Renault capture(nowy) a autostrada

28 Lut 2021, 11:19

Witam,
Zastanawiam się nad zakupem z salonu nowego Renault captur w LPG 0,9 99. Auta będę używał głównie do jazdy autostradą (dziennie przejeżdżam około 150-200 km ). Zdarza się jednak że zjeżdżam na boczne drogi w tym ziemne. Chciałem więc zakupić auto z większym prześwitem. Zastanawiam się nad capturem ponieważ sądzę że w LPG może ono mało palić i będę w ten sposób oszczędzał na paliwie. A przynajmniej w porównaniu do tego co teraz mam. Boję się jednak tego czy nie ma zbyt małej pojemności i czy auto to wytrzyma takie objazdy. Planuję go używać 5 - 6 lat. Potem najprawdopodobniej go odsprzedam. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym autem ? Czy podoła ono wyzwaniu? Na co zwrócić uwagę? Czy czeka mnie relatywnie duży spadek wartości i mniej więcej jakiej kwoty mogę spodziewać się przy odsprzedaniu (o ile da się to teraz określić). A co najważniejsze czy te 0,999 to nie za mało? A może ktoś poleci jakąś porównywalna cenowo alternatywę?
Dodam że na autostradzie jadę od 120 do 140 km na godzinę (jeśli ma to jakiś wpływ na opinię).
Chętnie poznam opinie osób z większą wiedzą.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Hamilkar
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Lut 2021, 11:57

Hamilkar napisał(a): Zastanawiam się nad capturem ponieważ sądzę że w LPG może ono mało palić i będę w ten sposób oszczędzał na paliwie.

Auto jadąc na LPG ZAWSZE pali więcej LPG niż benzyny. No ale LPG wciąż tak czy inaczej jest o połowę tańsze niż benzyna. W każdym razie jadąc na LPG silnik tego paliwa będzie zużywał więcej. Nie są to jakieś wielkie ilości oczywiście.
Co do silnika....Auto ma 1 litr pojemności i 90KM. Auto waży 1180 kg. Do tego doliczyć nalezy wagę paliwa oraz kierowcy. ewentualnie pasażera. Masz więc prawie półtorej tony. Jak dla mnie, to 90KM jest niewiele...Polonez miał silnik 1,5 ccm i 87KMK. ważył 1,5 tony. Jak się to zbierało każdy wie...
Silnik ma 3 cylindry. Nie jest to demon przy przyśpieszaniu. Jadąc autostradą na 5 biegu, chcąc przyspieszyć żeby kogoś wyprzedzić, to lepiej będzie jak zwolnisz i pojedziesz za nim. Chcesz wyprzedzić TIR-a? Lepiej jechać za nim lub wypatrzeć moment, gdy lewy pas jest z tyłu daleko daleko wolny, żeby nie być zawalidrogą i nie stresować się niepotrzebnie jak ktoś jedzie za tobą i ci mruga światłami, bo wyprzedzasz TIR-a jakbyś sam był TIR-em :( Do jazdy na autostradzie i wogóle w trasy brakuje 6 biegu. Podobno na wolnych obrotach są też dość duże drgania pochodzące z silnika, które potrafią wprawić w drgania całą karoserię. Drgania ustępują podczas jazdy i w środku jest nawet dość cichutko.
To wszystko to jednak nic takiego w porównaniu z tym, nad czym należy się naprawdę dobrze zastanowić - Renault na to auto daje tylko 2 lata gwarancji :!: Dlaczego :?: Przeglądy gwarancyjne natomiast nalezy robić co 30 tyś lub raz na rok... Zastanawiające....
Autko jest fajne, dość dobrze wyposażone, dobrze spisuje się na autostradach i krajówkach, dobrze trzyma się zakrętów. Jest w środku dość dużo miejsca, jest wygodne. Jednakaże jest to autko raczej dla jednej osoby ze względu na słaby silnik. Podróży rodzinnych raczej tym autem bym nie odbywał. Średnie spalanie w trasie to 8,5 litra.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17300
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2021, 12:18

Dzięki za odpowiedź.
Oczywiście chodziło mi nie o to, że będzie mniej palić, ale że koszt jazdy będzie niższy. Źle się wyraziłem.
Myślę nad wersją intense z 6 biegami. Czy znacząco wpłynie to na jakość jazdy na autostradzie?
Jeśli dobrze zrozumiałem to raczej odradzasz mi to auto pod autostradę?
Hamilkar
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Lut 2021, 12:28

Ani captur jako model, ani ten silnik nie nadają się na trasy. Tym bardziej w przedziałach 120-140. Gdybyś jeździł 100 to jeszcze a tak będzie głośno i mało ekonomicznie

Hamilkar napisał(a):Myślę nad wersją intense z 6 biegami. Czy znacząco wpłynie to na jakość jazdy na autostradzie?


Przy 140 będziesz miał 4000 obrotów a nie 4500 :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

28 Lut 2021, 15:48

A może jakiś dieselek. Żona jest bardzo zadowolona z Couriera. Wprawdzie to nie crossover, ale ma solidne 15,5 cm prześwitu, więc na polnych drogach też da radę. Autko przestronne i co najważniejsze oszczędne, czemu niewątpliwie sprzyjają długie przełożenia skrzyni biegów- przy 2000rpm, na IV biegu ma 80km/h, na V 100, a na VI 120km/h.
Mimo słabszego wyniku na setkę, jeździ lepiej(i co mnie mocno zdziwiło-znacznie ciszej), niż te nowe Sandero stepway 1,0 100KM, które poważnie braliśmy pod uwagę.
140 jeszcze nim nie jechałem, ale przy 120 jest dobrze, śmiało można tak jechać nawet w dłuższą trasę.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III ,Lancera IX i Vitary 1,6
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3139
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Outlander 2019, Courier 2020
Silnik: 2.0 150KM 1.5D 100KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2019
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najdroższe Lexusy na rynku wtórnym - jakie to dokładnie modele?
    Co wyróżnia marki premium? Większość ludzi odpowie zapewne, że wysoka cena zakupu. O ile bazowe modele takich marek są dziś wycenione całkiem przystępnie, nie ulega wątpliwości, że marki z górnej półki ...
    Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego
    Futurystyczny design modelu VISION E ukazuje charakter nowego języka stylistycznego ŠKODY dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Najbardziej uderzające cechy nadwozia to m.in. brak słupka B czy nietypowo otwierane ...

  •