Pytanie dotyczące katalizatorów

27 Kwi 2019, 01:56

Witam mam mam mały dylemat mianowicie mam e39 2.8 z dwoma katalizatorami, kolektor wydechowy jest rozdzielony na dwie części każda do 3 cylindrów. Niestety kupiłem auto bez katalizatorów i chcę wstawić uniwersalne i tutaj rodzi się, pytanie czy pojemność silnika mam rozbić na 2 czyli 2 katalizatory o pojemności do 1.4l czy 2 o pojemności do 3l. Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Przemas931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 02 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E39
Silnik: 2.8 M52B28
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Kwi 2019, 09:55

Katalizator uniwersalny dobiera się nie tylko do pojemności i trzeba tu jeszzcze wziąć pod uwagę inne kryteria takie jak:
- pojemność silnika samochodu (przeważnie katalizatory mają tzw. widełki czyli do pojemności 1000cm3, dalej 1000 -1200cm3, 1200-1400cm3 itd.
- normy Euro (dopasowane do tej co spełnia silnik czyli np. Euro 3, Euro 4 itd.)
- średnica rury wydechowej na której zostanie zamontowany katalizator (najczęściej spotykane średnice w samochodach osobowych to 45, 50, 55 mm)
- kształt rury wydechowej (okrągły, prostokątny, eliptyczny, spłaszczony itd.)
- umiejscowienia drugiej sondy lambda (w większości przypadków znajduje się ona za katalizatorem, ale jej gniazdo może być oryginalnie montowane w katalizatorze w takim przypadku musimy przerobić uniwersalny katalizator tak aby znalazło się w nim miejsce na sondę lambda podobnie jak w oryginale.)

W twoim przypadku powinieneś szukać katalizatorów tak jak wspomniałeś do pojemności danego bloku cylindrów. Ja bym skłaniał się do montażu katalizatorów do pojemności od 1400cm3 w górę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

27 Kwi 2019, 13:39

A po co chcesz je wstawiać?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2019, 16:21

Cichy77 - Dziękuję za odpowiedź

Kao- Ze względu na to że dźwięk jest tragiczny i auto ma słabszy dół, a niestety jak wiadomo m52 i wyżej nie lubią wycinania katalizatorów.
Przemas931
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 02 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: BMW E39
Silnik: 2.8 M52B28
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

27 Kwi 2019, 18:03

Przemas931 napisał(a):niestety jak wiadomo m52 i wyżej nie lubią wycinania katalizatorów.
heh, działa podświadomość widzę, po wycięciu kata nic dołu nie ciągnie jedynie dźwięk sie zmienia ale mozesz strumiennice wstawić i po zabiegu, no chyba ze lubisz kaskę w błoto wyrzucać to ok nie bylo tematu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Jak działają aukcje samochodów poleasingowych?
    Kupno samochodu jest zawsze niemałym wyzwaniem. I dotyczy to zarówno małych oraz średnich przedsiębiorców, jak i osób prywatnych. Spora część używanych samochodów sprzedawana jest przez handlarzy, ...