Pytanie o przekaznik

Pytanie o przekaznik

30 Wrz 2010, 16:58

Witam jak zrobić w przekazniku takie coś żeby się załańczał po naciśnięciu przycisku a nie po przytrzymaniu.Słyszałem że jeden kabel trzeba dolutować ale gdzie??Przed przekaznikiem mam przełącznik..Z góry dzięki...
SylwekZBO
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 30 Wrz 2010, 16:55
Miejscowość: Sląsk

Re: Pytanie o przekaznik

30 Wrz 2010, 20:32

Jeżeli przekaźnik ma wyjścia oznaczone 30, 87, 85, 86 to styki 30 i 87 są prądowe a styki 85 i 86 to sterownie przekaźnika.
Do 30 podłączamy zasilanie (+), 85 do masy (-), styk 86 łączymy ze sterowaniem.
Jeżeli połączymy 86 z 87 to przekaźnik się załączy na stałe po otrzymaniu impulsu (+)
na styk 86. Problem będzie z wyłączeniem, trzeba przerwać zasilanie styku 30.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: Pytanie o przekaznik

01 Paź 2010, 13:34

Dokładnie. Tylko czy stosowanie tego przekaźnika ma sens? Po podaniu (+) na styk 86 przez włącznik, podaje on przez swoje styki napięcie na cewkę przekaźnika ale również podaje napięcie na odbiornik zasilany ze styków roboczych tego przekaźnika - styk roboczy 87 jest połączony z pinem zasilania cewki. A właśnie moment w którym odbiornik dostaje napięcie ze styków włącznika czy przekaźnika jest najważniejszy, bo właśnie w tym momencie przez te styki przepływa największy prąd.
Jeżeli już chcemy sterować jakimś odbiornikiem poprzez naciśnięcie przycisku, to potrzebne by były dwa przekaźniki. Cewka pierwszego przekaźnika jest załączana przyciskiem, który swoimi stykami podaje (+) na nią, a ta z kolei załącza styki robocze tego przekaźnika, które podają napięcie na cewkę drugiego przekaźnika i pin 87 styku roboczego. Na piny 30 obu przekaźników oczywiście stałe zasilanie (+) , a na piny 85 (-).
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14490
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2016 Moto Session 2016
    Lubelskie Święto Motoryzacji to obowiązkowa pozycja w kalendarzu imprez w 2016 r. Już w weekend 7-8 maja zapraszamy na Moto Session. W tym roku na zwiedzających czekać będą wystawy nie tylko samochodów, ale także motocykli, ...
    Volkswagen Golf GTI - produkcja seryjna Volkswagen Golf GTI - produkcja seryjna
    Legenda powraca: seryjny, Golf GTI opuścił linię montażową fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Premierowe auto to pięciodrzwiowy GTI z pakietem Performance w kolorze czerwonym Tornado ze sportowymi fotelami w klasyczną kratę ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009