Problem z wyborem - auta powyżej 20 tys

24 Lip 2018, 18:55

Przymierzam się do zmiany auta, jednak mam problem z jego wyborem.

Odkąd pamiętam na pierwsze auto marzył mi się Saab 9-3 II, na którego nie było mnie stać. Teraz mając pieniądze skupiłem uwagę również na innych modelach, z których każdy ma coś co mi się podoba.

Poszukuję auta dla małej rodzinki, sedan, na krótkie, nie za długie trasy z mocą powyżej 150 KM ( auto do normalnej jazdy, które w razie czego ma się czym odepchnąć :) )

Tak jak pisałem, zastanawiałem się nad Saab'em 9-3 II w wersji przedliftowej z wnętrzem poliftowym ( tzw. półlift ) w pakiecie aero.

Oprócz tego w oko ostatnio wpadły mi takie modele jak:
Alfa Romeo 159 ( designerski wygląd, jednak brak dobrych benzyn, nie jestem pewien czy w tym przypadku 1.9 jtd na krótkie dystanse dobrze się sprawdzi )
Toyota Avensis II ( ze względu na opinie o niezawodności )
Mazda 6 II ( trochę odstraszają opinie o korozji)
BWM E90 ( najładniejsza serie 3 według mnie, plus tył napęd, bardzo obszerna gama silnikowa, trudno na coś się zdecydować)
Honda Accord VII ( podobnie jak mazda)

Prosiłbym o porady osób, które mają powyższe autka albo takich, którzy zmagali się z podobnymi dylematami. Jakie wersje silnikowe i pakiety wyposażenia według Was są najlepsze dla wymienionych samochodów. Może ktoś podzieli się ich wadami i zaletami oraz typowymi usterkami :)? Wszystkie informacje będą przydatne.

Budżet powyżej 20 tys zł.
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

24 Lip 2018, 19:13

Bajzel napisał(a):Budżet powyżej 20 tys zł.


Czyli ile? Nieograniczony w górę/ Bo np takiej mazdy nie ma sensu szukać poniżej 30
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lip 2018, 19:18

Raczej maks do 30 tyś, sorry za brak informacji. Widziałem takie Mazdy w tej cenie , jednak skoro mówisz że raczej w tym budżecie nie na co szukać, to sobie odpuszczę.

A co z resztą samochodów?
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

25 Lip 2018, 18:32

Bajzel napisał(a):Alfa Romeo 159
można szukać 1.8 MPI, ale należy pamiętać o regulacji zaworów (jeśli planujesz LPG to jeszcze częściej rcz jasna)
Bajzel napisał(a):Toyota Avensis II
polift 1.8 :ok: celowałbym w liftbacka, bo ma wielki kufer i później łatwiej będzie odpsrzedać
Bajzel napisał(a):Mazda 6 II
minimum te 30k trzeba mieć, warto szukać 2.0 benzyny
Bajzel napisał(a):BWM E90 ( najładniejsza serie 3 według mnie, plus tył napęd, bardzo obszerna gama silnikowa, trudno na coś się zdecydować)
niby obszerna gama... ale nie do końca, bo jeśli odfiltrujemy problematyczne/drogie w serwisie/słabe mocowo silniki, to wybór nie jest taki wielki
Bajzel napisał(a):Honda Accord VII
blisko 30k można szukać polifta, a one mają lepsze blachy niż początkowe wersje (no i są nowsze, więc teoretycznie w lepszym stanie). Grunt to dość częste mycie (nie myśl nawet o automatach, bo po pierwszym myciu nie zostanie nic z lakieru), zabezpieczenia typu twarde woski co najmniej 2 - 3 razy do roku i nie powinno być dramatu.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Lip 2018, 23:05

A czy rozważałeś auta typu Volvo V60 z silnikiem np 2.4 lub Lexus IS 200? Blachy na pewno lepsze niż w Maździe czy Hondzie a jakość wykonania na poziomie aut premium. Zwłaszcza Volvo choć nie najtańsze w serwisowaniu wytrzymuje kolosalne przebiegi. Można poczytać na forum fanów marki jak się tym chwalą :) Tam przekroczenie przebiegu rzędu 400 tys km oznacza tylko tyle że silnik został właśnie dotarty ;)
Darq85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Mitsubishi

26 Lip 2018, 05:04

Hej,

Rozważałem kiedyś Lexusa, ale IS I jakoś mnie nie porywa, już bardziej IS II, ale to już droższe auta no i z dużymi silnikami.

Jeśli chodzi o volvo to nie jestem fanem tej marki i nigdy nie byłem, jeśli chodzi o szwedzkie auta, to zdecydowanie bardziej kręci mnie wspomniany Saab :)

Jeśli chodzi o Alfę, to jak silnik 1.9 jtd sprawuje się na krótkich dystansach?

Gama silników BMW E90, które w takim razie są wadliwe :)?

Toyota Avensis II, silnik 1.8 nie jest zbyt mały żeby pociągnąć ten samochód ?
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Unikalny system składania tylnych siedzeń – 1999 rok
    W jaki sposób w samochodzie typu minivan szybko uzyskać płaską podłogę? Przez lata odpowiedź brzmiała zwykle – wymontować tylne siedzenia. Toyota była prekursorem licznych i popularnych dziś rozwiązań typu „smart ...
    Z dachem lub bez - nadwozia sportowych samochodów
    Producenci sportowych samochodów, chcąc sprostać oczekiwaniom coraz bardziej wymagających klientów, nie ustają w poszerzaniu swoich ofert. W sprzedaży pojawiają się praktyczne auta, o sportowych właściwościach ...

