być złym prorokiem ale może być z tym grubszy problem teraz.
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    30 Wrz 2023, 14:13

    toyman40 napisał(a):generalnie nie chcę być złym prorokiem ale może być z tym grubszy problem teraz.

    Ja myślę, że to nie żaden problem. Jeżeli mam rację i jest tam CIM, to po wymianie tego przełącznika zespolonego trzeba tylko CIM zaprogramować i po kłopocie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Paź 2023, 18:15

    No właśnie o ten cim mi się rozchodzi. Dokładnie o to.
    hutsalo1998
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      BMW Turbo 1972
      BMW Turbo to pierwszy samochód koncepcyjny zbudowany przez firmę BMW. Nowoczesny projekt pierwszego na świecie sportowego samochodu promującego bezpieczeństwo – który nie był tylko bazą testową dla nowych ...