Problem z wyborem BMW.

31 Gru 2020, 12:07

Szybki, a powiedz mi, co sądzisz o silnikach benzynowych? Co w ogóle panowie sądzicie o silnikach benzynowych? Czy w serii 3 są one mniej awaryjne? np taki 318i? Czy też jest to masakra jak w 2.0d? Naprawdę po tym co czytam już jedną nogą jestem w AR, ale właśnie o takie rozjaśnienie tematu mi chodziło, więc dziękuje serdecznie wam za wyczerpującą dyskusję :D

edit: Co do całego tematu, panowie no nie będę was pytał o każdą możliwą część, pytam o silnik bo jest masa różnych opinii z różnego przedziału czasowego, może się coś zmieniło. No nie ukrywam bardzo mi się podoba ten model, ale mimo wszystko chyba szkoda nerwów, samochód premium to i naprawy są w cenie premium...
dzony3t
Nowicjusz
 
Posty: 8

31 Gru 2020, 14:56

dzony3t napisał(a):Co w ogóle panowie sądzicie o silnikach benzynowych? Czy w serii 3 są one mniej awaryjne? np taki 318i? Czy też jest to masakra jak w 2.0d?


Szczerze? Jak koniecznie chcesz kupić e90 i podchodzisz do tego względnie rozsądnie to masz dwie drogi, albo kup jakieś 330i (na pośrednim wtrysku) albo 320d/163. W 330i masz w miarę przyzwoity stosunek moc/spalanie/osiągi a przy okazji vin, który gwarantuje mniejszą utratę wartości niż jakieś śmieciowe 318, które nie jedzie, swoje pali, o słabym wyposażeniu większości egzemplarzy nie wspominam. Po prostu jak masz płacić za serwis budy e90 to w połączeniu z silnikiem R4 wyjdzie "drogo" a w połączeniu z R6 "normalnie" (jak na auto premium z r6 pod maską).
Osobiście, jeśli miałbym sobie kupić e90 to pomijając M3 byłoby to przedliftowe 320d. Przedliftowe, bo były tam wtedy montowane M47, które są prawie tym samym co montowano do e46, e39 i innych starszych modeli. Rozrząd masz tam umiejscowiony od frontu (w odróżnieniu od poliftowego N47 2.0/177 gdzie jest od ściany grodziowej i większość mechaników do jego wymiany wyjmuje silnik) a jedyną "niespotykaną" w innych dieslach z podobnego okresu na świecie jest rozwalające się koło pasowe na wale. Mało pali a przyjemnie jedzie. Podsumowując - jeśli zakochałeś się w e90 i liczysz się z tym, że utrzymanie będzie droższe niż średnia ale nie chcesz wydawać worka kasy to weź 320d/163
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Gru 2020, 15:21

Dziękuje serdecznie! I teraz czarno na białym mam wszystko to, co chciałem! Teraz tylko decyzja, ale jest ona zdecydowanie łatwiejsza w podjęciu niż dwa dni temu, poszukam tego o czym mówisz i zobaczę czy jest jakiś ładny i ciekawy egzemplarz, bo koniec końców i tak wszystko zależy od utrzymania poprzedniego właściciela.
Dziękuje jeszcze raz :happy:
dzony3t
Nowicjusz
 
Posty: 8

31 Gru 2020, 18:48

szybki napisał(a):Wyciągnąłeś tylko takie wnioski ?
Na nic więcej nie wpadłeś po przeczytaniu całej wypowiedzi?


Szybki...z tymi "pseudokrytykami" nie pogadamy, oni tylko szukają tanich sensacji ...węszą wchodząc ludziom w prywatne życie, widocznie siedzi taki zapierdziałek 24h przed kompem i grzebie i kopie i szuka...walczą z wiatrakami, a rzeczywistość jest zupełnie inna, taki teoretyk to tylko teoretyk.
a ja wolę sprzedać auto pod warszawkę, pod poznań, pod kraków, o ukrainie nie wspominam (chociaz tam nie lubię bo tam stan nie jest ważny tylko Cenu, Cenu, cenu) , a ostatnio wysłałem Vitarę do Afryki..gdzieś za Nigerię....więc ma się te układy na wsi :lol:

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :wink:

dzony3t chcesz 320d to kupuj 320d...tylko nie wydzwaniajcie jak ostanio mi dzwonią ludzie od Bmek ...z pytaniem a czy jest możliwość zostawienia w rozliczeniu bmw 320d za tego peugeota 508 czy citroena ?

Odpowiedź jest jedna:

NIE

:lol:

a po rozłączeniu
NIech szuka frajera gdzie indziej z jego kupowatym bmw , które dojechał i próbuje się pozbyć szrota bo ma to na ogłoszeniu i pies z burą suką się o jego kupowate BMW to nie pyta i próbuje komuś wcisnąć gniota, jeszcze za niewiadomo jaką cenę bo to przecież auto z polskich prywatnych rąk, A ja ludziom aut naprawiał nie będę. KONIEC
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

31 Gru 2020, 19:57

Dziękujemy za kolejną porcję darmowej, handlarskiej wiedzy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sty 2021, 14:29

Nie no panowie, ja biorę pod uwagę opinię każdego z was, to nie jest tak, że kieruję się tylko postami jednej osoby, andrew, wyjaśniłeś mi dużo co do tego silnika, również invi wyraził swoją opinię i też wiem już na co zwracać uwagę, także dziękuje jeszcze raz, bo wszyscy rozjaśniliście mi trochę temat.
Proszę o niezamykanie wątku, gdyż może ktoś jeszcze chciałby się podzielić swoją opinią na temat e90, chętnie przeczytam i również wezmę to pod uwagę.
dzony3t
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Sty 2021, 21:37

Gdybym miał kupować e90, to raczej decydowałbym się na jakąś mocną, "prawilną" wersję silnikową (z benzyn od 325i wzwyż, diesel od 330d wzwyż). Czemu? Bo najsłabsze wersje przejmą pałeczkę Sebixowozów (co można już zauważyć po cenach), prezentują sobą jakąś jazdę (w odniesieniu do kosztów serwisu), a za kilka lat będą korzystniejsze w sprzedaży. No i bardzo często są po prostu lepiej wyposażone.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Sty 2021, 11:01

Teraz na kanał zachara wpadł fajny przykład. Gość (nie fanatyk) kupił 5 letnie e90 2.0d z przebiegiem 150k przebiegu, zrobił kolejne 150 i jedyne co zrobił to turbo, kolejny przykład że nie taki zły silnik jak go malują, tak jak powrażam grunt to kupić w miarę pewny egzemplarz a nie najtańszy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4