26 Lip 2018, 07:04

Saab jest spoko jeśli chodzi o mechanikę, ale pod względem jakości wnętrza... jest mocno dyskusyjne.
1.8 w Toyocie jest bardzo oszczędny, ale osiągi są przeciętne. Do normalnej jazdy wystarczy.
W BMW każdy silnik ma jakieś mniejsze i większe bolączki, można szukać benzyny 2.0. Pytanie tylko czy akceptujesz takie osiągi w aucie, które będzie dużo droższe w utrzymaniu niż np.Toyota.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Lip 2018, 07:22

Jeśli chodzi o wnętrze saab'a 9-3 II tak jak wspomniałem bardziej celowałbym w wersje z 2007 roku w wnętrzem poliftowym ( moim zdaniem wygląda bardziej schludnie i mniej skrzypi ), chociaż jeżdżąc kilkoma egzemplarzami w jednym plastiki trzeszczały, w drugich nie :) Podobają mi się detale tego samochodu, jazda jest bardzo przyjemna i naprawdę kiedy trzeba, potrafi się solidnie rozpędzić.

Z tego względu przyciąga mnie Alfa Romeo 159, jednak nie wiem czy silniki 1.9 JTD będą odpowiednie dla moich przebiegów rocznych, które raczej nie będą należały do zbyt dużych.

1.8 w Toyocie to jak dla mnie zbyt mały silnik, poszukuję czegoś z mocą powyżej 150 KM.

Jeśli chodzi o BMW E90 to celowałem w silnik o oznaczeniu 320i. Jednak nie wiem jak w porównaniu do innych wymienionych aut wypadają koszty eksploatacji BMW.
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

26 Lip 2018, 21:39

Toyotę sobie lepiej daruj gdyż nie jest tak niezawodna jak inne Toyoty, jest mułowata a poza tym ... brzydka :) Na sąsiadach wrażenia nie zrobi ;)
Skoro lubisz Saaby to zaryzykuj i kup.
Darq85
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Mitsubishi

27 Lip 2018, 06:06

A jak wygląda kwestia alfy i silników 1.9 JTDM przy niedużych przebiegach rocznych? Nada się, czy lepiej szukać w benzynie?
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

27 Lip 2018, 08:17

Ogólnie JTD to jeden z lepszych silników, ale tak jak w przypadku każdego nowoczesnego diesla (tylko czy JTD jest nowoczesny? To nie CR od VW, ten silnik ma z 20 lat) nie jest ekonomiczne kupowanie ich przy niskich przebiegach. Może nie tyle przebieg co sposób użytkowania. Ja np. robię rocznie 10 kkm, ale jak odpalam już auto to robię 25-50 kilometrów, więc jakiś diesel na siłę mógłby pasować (z drugiej strony jak klęknie dwumasa albo turbo to nie zaoszczędzę kasy, dlatego jeżdżę benzyną).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lip 2018, 09:00

Do pracy mam blisko komunikacją miejską, więc raczej nie będę dojeżdżał samochodem. Zakładam, że przy odpaleniu auta przejadę te 30 km ( przynajmniej, jak nie więcej) :)

Niestety mieszkam w centrum dużego miasta, którego bolączką są ogromne korki, dlatego też obawiam się, czy diesel będzie w tym przypadku dobrym rozwiązaniem przy ewentualnym wyborze Alfy.
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

27 Lip 2018, 09:18

Jak będziesz stał w korkach to prędzej czy później pojaei się problem z DPF. Szukaj auta fabrycznie bez DPF (unikaj tych usuwanych) lub z mokrym filtrem (Peugeot/Citroen je stosuje).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

27 Lip 2018, 17:07

Mam jeszcze pytanie odnośnie zakupów aut z USA lub takich, które niby chowane były pod kocem.

Na aukcjach czasami zwracam na uwagę na tego typu samochodu w stanie prawie nienaruszonym jeśli chodzi o wnętrze i z przebiegami około 20 tys km. Niby po małej stłuczce, ale potem niejeżdżone.

Generalnie samochód nieużywany przez tyle lat to chyba nie jest jakaś super okazja? Skoro elementy nie pracowało, to nie były odpowiednio smarowane, mogła wdać się korozja, wszystkie gumy do wymiany, pewnie sparciałe, hamulce zardzewiałe, skrzynia pewnie też po takim czasie w jakimś stopniu. Więc skąd takie duże ceny?
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

28 Lip 2018, 09:04

Bajzel napisał(a):Więc skąd takie duże ceny?

A no stąd że ktoś inwestuje jakieś tam pieniądze, w sumie troche w ciemno, do tego wszystkiego długotrwałe procedury przywozowe, załadunek na kontener , transport w kontenerze, odprawa celna, opłaty za kontener, cło, akcyzę, vat, prowizja dla firmy która wylicytuje, później naprawa auta, chodzenie za częściami, szukanie, blacharz, lakiernik, całość może trwać od pół roku do nawet roku czasu,
I co ktoś ma to później sprzedać po kosztach? lub ze stratą?
To po co to robić?
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie