27 Kwi 2019, 09:55
Katalizator uniwersalny dobiera się nie tylko do pojemności i trzeba tu jeszzcze wziąć pod uwagę inne kryteria takie jak:
- pojemność silnika samochodu (przeważnie katalizatory mają tzw. widełki czyli do pojemności 1000cm3, dalej 1000 -1200cm3, 1200-1400cm3 itd.
- normy Euro (dopasowane do tej co spełnia silnik czyli np. Euro 3, Euro 4 itd.)
- średnica rury wydechowej na której zostanie zamontowany katalizator (najczęściej spotykane średnice w samochodach osobowych to 45, 50, 55 mm)
- kształt rury wydechowej (okrągły, prostokątny, eliptyczny, spłaszczony itd.)
- umiejscowienia drugiej sondy lambda (w większości przypadków znajduje się ona za katalizatorem, ale jej gniazdo może być oryginalnie montowane w katalizatorze w takim przypadku musimy przerobić uniwersalny katalizator tak aby znalazło się w nim miejsce na sondę lambda podobnie jak w oryginale.)
W twoim przypadku powinieneś szukać katalizatorów tak jak wspomniałeś do pojemności danego bloku cylindrów. Ja bym skłaniał się do montażu katalizatorów do pojemności od 1400cm3 w górę.