Remont silnika LUPO 1.4 16V AKQ

29 Paź 2019, 10:38

Dzień dobry forumowiczom :-)

Mam problem z moim Lupo 1.4 16V AKQ i kieruję do was prośbę o pomoc.
Mianowicie autko od jakiegoś czasu "kulało" na wolnych obrotach i nie przepalało. Okazało się, że na 1 cylindrze kompresja jest naprawdę słaba.
Próba olejowa dała dużo lepszy wynik więc padło na wymianę silnika.
Jednak teraz jak mam wyciągnięty silnik to zastanawiam się czy nie wyremontować tego, bo używany nie wiadomo w jakim trafi się stanie.

Pytanie do was jest następujące, czy miał ktoś z was styczność wymianą tulei w tych silnikach? Spotkałem się z wypowiedziami, ze wymiana to prosta sprawa i ponoć można je wyciągnąć ręką i włożyć nowe pamiętając o podkładkach odpowiadających za głębokość osadzenia.
Chciałbym kupić komplet tulei + nowe pierścienie ale nigdzie nie mogę ich namierzyć. Jeśli chodzi o tuleje do wersji 8 zaworowej są, a do 16 nie ma ;/

Z góry dziękuję za pomoc :-)
endriuuxd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Volkswagen Passat B5
Silnik: 1,9 TDI 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Paź 2019, 15:28

Bardzo często taki remont jest lepiej opłacalny bo wiesz co masz a kupując używany silnik mało kto jest w stanie ci zagwarantować jego przebieg. Niby dostajesz gwarancję rozruchową ale nie zawsze to się sprawdza.

endriuuxd napisał(a):Chciałbym kupić komplet tulei + nowe pierścienie ale nigdzie nie mogę ich namierzyć. Jeśli chodzi o tuleje do wersji 8 zaworowej są, a do 16 nie ma ;/
Zadzwoń do serwisu i zapytaj czy u nich dostaniesz i jakie będą to koszty. Czasem w ASO wbrew pozorom pewne części można kupić w naprawdę dobrej cenie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Motoryzacyjne Słowo Roku 2019
    Elektromobilność, suwak, a może hybryda? Przedstawiciele branży automotive po raz pierwszy w Polsce wybrali "Motoryzacyjne Słowo Roku" w plebiscycie przygotowanym przez sieć ProfiAuto. Wyniki pokazują, że miniony rok zdominowała ...