Renault capture(nowy) a autostrada

28 Lut 2021, 11:19

Witam,
Zastanawiam się nad zakupem z salonu nowego Renault captur w LPG 0,9 99. Auta będę używał głównie do jazdy autostradą (dziennie przejeżdżam około 150-200 km ). Zdarza się jednak że zjeżdżam na boczne drogi w tym ziemne. Chciałem więc zakupić auto z większym prześwitem. Zastanawiam się nad capturem ponieważ sądzę że w LPG może ono mało palić i będę w ten sposób oszczędzał na paliwie. A przynajmniej w porównaniu do tego co teraz mam. Boję się jednak tego czy nie ma zbyt małej pojemności i czy auto to wytrzyma takie objazdy. Planuję go używać 5 - 6 lat. Potem najprawdopodobniej go odsprzedam. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym autem ? Czy podoła ono wyzwaniu? Na co zwrócić uwagę? Czy czeka mnie relatywnie duży spadek wartości i mniej więcej jakiej kwoty mogę spodziewać się przy odsprzedaniu (o ile da się to teraz określić). A co najważniejsze czy te 0,999 to nie za mało? A może ktoś poleci jakąś porównywalna cenowo alternatywę?
Dodam że na autostradzie jadę od 120 do 140 km na godzinę (jeśli ma to jakiś wpływ na opinię).
Chętnie poznam opinie osób z większą wiedzą.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Hamilkar
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Lut 2021, 11:57

Hamilkar napisał(a): Zastanawiam się nad capturem ponieważ sądzę że w LPG może ono mało palić i będę w ten sposób oszczędzał na paliwie.

Auto jadąc na LPG ZAWSZE pali więcej LPG niż benzyny. No ale LPG wciąż tak czy inaczej jest o połowę tańsze niż benzyna. W każdym razie jadąc na LPG silnik tego paliwa będzie zużywał więcej. Nie są to jakieś wielkie ilości oczywiście.
Co do silnika....Auto ma 1 litr pojemności i 90KM. Auto waży 1180 kg. Do tego doliczyć nalezy wagę paliwa oraz kierowcy. ewentualnie pasażera. Masz więc prawie półtorej tony. Jak dla mnie, to 90KM jest niewiele...Polonez miał silnik 1,5 ccm i 87KMK. ważył 1,5 tony. Jak się to zbierało każdy wie...
Silnik ma 3 cylindry. Nie jest to demon przy przyśpieszaniu. Jadąc autostradą na 5 biegu, chcąc przyspieszyć żeby kogoś wyprzedzić, to lepiej będzie jak zwolnisz i pojedziesz za nim. Chcesz wyprzedzić TIR-a? Lepiej jechać za nim lub wypatrzeć moment, gdy lewy pas jest z tyłu daleko daleko wolny, żeby nie być zawalidrogą i nie stresować się niepotrzebnie jak ktoś jedzie za tobą i ci mruga światłami, bo wyprzedzasz TIR-a jakbyś sam był TIR-em :( Do jazdy na autostradzie i wogóle w trasy brakuje 6 biegu. Podobno na wolnych obrotach są też dość duże drgania pochodzące z silnika, które potrafią wprawić w drgania całą karoserię. Drgania ustępują podczas jazdy i w środku jest nawet dość cichutko.
To wszystko to jednak nic takiego w porównaniu z tym, nad czym należy się naprawdę dobrze zastanowić - Renault na to auto daje tylko 2 lata gwarancji :!: Dlaczego :?: Przeglądy gwarancyjne natomiast nalezy robić co 30 tyś lub raz na rok... Zastanawiające....
Autko jest fajne, dość dobrze wyposażone, dobrze spisuje się na autostradach i krajówkach, dobrze trzyma się zakrętów. Jest w środku dość dużo miejsca, jest wygodne. Jednakaże jest to autko raczej dla jednej osoby ze względu na słaby silnik. Podróży rodzinnych raczej tym autem bym nie odbywał. Średnie spalanie w trasie to 8,5 litra.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lut 2021, 12:18

Dzięki za odpowiedź.
Oczywiście chodziło mi nie o to, że będzie mniej palić, ale że koszt jazdy będzie niższy. Źle się wyraziłem.
Myślę nad wersją intense z 6 biegami. Czy znacząco wpłynie to na jakość jazdy na autostradzie?
Jeśli dobrze zrozumiałem to raczej odradzasz mi to auto pod autostradę?
Hamilkar
Obserwowany
 
Posty: 2

28 Lut 2021, 12:28

Ani captur jako model, ani ten silnik nie nadają się na trasy. Tym bardziej w przedziałach 120-140. Gdybyś jeździł 100 to jeszcze a tak będzie głośno i mało ekonomicznie

Hamilkar napisał(a):Myślę nad wersją intense z 6 biegami. Czy znacząco wpłynie to na jakość jazdy na autostradzie?


Przy 140 będziesz miał 4000 obrotów a nie 4500 :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Lut 2021, 15:48

A może jakiś dieselek. Żona jest bardzo zadowolona z Couriera. Wprawdzie to nie crossover, ale ma solidne 15,5 cm prześwitu, więc na polnych drogach też da radę. Autko przestronne i co najważniejsze oszczędne, czemu niewątpliwie sprzyjają długie przełożenia skrzyni biegów- przy 2000rpm, na IV biegu ma 80km/h, na V 100, a na VI 120km/h.
Mimo słabszego wyniku na setkę, jeździ lepiej(i co mnie mocno zdziwiło-znacznie ciszej), niż te nowe Sandero stepway 1,0 100KM, które poważnie braliśmy pod uwagę.
140 jeszcze nim nie jechałem, ale przy 120 jest dobrze, śmiało można tak jechać nawet w dłuższą trasę.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault 19 – historia modelu
    Ponad ćwierć wieku temu, we wrześniu 1988 roku Renault zaprezentowało kompaktowy model 19. Do 1995 roku był on sprzedawany także w polskich salonach. To jeden z najważniejszych modeli firmy Renault w ciągu ostatnich kilkudziesięciu ...
    BMW Concept X6 2007
    BMW Concept X6 ten przedprodukcyjny samochód koncepcyjny jest pierwszym na świecie autem typu SAC (Sports Activity Coupé). Koncept prezentuje wizję BMW scalającą cechy modeli BMW X z atrybutami typowymi dla ...