Punto II - problem ze stacyjką

03 Kwi 2009, 18:08

Witam wszystkich. Z góry zaznaczam, że jestem początkującym kierowcą. Jestem posiadaczem Punto II 1.2 benzyna, manualna skrzynia biegów, rocznik 2002. Dość często blokuje się kierownica. Dodatkowo kluczyk nie chce przekręcić się w stacyjce. Parę razy wyszedłem z tej sytuacji. Niestety dzisiaj się nie udało. Brat też próbował. Auto stoi na parkingu. Czy to wina stacyjki?, czy klucz może wytarty już, bo generalnie rzecz biorąć ciężko się mi przekręca kluczyk. I jescze jedno pytanie, czy klucz do auta można dorobić w dowolnym punkcie dorabiania kluczy?
elisander
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: cieszyn
  • 03 Kwi 2009, 18:45

Jak wyłączasz auto i wyciągasz kluczyk i ruszysz kierownica to chwyta automatyczna blokada kierownicy i czasem jak wsadzi się kluczyk to nie da się przekrecić bo blokuje ta blokada ale wystarczy wsadzić kluczyk i jednocześnie próbować krecic kluczykiem i miare możliwości ruszać kierownica. Co do kluczyka to zależy bo nie każdy punkt dorabiania kluczy ma takie maszyny do dorabiania kluczyków samochodowych.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Audi S8 i Wp11-144
    Silnik: AVP, QG18DE
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

03 Kwi 2009, 19:21

Hmm dzięki za jakąś podpowiedź. Niestety do teraz auto nieuruchomione. Próbowaliśmy już tego co proponowałeś.
    elisander
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika

04 Kwi 2009, 08:06

To może spróbujcie sciagnąć kierownice i obudowe kolumny kierowniczej zeby była na wierzchu cała stacyjka i sprawdzcie czy cos sie tam nie dostało nieporzadanego.
    PrezesArtek
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika

04 Kwi 2009, 19:54

Bratu udało się odpalić, ale że takie problemy ze stacyjką są nagminne to auto chyba wyląduje w warsztacie.
    elisander
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika

05 Kwi 2009, 07:05